Hård i magen, eg inga andra symptom
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Hård i magen, eg inga andra symptom

    Hej!
    Vet ni om en symptom på laktoskänslighet kan vara just trög mage? Väninnans flicka på 6 år är MYCKET hård i magen, men egentligen inga andra symptom. Tänker att det är lätt att testa och köra laktosfritt. MEN det kanske är annat i mjölkprod som är orsaken - protein tänker jag. OM det ex skulle vara gluten - borde det inte vara mer symptom? Inga allergier för övrigt men en rad allergier finns på både mammans och pappans sida.
    Eriksdotte
  2. 1
    Hård i magen, eg inga andra symptom Hej!
    Vet ni om en symptom på laktoskänslighet kan vara just trög mage? Väninnans flicka på 6 år är MYCKET hård i magen, men egentligen inga andra symptom. Tänker att det är lätt att testa och köra laktosfritt. MEN det kanske är annat i mjölkprod som är orsaken - protein tänker jag. OM det ex skulle vara gluten - borde det inte vara mer symptom? Inga allergier för övrigt men en rad allergier finns på både mammans och pappans sida.
    Eriksdotte
  3. Liz*
    #2
    Hård mage är ofta en "långsam mage" så man behöver se till att dricka tillräckligt och äta mat som gör avföringen lösare.
  4. 2
    Hård mage är ofta en "långsam mage" så man behöver se till att dricka tillräckligt och äta mat som gör avföringen lösare.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    inte så troligt med laktos

    Jag tror trög mage som symtom på laktosintolerans är ovanligt (eller jag har aldrig hört om det...). Det känns spontant som att mjölkallergi i.s.f. är en troligare orsak.
    Förstoppning som symtom på glutenintolerans har både min syster och min dotter haft. Båda växte dåligt också -fast just dålig tillväxt är ju ett symtom som inte syns så snabbt. Har barnet i fråga haft problemen med magen länge? (Min dotter hade också symtomet att hon kräktes ibland, men det var mer som en följd av förstoppningen, ibland blev det liksom tvärstopp.)

    Men trög mage kan ju ha så många skäl. Det kan vara psykisk (alltså ovilja att gå på toa), det kan vara för litet fibrer, för litet vätska, för mycket fibrer (tror jag...); eller typ bara att man har en sådan mage...
  6. 3
    inte så troligt med laktos Jag tror trög mage som symtom på laktosintolerans är ovanligt (eller jag har aldrig hört om det...). Det känns spontant som att mjölkallergi i.s.f. är en troligare orsak.
    Förstoppning som symtom på glutenintolerans har både min syster och min dotter haft. Båda växte dåligt också -fast just dålig tillväxt är ju ett symtom som inte syns så snabbt. Har barnet i fråga haft problemen med magen länge? (Min dotter hade också symtomet att hon kräktes ibland, men det var mer som en följd av förstoppningen, ibland blev det liksom tvärstopp.)

    Men trög mage kan ju ha så många skäl. Det kan vara psykisk (alltså ovilja att gå på toa), det kan vara för litet fibrer, för litet vätska, för mycket fibrer (tror jag...); eller typ bara att man har en sådan mage...

Liknande trådar

  1. Inga symptom
    By MsLou in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 08:50
  2. Inga symptom= bra?
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 07:00
  3. inga symptom?
    By irene v.7 (barn 2) in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 10:23
  4. Feber men inga andra symptom?
    By Mammia in forum Barnsjukdomar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 12:28
  5. Inga symptom =((
    By *Mysan* in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 13:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar