Bisexuell - Gillar en man - Tvåbarnsfar
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    Bisexuell - Gillar en man - Tvåbarnsfar

    Jag har ett lite dilemma här. Jag är ensamstående tvåbarnsfar då barnens mamma gått bort för ett tag sen. Jag är också bisexuell vilket kan ställa till det verkar det som. Skulle det vara så att jag blir intresserad av en man och välja att leva med en man så känns det som många tycker det är felaktigt pga att barnen kanske blir mobbade lr att jag inte respekterar mina barn i det läget. Ska jag då tvingas välja en kvinna att leva mitt liv med trots att min stora kärlek är en man? Naturligtvis vill jag mina barns bästa men samtidigt vill jag kunna leva fullt ut också.

    Finns det någon slags lösning i detta?
    Är jag respektlös gentemot mina barn om jag lever med en man?
    Skulle jag leva med en man, vad utsätter jag mina barn för då?

    Tacksam för svar. Skulle vara skoj om någon som lever med någon av samma kön också svarar och ger sin syn på hur det gått för just dom. Jag har skrivit ett par inlägg om just detta i min blogg.

    http://www.nattstad.se/pappabloggen
  2. 1
    Bisexuell - Gillar en man - Tvåbarnsfar Jag har ett lite dilemma här. Jag är ensamstående tvåbarnsfar då barnens mamma gått bort för ett tag sen. Jag är också bisexuell vilket kan ställa till det verkar det som. Skulle det vara så att jag blir intresserad av en man och välja att leva med en man så känns det som många tycker det är felaktigt pga att barnen kanske blir mobbade lr att jag inte respekterar mina barn i det läget. Ska jag då tvingas välja en kvinna att leva mitt liv med trots att min stora kärlek är en man? Naturligtvis vill jag mina barns bästa men samtidigt vill jag kunna leva fullt ut också.

    Finns det någon slags lösning i detta?
    Är jag respektlös gentemot mina barn om jag lever med en man?
    Skulle jag leva med en man, vad utsätter jag mina barn för då?

    Tacksam för svar. Skulle vara skoj om någon som lever med någon av samma kön också svarar och ger sin syn på hur det gått för just dom. Jag har skrivit ett par inlägg om just detta i min blogg.

    http://www.nattstad.se/pappabloggen
  3. Medlem sedan
    May 1998
    #2
    Om Mark och Jonas kan, varför skulle inte du kunna? Jag tycker nästan det är en icke-fråga idag. De allra flesta, som inte har bögskräck, tycker nog att det är tämligen egalt. I alla fall i min bekantskapskrets... Lycka till med att hitta någon att älska, man eller kvinna!
  4. 2
    Om Mark och Jonas kan, varför skulle inte du kunna? Jag tycker nästan det är en icke-fråga idag. De allra flesta, som inte har bögskräck, tycker nog att det är tämligen egalt. I alla fall i min bekantskapskrets... Lycka till med att hitta någon att älska, man eller kvinna!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Instämmer med Birgitta. Det viktigaste är att vara en bra förälder. Att lära dem att bejaka sin kärlek är en bra sak, tycker jag.
  6. 3
    Instämmer med Birgitta. Det viktigaste är att vara en bra förälder. Att lära dem att bejaka sin kärlek är en bra sak, tycker jag.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Jag säger som ovanstående, det viktigaste är att vara en bra förälder och könet på den man lever med påverkar ju knappast det. Våra barn som är 8 och 11 har två mammor. För både dem och oss, samt alla i deras omgivning, är det en icke-fråga och har i princip alltid varit.
  8. 4
    Jag säger som ovanstående, det viktigaste är att vara en bra förälder och könet på den man lever med påverkar ju knappast det. Våra barn som är 8 och 11 har två mammor. För både dem och oss, samt alla i deras omgivning, är det en icke-fråga och har i princip alltid varit.
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Klart du får bli kär i en man! Jag vet inte var du bor men det är ändå 2012!
    Det viktiga är att du blir kär i nån som är en bra och fin människa. Och att du fortsätter vara en bra pappa!Du vet, fortsätta se sina barn även om man svävar på små moln...

    Sen är det förstås alltid en stor grej när ens förälder träffar nån ny. Det kan ju vara jobbigt i sig. Och det KAN bli extra jobbigt för barnen om det är nån av samma kön och det finns folk runtomkring som inte är helt toleranta. Vilket det väl tyvärr gör både här och där.

    Men jag tycker INTE att det får hindra dig från att träffa en man. Jag tycker bara att du ska se till att ha förståelse för barnen OM de tycker att det är jobbigt. Att låta barnen få ha alla möjliga och omöjliga känslor inför det. Men INTE låta barnens känslor bestämma över vem du blir kär i. Inte avstå kärleken för deras skull, men ändå försöka orka med barnens jobbiga känslor - OM de har jobbiga känslor!
  10. 5
    Klart du får bli kär i en man! Jag vet inte var du bor men det är ändå 2012!
    Det viktiga är att du blir kär i nån som är en bra och fin människa. Och att du fortsätter vara en bra pappa!Du vet, fortsätta se sina barn även om man svävar på små moln...

    Sen är det förstås alltid en stor grej när ens förälder träffar nån ny. Det kan ju vara jobbigt i sig. Och det KAN bli extra jobbigt för barnen om det är nån av samma kön och det finns folk runtomkring som inte är helt toleranta. Vilket det väl tyvärr gör både här och där.

    Men jag tycker INTE att det får hindra dig från att träffa en man. Jag tycker bara att du ska se till att ha förståelse för barnen OM de tycker att det är jobbigt. Att låta barnen få ha alla möjliga och omöjliga känslor inför det. Men INTE låta barnens känslor bestämma över vem du blir kär i. Inte avstå kärleken för deras skull, men ändå försöka orka med barnens jobbiga känslor - OM de har jobbiga känslor!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Det var ett tag sedan du skrev ditt innlägg, men kunde inte motstå att svara.

    Självklart skall du inte välja att leva med en kvinna om din stora kärlek är en man! Jag tror inte barn mår bra om deras föräldrar mår dårligt i en relation. Vårt samhälle borde ha kommit längre än att vi skall behöva ställa de här frågorna, men förstår ju att det inte är så.

    Jag tycker absolut inte du är respektlös mot dina barn om du lever med en man. Om du förnekar dig själv och väljer det du egentligen vill ger du ju också signaler til dina barn att det "är fel" att vara bisexuell, homo... att det är något som skall förnekas. Målet för oss alla måste väl vara att samhället skall bli mer tolerant och man måste väl starta hemma... Jag tycker du ger dina barn en god grund i livet! Lycka till!
  12. 6
    Det var ett tag sedan du skrev ditt innlägg, men kunde inte motstå att svara.

    Självklart skall du inte välja att leva med en kvinna om din stora kärlek är en man! Jag tror inte barn mår bra om deras föräldrar mår dårligt i en relation. Vårt samhälle borde ha kommit längre än att vi skall behöva ställa de här frågorna, men förstår ju att det inte är så.

    Jag tycker absolut inte du är respektlös mot dina barn om du lever med en man. Om du förnekar dig själv och väljer det du egentligen vill ger du ju också signaler til dina barn att det "är fel" att vara bisexuell, homo... att det är något som skall förnekas. Målet för oss alla måste väl vara att samhället skall bli mer tolerant och man måste väl starta hemma... Jag tycker du ger dina barn en god grund i livet! Lycka till!

Liknande trådar

  1. När är man bisexuell ?
    By Anonym tjej in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 18:05
  2. Är man bisexuell...
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-01, 21:24
  3. Jag är bisexuell
    By Jo in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 19:30
  4. Är jag bisexuell?
    By Lindyyy in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar