2,5 årskontroll
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    2,5 årskontroll

    2,5 årskontrollen avklarad. Emil var som väntat helt tyst därinne och ville varken prata eller visa vad han kunde. Det kändes lagom kul att försöka övertyga sköterskan att jodå, han kan kan minst 10 ord.. när han pratar långa meningar och verkligen aldrig är tyst hemma eller på dagis Men jodå, han blev godkänd sedan, även om han var lite tjurskallig. Jag anade att han skulle vara såhär eftersom han är blyg just nu igen. Men hon var van vid det och han smälte lite till slut och hon tjuvlyssnade sedan i väntrummet också.


    Och 89,5 cm och 12,3 kg med kläder, dock utan blöja. En ganska liten kille. Han har sjunkit lite på längden, för han har varit lite längre än medel förut och nu är han kortare än medel. Men det är ju vi båda föräldrar också så han ligger där han "borde" nu.
  2. 1
    2,5 årskontroll 2,5 årskontrollen avklarad. Emil var som väntat helt tyst därinne och ville varken prata eller visa vad han kunde. Det kändes lagom kul att försöka övertyga sköterskan att jodå, han kan kan minst 10 ord.. när han pratar långa meningar och verkligen aldrig är tyst hemma eller på dagis Men jodå, han blev godkänd sedan, även om han var lite tjurskallig. Jag anade att han skulle vara såhär eftersom han är blyg just nu igen. Men hon var van vid det och han smälte lite till slut och hon tjuvlyssnade sedan i väntrummet också.


    Och 89,5 cm och 12,3 kg med kläder, dock utan blöja. En ganska liten kille. Han har sjunkit lite på längden, för han har varit lite längre än medel förut och nu är han kortare än medel. Men det är ju vi båda föräldrar också så han ligger där han "borde" nu.
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Var med Edith på kontrollen igår, för oss var det tvärt om!
    Jag sa till henne innan vi åkte dit att nu ska vi åka till tanten med leksakerna
    Hon var helt forcerad och pratade och pratade och skulle leka med allt!
    När tanten öppnade en liten leksaksväska för att se om hon kunde orden lät det så här;
    (tanten håller upp en boll)
    - En boll, den är blå, den kan rulla (kastar bollen) hahahaha! Titta mamma! Jag har en boll hemma, den är också blå... Kommer strax tillbaka, hämta den nu!
    Bla bla bla...
    Ja sweet jesus det var konstant sändning vill jag lova.
    Hon var 92,5 cm och ägde 13,2 kg.
    Vi passade på att ta TBC spruta nummer två, skönt att ha det avklarat!
    Vi pratade lite om pottträning. E går ju på toaletten ibland, men vill bara bajsa i blöjan. Tror det blir bra i sommar!
    Nästa koll blir vid fyra år, men det lär ju bli en del besök där med nytillskottet som kommer i september! <3
  4. 2
    Var med Edith på kontrollen igår, för oss var det tvärt om!
    Jag sa till henne innan vi åkte dit att nu ska vi åka till tanten med leksakerna
    Hon var helt forcerad och pratade och pratade och skulle leka med allt!
    När tanten öppnade en liten leksaksväska för att se om hon kunde orden lät det så här;
    (tanten håller upp en boll)
    - En boll, den är blå, den kan rulla (kastar bollen) hahahaha! Titta mamma! Jag har en boll hemma, den är också blå... Kommer strax tillbaka, hämta den nu!
    Bla bla bla...
    Ja sweet jesus det var konstant sändning vill jag lova.
    Hon var 92,5 cm och ägde 13,2 kg.
    Vi passade på att ta TBC spruta nummer två, skönt att ha det avklarat!
    Vi pratade lite om pottträning. E går ju på toaletten ibland, men vill bara bajsa i blöjan. Tror det blir bra i sommar!
    Nästa koll blir vid fyra år, men det lär ju bli en del besök där med nytillskottet som kommer i september! <3
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Emil lät så både hemma och i väntrummet.. han pratar ju konstant den här mannen.. FÖRUTOM på beställning

    ÅH, snart är det september och ni får det lilla pyret <3
  6. 3
    Emil lät så både hemma och i väntrummet.. han pratar ju konstant den här mannen.. FÖRUTOM på beställning

    ÅH, snart är det september och ni får det lilla pyret <3
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Vi smet in på BVC för en vecka sen och vägde och mätte Maja då. Främst var det för att göra en uppföljning på storasyster Tuwa 5 år som inte blev riktigt godkänd på ett öga förra året. Nu gick det jättebra och hon fick en godkänt stämpel

    Maja och Emil har ju alltid liknat varandra i storlek men Maja har dragit iväg lite mer på längden och är nu 95 cm och väger 13 kg. Ärligt talat så tänkte jag inte så mkt på (Majas) prat eftersom det främst var för storasysters skull vi var där

    Men det är ju ofta så...de små KAN, men när det ska visas upp så tar det stopp
  8. 4
    Vi smet in på BVC för en vecka sen och vägde och mätte Maja då. Främst var det för att göra en uppföljning på storasyster Tuwa 5 år som inte blev riktigt godkänd på ett öga förra året. Nu gick det jättebra och hon fick en godkänt stämpel

    Maja och Emil har ju alltid liknat varandra i storlek men Maja har dragit iväg lite mer på längden och är nu 95 cm och väger 13 kg. Ärligt talat så tänkte jag inte så mkt på (Majas) prat eftersom det främst var för storasysters skull vi var där

    Men det är ju ofta så...de små KAN, men när det ska visas upp så tar det stopp

Liknande trådar

  1. 4-årskontroll.
    By -Grynet- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:08
  2. 4-årskontroll
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:44
  3. 1 -årskontroll!
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:43
  4. 5-årskontroll
    By Sanna med tjejerna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:45
  5. 1½-årskontroll
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar