Gravid en dag efter avslutad mens?
Planera för barn
  1. Anonym
    #1

    Gravid en dag efter avslutad mens?

    Hej alla,

    Har mått illa på morgonen och kvällen den senaste veckan och haft värk (liknande mensvärk). Har BIM den 29/4. Har egentligen inte börjat försöka än, tänkte börja i maj, men dagen efter avslutad mens hade vi ändå oskyddat. Har haft väldigt lätt att bli gravid tidigare och med sonen så blev jag gravid någon/några dagar efter avslutad mens. Egentligen så borde man väl inte kunna blir gravid 1 dag efter avslutad mens eller? Fast spermierna kan väl överleva några dagar? Någon här som har någon erfarenhet av detta? Kan ju lika gärna vara PMS eller nåt men jag brukar inte känna av det.
  2. 1
    Gravid en dag efter avslutad mens? Hej alla,

    Har mått illa på morgonen och kvällen den senaste veckan och haft värk (liknande mensvärk). Har BIM den 29/4. Har egentligen inte börjat försöka än, tänkte börja i maj, men dagen efter avslutad mens hade vi ändå oskyddat. Har haft väldigt lätt att bli gravid tidigare och med sonen så blev jag gravid någon/några dagar efter avslutad mens. Egentligen så borde man väl inte kunna blir gravid 1 dag efter avslutad mens eller? Fast spermierna kan väl överleva några dagar? Någon här som har någon erfarenhet av detta? Kan ju lika gärna vara PMS eller nåt men jag brukar inte känna av det.
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Beror väl på hur lång menscykel du har. Har du väldigt kort cykel så kan det nog fungera så. 14 dagar innan mens brukar man ha ÄL oavsett hur lång cykel du har och sperimier kan leva upp till en vecka. Bara att räkna
  4. 2
    Beror väl på hur lång menscykel du har. Har du väldigt kort cykel så kan det nog fungera så. 14 dagar innan mens brukar man ha ÄL oavsett hur lång cykel du har och sperimier kan leva upp till en vecka. Bara att räkna

Liknande trådar

  1. Kan man inte bli gravid typ efter mens?
    By -Jessicat- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 22:28
  2. Ont efter avslutad amning?
    By Anne Nielsen in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 23:16
  3. Mjölkstockning efter avslutad
    By ClinMaja&Ellen in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 09:30
  4. Mjölkstockning efter avslutad
    By ClinMaja&Ellen in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 09:31
  5. Gravid direkt (ej mens mellan) efter mf?
    By grynet78 in forum Missfall
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 13:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar