Hjälp! amningsvägran??
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Hjälp! amningsvägran??

    Behöver lite råd här... Min lilla tjej har sen igår kväll vid 20.00 endast ätit två gånger, i natt vid 4-tiden och sedan idag vid 13. Hon har varit lite snuvig men ingen feber och har varit lika pigg och vaken som vanligt när hon väl varit vaken... men hon har sovit oroligt och haft flera vaken stunder men ingen matstund...

    Någon som känner igen sig? kan de vara så här? har ju hört om bebisar som äter oftare plötsligt men mer sällan? Blir det inte bättre så ringer jag bvc i morgon men tänkte se om jag kunde få nåt stöd här
  2. 1
    Hjälp! amningsvägran?? Behöver lite råd här... Min lilla tjej har sen igår kväll vid 20.00 endast ätit två gånger, i natt vid 4-tiden och sedan idag vid 13. Hon har varit lite snuvig men ingen feber och har varit lika pigg och vaken som vanligt när hon väl varit vaken... men hon har sovit oroligt och haft flera vaken stunder men ingen matstund...

    Någon som känner igen sig? kan de vara så här? har ju hört om bebisar som äter oftare plötsligt men mer sällan? Blir det inte bättre så ringer jag bvc i morgon men tänkte se om jag kunde få nåt stöd här
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Gabriel har sedan i fredags bara ätit fyra gånger per dygn (han äter bara ersättning), vilket är en minskning från fem gånger per dygn tidigare. Jag blev också väldigt fundersam först men han är precis lika glad och sover som vanligt så jag tror inte att det är någon fara. Jag ska till bvc på fredag så jag tänkte fråga då för säkerhets skull.
  4. 2
    Gabriel har sedan i fredags bara ätit fyra gånger per dygn (han äter bara ersättning), vilket är en minskning från fem gånger per dygn tidigare. Jag blev också väldigt fundersam först men han är precis lika glad och sover som vanligt så jag tror inte att det är någon fara. Jag ska till bvc på fredag så jag tänkte fråga då för säkerhets skull.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Har ingen egen erfarenhet, men jag har hört att lite äldre bebbar ca 3-4 mån kommer att gå från att ätit ofta till att äta ca 4-5 ggr/dygn. Men 2 ggr/dygn låter ju extremt lite. Är hon kanske sjuk eller har ett utvecklingssprång? Berätta gärna vad bvc sa så att jag också lär mig något
  6. 3
    Har ingen egen erfarenhet, men jag har hört att lite äldre bebbar ca 3-4 mån kommer att gå från att ätit ofta till att äta ca 4-5 ggr/dygn. Men 2 ggr/dygn låter ju extremt lite. Är hon kanske sjuk eller har ett utvecklingssprång? Berätta gärna vad bvc sa så att jag också lär mig något
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Hon åt igen nu vid 21.00...men först efter jag i desperation (tänkte att hon ju behövde vätska) gett henne lite mjölk på sked så som de sa att vi kunde göra när hon var nyfödd... Hon har varit lite snuvig som sagt men inte så värst... Det konstiga var (är) att hon absolut vägrade flera gånger att äta, alltså började skrika och spänna sig när jag ebjöd käk...vi får väl se hur det blir i natt jag hoppas på att det "bara" var ett utvecklingssteg
  8. 4
    Hon åt igen nu vid 21.00...men först efter jag i desperation (tänkte att hon ju behövde vätska) gett henne lite mjölk på sked så som de sa att vi kunde göra när hon var nyfödd... Hon har varit lite snuvig som sagt men inte så värst... Det konstiga var (är) att hon absolut vägrade flera gånger att äta, alltså började skrika och spänna sig när jag ebjöd käk...vi får väl se hur det blir i natt jag hoppas på att det "bara" var ett utvecklingssteg
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Nu har hon ätit i natt också ...och som hon har ätit ... nu blir sista testet strax när hon vaknar för förmiddagsfikat Tack för stöd!!
    Jag ringde aldrig bvc så "Annapanna" om du får några generella svar på varför ungar plötsligt ändrar matmönster så får du gärna dela med dig här som "Förstagångarn" skrev
  10. 5
    Nu har hon ätit i natt också ...och som hon har ätit ... nu blir sista testet strax när hon vaknar för förmiddagsfikat Tack för stöd!!
    Jag ringde aldrig bvc så "Annapanna" om du får några generella svar på varför ungar plötsligt ändrar matmönster så får du gärna dela med dig här som "Förstagångarn" skrev
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Åh vad bra att det ordnat sig för dig!
  12. 6
    Åh vad bra att det ordnat sig för dig!
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Tack! ja nu äter hon precis som vanligt igen...mycket konstigt måste nästan ha varit nåt som var fel just den dagen.. hoppas verkligen inte det händer igen, det var läskigt när ens unge plötsligt inte beter sig alls som förut..
  14. 7
    Tack! ja nu äter hon precis som vanligt igen...mycket konstigt måste nästan ha varit nåt som var fel just den dagen.. hoppas verkligen inte det händer igen, det var läskigt när ens unge plötsligt inte beter sig alls som förut..

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. amningsvägran
    By tinapina in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 09:54
  3. amningsvägran :-(
    By tinapina in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 21:18
  4. Amningsvägran?
    By Fröken S in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 09:52
  5. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar