Utsätter mig själv för ännu mer längtan
_1301 Januaribarn
  1. BP
    #1

    Utsätter mig själv för ännu mer längtan

    Idag har jag 9 dagar kvar till BIM och jag försöker att inte tänka på vilken dag och vilket datum det är. Att bara ta en dag i taget och inte fokusera så mycket på en blivande graviditet. Men jag längtar så otroligt mycket nu, så jag kan inte låta bli! Varje dag sitter jag vid datorn och kollar efter vilken syskonvagn som skulle passa bäst (har en son på drygt ett år nu), hur vi ska inreda här hemma, vad vi behöver köpa, vad syskonet ska heta etc etc. Och varje dag så undrar jag VARFÖR jag utsätter mig för detta? Det blir ju bara så otroligt mycket mer längtan! Hur gör ni? Är ni likadana och kollar upp allt som kan kollas upp redan nu som icke-gravida eller kan ni hålla er från det? Har ni några tips på hur jag ska kunna släppa tankarna om blivande syskon?
  2. 1
    Utsätter mig själv för ännu mer längtan Idag har jag 9 dagar kvar till BIM och jag försöker att inte tänka på vilken dag och vilket datum det är. Att bara ta en dag i taget och inte fokusera så mycket på en blivande graviditet. Men jag längtar så otroligt mycket nu, så jag kan inte låta bli! Varje dag sitter jag vid datorn och kollar efter vilken syskonvagn som skulle passa bäst (har en son på drygt ett år nu), hur vi ska inreda här hemma, vad vi behöver köpa, vad syskonet ska heta etc etc. Och varje dag så undrar jag VARFÖR jag utsätter mig för detta? Det blir ju bara så otroligt mycket mer längtan! Hur gör ni? Är ni likadana och kollar upp allt som kan kollas upp redan nu som icke-gravida eller kan ni hålla er från det? Har ni några tips på hur jag ska kunna släppa tankarna om blivande syskon?
  3. Anonym
    #2
    haha, känner igen mig i det där...jag jobbar dessutom i en butik som säljer barnvagnar och babyprodukter...så det är svårt att inte tänka på sånt Vi gjorde vårt första försök till ett syskon nu i helgen, vi får se om det tar sig Har en son som blir 2 nu i maj, så syskonvagn kommer jag nog också vilja ha, har honom inte på dagis, så det är nog ett måste när man är hemma med två barn..du ser här planeras det för fullt redan nu som icke gravid
  4. 2
    haha, känner igen mig i det där...jag jobbar dessutom i en butik som säljer barnvagnar och babyprodukter...så det är svårt att inte tänka på sånt Vi gjorde vårt första försök till ett syskon nu i helgen, vi får se om det tar sig Har en son som blir 2 nu i maj, så syskonvagn kommer jag nog också vilja ha, har honom inte på dagis, så det är nog ett måste när man är hemma med två barn..du ser här planeras det för fullt redan nu som icke gravid
  5. Cinco
    #3
    Du är verkligen inte ensam!
    Jag har kollat på syskonvagnar i ett par månader nu. Och vi har precis påbörjat första försöket.
    Vår lille kommer (om det blir som vi tänkt) vara ungefär 1,5 år när nästa kommer, så syskonvagn är ett måste. Vet på ett ungefär vad jag vill ha, men det är svårt att få precis allt så nån kompromiss lär det få bli.
  6. 3
    Du är verkligen inte ensam!
    Jag har kollat på syskonvagnar i ett par månader nu. Och vi har precis påbörjat första försöket.
    Vår lille kommer (om det blir som vi tänkt) vara ungefär 1,5 år när nästa kommer, så syskonvagn är ett måste. Vet på ett ungefär vad jag vill ha, men det är svårt att få precis allt så nån kompromiss lär det få bli.

Liknande trådar

  1. Ännu mysigare än att sjala själv...
    By Sintra in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 19:21
  2. Man utsätter helt enkelt inte...
    By _annae_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 09:38
  3. Varför utsätter jag mig för detta??
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 15:33
  4. Varför utsätter man sig för sånt
    By Anonym in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 21:43
  5. Ännu en stressad själv
    By Camilla in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 16:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar