Graviditetspenning..
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Graviditetspenning..

    Hej!
    Hur lång tid tog det innan ni fick svaret på om eran graviditetspenning var beviljad? Arbetar på förskola och hade först inte tänkt att ansöka, men känner nu att jag inte kommer att orka jobba så länge som jag trodde så jag skickade in ansökan nu i veckan..

    Finns det någon annan här som arbetar på förskola som har ansökt? Var det några problem att få igenom ansökan?

    Tacksam för svar..
  2. 1
    Graviditetspenning.. Hej!
    Hur lång tid tog det innan ni fick svaret på om eran graviditetspenning var beviljad? Arbetar på förskola och hade först inte tänkt att ansöka, men känner nu att jag inte kommer att orka jobba så länge som jag trodde så jag skickade in ansökan nu i veckan..

    Finns det någon annan här som arbetar på förskola som har ansökt? Var det några problem att få igenom ansökan?

    Tacksam för svar..
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Hej! Jag jobbar på förskola, på en 1-5årsavdelning men 23 barn. Min ansökan kom in till försäkringskassan 12 mars och man ska få svar senast 4 veckor senare. Då jag inte fått svar hemskickat den 12 april ringde jag till försäkringskassan och de lovade att höra av sig inom 2 dagar vilket de också gjorde. Jag fick beviljat. Jag beskrev min arbetsdag noga med alla lyft, upp och ner på golvet, sätta upp stolar, lyfta lekbackar osv. Sen gjorde min chef en väldigt bra beskrivning av arbetet där hon även skrev att det inte finns någon möjligeht till omplacering, tror det hjälpte till en hel del också för det är ju inte alla förskollärare som får beviljat.
    Jag jobbar min sista dag den 2 maj så det är inte många dagar kvar nu!

    Lycka till med din ansökan och hoppas du blev klokare Kram
  4. 2
    Hej! Jag jobbar på förskola, på en 1-5årsavdelning men 23 barn. Min ansökan kom in till försäkringskassan 12 mars och man ska få svar senast 4 veckor senare. Då jag inte fått svar hemskickat den 12 april ringde jag till försäkringskassan och de lovade att höra av sig inom 2 dagar vilket de också gjorde. Jag fick beviljat. Jag beskrev min arbetsdag noga med alla lyft, upp och ner på golvet, sätta upp stolar, lyfta lekbackar osv. Sen gjorde min chef en väldigt bra beskrivning av arbetet där hon även skrev att det inte finns någon möjligeht till omplacering, tror det hjälpte till en hel del också för det är ju inte alla förskollärare som får beviljat.
    Jag jobbar min sista dag den 2 maj så det är inte många dagar kvar nu!

    Lycka till med din ansökan och hoppas du blev klokare Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    jag jobbar också på förskola, på en småbarnsavdelning.
    För mig tog det 30 dagar att få svar och jag fick det beviljat.
    Jag och min chef beskrev också min arbetsdag med tunga lyft, ingen vila osv.

    Lycka till!
  6. 3
    jag jobbar också på förskola, på en småbarnsavdelning.
    För mig tog det 30 dagar att få svar och jag fick det beviljat.
    Jag och min chef beskrev också min arbetsdag med tunga lyft, ingen vila osv.

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Tack för era svar! Jag arbetar på en 1-2 års-avdelning så de e en hel del tunga lyft, och både jag och min chef har beskrivit min dag noggrant, så jag hoppas att det går igenom. Har tänkt att ta lite semester innan, så det skulle vara skönt att veta innan. Men men, det är väl bara till å vänta å hoppas på det bästa..
  8. 4
    Tack för era svar! Jag arbetar på en 1-2 års-avdelning så de e en hel del tunga lyft, och både jag och min chef har beskrivit min dag noggrant, så jag hoppas att det går igenom. Har tänkt att ta lite semester innan, så det skulle vara skönt att veta innan. Men men, det är väl bara till å vänta å hoppas på det bästa..

Liknande trådar

  1. graviditetspenning
    By elin0123 in forum _1206 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 09:59
  2. Graviditetspenning
    By Trollmor77 in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 22:39
  3. graviditetspenning
    By miss thunder in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 20:59
  4. Graviditetspenning?
    By Virrig in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 10:51
  5. Graviditetspenning!
    By modestiaaparte in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 08:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar