Ont när jag använder magen
_1209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Ont när jag använder magen

    Hej allihop! Hoppas att ni alla har en fin helg!

    Jag hoppas på att ni kan ge mig lite råd angående min gravida mage Natten till igår började det göra ont när jag vände mig i sängen. Det gör inte jätteont utan det känns mest bara. Det gör aldrig ont när jag är still men när jag ska resa mig upp eller spänner magen så "känns det". Så himla svårt att beskriva det onda för det gör knappt ont utan det är mer att det känns lixom.

    Jag tänker att i och med att det inte gör ont hela tiden så är det inget farligt. Då borde det gör ont jämt. Kan det vara träningsvärk i livmodern? kan man ha det?

    Stor kram till er alla
  2. 1
    Ont när jag använder magen Hej allihop! Hoppas att ni alla har en fin helg!

    Jag hoppas på att ni kan ge mig lite råd angående min gravida mage Natten till igår började det göra ont när jag vände mig i sängen. Det gör inte jätteont utan det känns mest bara. Det gör aldrig ont när jag är still men när jag ska resa mig upp eller spänner magen så "känns det". Så himla svårt att beskriva det onda för det gör knappt ont utan det är mer att det känns lixom.

    Jag tänker att i och med att det inte gör ont hela tiden så är det inget farligt. Då borde det gör ont jämt. Kan det vara träningsvärk i livmodern? kan man ha det?

    Stor kram till er alla
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    Själv hade jag ont i magen en stund igår samt vaknade i natt av magont. Klart man blir rädd- särskilt eftersom min bebis var så oerhört lugn igår. Jag försöker tänka att om det onda inte håller i sig och jag inte blöder så är det okej.
  4. 2
    Själv hade jag ont i magen en stund igår samt vaknade i natt av magont. Klart man blir rädd- särskilt eftersom min bebis var så oerhört lugn igår. Jag försöker tänka att om det onda inte håller i sig och jag inte blöder så är det okej.
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Jag har ont i magen jätteofta, den är öm och spänner och allmänt konstigt. Känner ju typ inte barnet heller, men eftersom jag fått alla krämpor man kan få utom foglossning tänker jag att det är helt normalt. Livmodern växer och allt tänjs ut. Prata med din BM annars?

    Så länge jag mår illa dagligen och spyr än är jag inte orolig. Lyssnade på hjärtat igen i veckan också och allt var bra.
    Det är säkert helt i sin ordning!
  6. 3
    Jag har ont i magen jätteofta, den är öm och spänner och allmänt konstigt. Känner ju typ inte barnet heller, men eftersom jag fått alla krämpor man kan få utom foglossning tänker jag att det är helt normalt. Livmodern växer och allt tänjs ut. Prata med din BM annars?

    Så länge jag mår illa dagligen och spyr än är jag inte orolig. Lyssnade på hjärtat igen i veckan också och allt var bra.
    Det är säkert helt i sin ordning!
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Tassar in från juligruppen och kan intyga att jag haft "ont" i magen hela tiden nästan. Jag är förvånad att ingen pratat om hur mycket det "känns" när magen växer, men tydligen är det väldigt olika det också. Jag har ffa haft växtvärk i underkanten av magen, en tröttande värk som gjort att jag ibland tagit en panodil bara för att vara smärtfri ett tag (jag är annars försiktig med all "onödig" medicin). Det är ju ingen knivsmärta eller så, men tillräckligt för att ställa till med obehag och påverka vardagen.
  8. 4
    Tassar in från juligruppen och kan intyga att jag haft "ont" i magen hela tiden nästan. Jag är förvånad att ingen pratat om hur mycket det "känns" när magen växer, men tydligen är det väldigt olika det också. Jag har ffa haft växtvärk i underkanten av magen, en tröttande värk som gjort att jag ibland tagit en panodil bara för att vara smärtfri ett tag (jag är annars försiktig med all "onödig" medicin). Det är ju ingen knivsmärta eller så, men tillräckligt för att ställa till med obehag och påverka vardagen.
  9. Medlem sedan
    Feb 2009
    #5
    Tack för alla svar
    Jag tror att allt är i sin ordning men jag är så nojig ibland :P
    Vi har RUL imorrn så då får vi ju se hur allt står till. Jag känner bebisen varje dag så jag är rätt lugn
  10. 5
    Tack för alla svar
    Jag tror att allt är i sin ordning men jag är så nojig ibland :P
    Vi har RUL imorrn så då får vi ju se hur allt står till. Jag känner bebisen varje dag så jag är rätt lugn
  11. Medlem sedan
    Feb 2012
    #6
    Jag har fortfarande ont i nedre delen av min mage speciellt när jag sträcker på mig eller hostar (eller liknande).

    Går in i v20 idag (19+0)
  12. 6
    Jag har fortfarande ont i nedre delen av min mage speciellt när jag sträcker på mig eller hostar (eller liknande).

    Går in i v20 idag (19+0)
  13. Medlem sedan
    Feb 2009
    #7
    Låter som växtvärk som känns mer i vissa 'ansträngda lägen'?!?
    Har du ansträngt dig extra på sistone? Tränat lite extra eller nåt? Kan ju vara kroppens sätt att 'säga ifrån' också.
    Ta det piano och lyssna på kroppen - och på barnmorskan!
  14. 7
    Låter som växtvärk som känns mer i vissa 'ansträngda lägen'?!?
    Har du ansträngt dig extra på sistone? Tränat lite extra eller nåt? Kan ju vara kroppens sätt att 'säga ifrån' också.
    Ta det piano och lyssna på kroppen - och på barnmorskan!

Liknande trådar

  1. använder ni
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 14:19
  2. Använder du.....
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 23:15
  3. Nån som använder....
    By Ameyo in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 08:09
  4. Ni som använder NAN 2
    By Petra-09 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 22:29
  5. Om ni använder magen som bord...
    By Mia_m_2+Molly in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 18:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar