I torsdags fick jag veta
Missfall
  1. Medlem sedan
    Mar 2012
    #1

    I torsdags fick jag veta

    I torsdags uppsökte jag gyn efter att ha haft lite småblödningar under några dagar.
    Jag skulle ha varit gravid i v. 11.
    Prover togs och en gynundersökning gjordes samt ett vul.

    Under gynundersökningen konstaterades det att det var gammalt blod jag blödde. Lite hopp fick jag då jag fortfarande hade symtom också.

    Men sen gjordes vul och då togs hoppet ifrån mig.
    I livmodern fanns det bara en hinnsäck, men inget foster.
    jag hade med andra ord en ofostrig graviditet och missfall var att vänta sig.

    Missfallet hände utan medicinsk hjälp i måndags.
    Och i tisdags var vi på återbesök hos gyn och i stort sätt allt hade kommit ut. Var lite rester kvar som kroppen kunde sköta själv att få bort.

    Detta känns så trist! Vi hade försökt bli gravida i 8 månader, detta skulle bli vårt andra barn.
    Och vi hade redan börjat planera lite smått med namn, vad vi behöver köpa, inredning i barnrummet osv.
    Och barnet var efterlängtat, det skulle komma i början av november.

    Ville bara skriva av mig.
  2. 1
    I torsdags fick jag veta I torsdags uppsökte jag gyn efter att ha haft lite småblödningar under några dagar.
    Jag skulle ha varit gravid i v. 11.
    Prover togs och en gynundersökning gjordes samt ett vul.

    Under gynundersökningen konstaterades det att det var gammalt blod jag blödde. Lite hopp fick jag då jag fortfarande hade symtom också.

    Men sen gjordes vul och då togs hoppet ifrån mig.
    I livmodern fanns det bara en hinnsäck, men inget foster.
    jag hade med andra ord en ofostrig graviditet och missfall var att vänta sig.

    Missfallet hände utan medicinsk hjälp i måndags.
    Och i tisdags var vi på återbesök hos gyn och i stort sätt allt hade kommit ut. Var lite rester kvar som kroppen kunde sköta själv att få bort.

    Detta känns så trist! Vi hade försökt bli gravida i 8 månader, detta skulle bli vårt andra barn.
    Och vi hade redan börjat planera lite smått med namn, vad vi behöver köpa, inredning i barnrummet osv.
    Och barnet var efterlängtat, det skulle komma i början av november.

    Ville bara skriva av mig.
  3. Medlem sedan
    Mar 2012
    #2
    Hej! Du svarade mig för några veckor sen och jag ville kontakta dig igen. Hur mår du för tillfället?
    Jag var på undersökning i förrgår och fick då veta att mitt förra mf slutat betydligt tidigare än jag trott.. Alltså man fann en hinnsäck men inte så mycket till foster inuti.. Ett foster hade dock funnits eftersom jag sett hjärtat slå i v 6+ Jag vet inte riktigt varför mitt mf blev så komplicerat dock med ambulans och morfin... Jag trodde att det hade dött i vecka 10+1. Därför hade vi ganska lika historia.
    På VUL fanns ett foster med full aktivitet i v. 9+0 men jag vågar inte tro något än...
    Hur går det för er? Börjar du må bättre nu eller hur känns det? Det är oerhört jobbigt att gå genom ett mf och det kan kännas bra att prata om det. Har man aldrig haft ett missfalll kan man inte ens föreställa sig smärtan, det är alltig en stor chock... Ta hand om dig
  4. 2
    Hej! Du svarade mig för några veckor sen och jag ville kontakta dig igen. Hur mår du för tillfället?
    Jag var på undersökning i förrgår och fick då veta att mitt förra mf slutat betydligt tidigare än jag trott.. Alltså man fann en hinnsäck men inte så mycket till foster inuti.. Ett foster hade dock funnits eftersom jag sett hjärtat slå i v 6+ Jag vet inte riktigt varför mitt mf blev så komplicerat dock med ambulans och morfin... Jag trodde att det hade dött i vecka 10+1. Därför hade vi ganska lika historia.
    På VUL fanns ett foster med full aktivitet i v. 9+0 men jag vågar inte tro något än...
    Hur går det för er? Börjar du må bättre nu eller hur känns det? Det är oerhört jobbigt att gå genom ett mf och det kan kännas bra att prata om det. Har man aldrig haft ett missfalll kan man inte ens föreställa sig smärtan, det är alltig en stor chock... Ta hand om dig
  5. Medlem sedan
    Mar 2012
    #3
    Hej!
    Blödningen efter mitt mf är slut sen ett tag tillbaka och jag bearbetar det som hänt.
    Jag mår relativt bra så här i efterhand, men känner mig ändå ledsen när jag ser andra gravida på stan exempelvis då jag hade kunnat vara med om samma som dom.
    Men vi har redan börjat försöka lite smått igen. Även om mensen inte kommit tillbaka.
    Så ska låta bli testerna i 2 månader om mensen inte kommit tillbaka innan och hoppas på det bästa helt enkelt.

    Tack för att du skrev och jag hoppas att allt går bra för dig!
    Vi kanske kan följa varandra lite? Är skönt att ha någon att prata med som varit med om samma som en själv, för du har rätt i att om man aldrig gått igenom detta så kan man inte föreställa sig hur det är heller.

    Ta hand om dig!
  6. 3
    Hej!
    Blödningen efter mitt mf är slut sen ett tag tillbaka och jag bearbetar det som hänt.
    Jag mår relativt bra så här i efterhand, men känner mig ändå ledsen när jag ser andra gravida på stan exempelvis då jag hade kunnat vara med om samma som dom.
    Men vi har redan börjat försöka lite smått igen. Även om mensen inte kommit tillbaka.
    Så ska låta bli testerna i 2 månader om mensen inte kommit tillbaka innan och hoppas på det bästa helt enkelt.

    Tack för att du skrev och jag hoppas att allt går bra för dig!
    Vi kanske kan följa varandra lite? Är skönt att ha någon att prata med som varit med om samma som en själv, för du har rätt i att om man aldrig gått igenom detta så kan man inte föreställa sig hur det är heller.

    Ta hand om dig!
  7. Medlem sedan
    Mar 2012
    #4
    Jag känner verkligen igen det där att se andra gravida, det är väldigt påfrestande att se dom ha något man själv har förlorat... Kul att ni börjat försöka igen, jag blev gravid igen innan jag hade fått tillbaka mensen så det är inte helt omöjligt Man får hålla modet uppe och det är bra att du börjar må bättre!

    Jag hoppas allt är okej i magen på mig. Har fortfarande symtom och ska på VUL nästa onsdag, känns som en evighet! Läkaren verkade optimistisk eftersom allt såg bra ut sist så jag hoppas, hoppas!!
    Jag vill gärna hålla kontakten med dig, du kan mejla mig direkt om du vill : [email protected]

    Lycka till!
  8. 4
    Jag känner verkligen igen det där att se andra gravida, det är väldigt påfrestande att se dom ha något man själv har förlorat... Kul att ni börjat försöka igen, jag blev gravid igen innan jag hade fått tillbaka mensen så det är inte helt omöjligt Man får hålla modet uppe och det är bra att du börjar må bättre!

    Jag hoppas allt är okej i magen på mig. Har fortfarande symtom och ska på VUL nästa onsdag, känns som en evighet! Läkaren verkade optimistisk eftersom allt såg bra ut sist så jag hoppas, hoppas!!
    Jag vill gärna hålla kontakten med dig, du kan mejla mig direkt om du vill : [email protected]

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. I Torsdags fick vi ännu ett j-a cancer
    By Belly82 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 09:01
  2. Fick nyckeln i torsdags
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 11:58
  3. En kompis fick en bebis i torsdags...
    By Tempo21 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 18:42
  4. I torsdags fick sonen en turkos WS
    By Älsklingsfrö in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 06:25
  5. I torsdags fick sonen en turkos WS
    By Älsklingsfrö in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 06:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar