VAB och VAB..
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    VAB och VAB..

    Hela förra veckan var jag hemma för VAB, Emil fick feber på tisdagen och blev förkyld. Jag hade samma förkylning själv så det var ganska väntat. Men förkylningen blev bättre på honom snabbt och igår lämnade vi på dagis.. efter bara några timmar ringde de och sa att han var svag och slö och bara låg, ville inte leka. Han hade ingen feber. Sambon hämtade och han var verkligen helt väck.. somnade till hela tiden och ville bara ligga ned. Han somnade i soffan hemma och sov 1,5 timme. Sedan hade han 39 graders feber när han vaknade. Och hade ont i öronen sa han. Febern höll i sig igår men han var piggare och somnade sedan gott hela natten (gav ipren ifall det var öronen). Han vaknade imorse med var i det örat han hade mest ont i så jo, det är troligen öroninflammation. Gallskriker när jag rör det örat, annars har han inte ont. Både äter och dricker och är feberfri. Men VAB idag och imorgon så hans öron får läka lite.. han är rätt så snorig nu igen också.

    Jag börjar bara undra om jag kommer få jobba någon av de få dagar jag har kvar att jobba innan jag går på mammledighet... antingen är det helgdagar eller klämdagar eller så är det vabdagar.. haha. "Ta det med ro" säger kollegorna och uppmuntrar att jag är hemma en extra dag så att han ska bli bra. Skönt det åtminstone att man har ett jobb där man möts av hög förståelse och att man inte "hamnar efter" på samma sätt som med vissa andra jobb (läs sambons). (Jobbar ju på förskola).
  2. 1
    VAB och VAB.. Hela förra veckan var jag hemma för VAB, Emil fick feber på tisdagen och blev förkyld. Jag hade samma förkylning själv så det var ganska väntat. Men förkylningen blev bättre på honom snabbt och igår lämnade vi på dagis.. efter bara några timmar ringde de och sa att han var svag och slö och bara låg, ville inte leka. Han hade ingen feber. Sambon hämtade och han var verkligen helt väck.. somnade till hela tiden och ville bara ligga ned. Han somnade i soffan hemma och sov 1,5 timme. Sedan hade han 39 graders feber när han vaknade. Och hade ont i öronen sa han. Febern höll i sig igår men han var piggare och somnade sedan gott hela natten (gav ipren ifall det var öronen). Han vaknade imorse med var i det örat han hade mest ont i så jo, det är troligen öroninflammation. Gallskriker när jag rör det örat, annars har han inte ont. Både äter och dricker och är feberfri. Men VAB idag och imorgon så hans öron får läka lite.. han är rätt så snorig nu igen också.

    Jag börjar bara undra om jag kommer få jobba någon av de få dagar jag har kvar att jobba innan jag går på mammledighet... antingen är det helgdagar eller klämdagar eller så är det vabdagar.. haha. "Ta det med ro" säger kollegorna och uppmuntrar att jag är hemma en extra dag så att han ska bli bra. Skönt det åtminstone att man har ett jobb där man möts av hög förståelse och att man inte "hamnar efter" på samma sätt som med vissa andra jobb (läs sambons). (Jobbar ju på förskola).
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Usch vad ni har varit oturs drabbade sista tiden.
    Hoppas det blir bättre med örat. Det är vissa perioder som man bara vabbar käns det som så hade vi det i feburari o mars den ena avlöste varandra.
    Skönt med arbetskollegor som förstår.
  4. 2
    Usch vad ni har varit oturs drabbade sista tiden.
    Hoppas det blir bättre med örat. Det är vissa perioder som man bara vabbar käns det som så hade vi det i feburari o mars den ena avlöste varandra.
    Skönt med arbetskollegor som förstår.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar