Lugna mig - bruna flytningar
_1210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Lugna mig - bruna flytningar

    Jag går snart sönder.
    Sedan igår strax efter lunch har jag haft ljusbruna flytningar.

    Mitt illamående har ju släppt märkbart, idag vet jag inte ens om jag mått illa något ännu, men så är jag upprörd i övrigt.

    Det fortsatte eftermiddagen och kvällen. Jag pratade med Gynakuten på Akademiska i Uppsala som inte tyckte att jag skulle komma dit. Jag ska avvakta och om det fortfarande håller på, eller om det blir något mer, så är jag välkommen att höra av mig i början av nästa vecka.

    Jobbar i Solna så jag ringde just detsamma på Karolinska och de sa att självklart ska jag komma in och kolla läget om jag är orolig.

    Beger mig och önskar en tumme eller två att allt är bra.
    Paniken jag känner nu är inte okej.
  2. 1
    Lugna mig - bruna flytningar Jag går snart sönder.
    Sedan igår strax efter lunch har jag haft ljusbruna flytningar.

    Mitt illamående har ju släppt märkbart, idag vet jag inte ens om jag mått illa något ännu, men så är jag upprörd i övrigt.

    Det fortsatte eftermiddagen och kvällen. Jag pratade med Gynakuten på Akademiska i Uppsala som inte tyckte att jag skulle komma dit. Jag ska avvakta och om det fortfarande håller på, eller om det blir något mer, så är jag välkommen att höra av mig i början av nästa vecka.

    Jobbar i Solna så jag ringde just detsamma på Karolinska och de sa att självklart ska jag komma in och kolla läget om jag är orolig.

    Beger mig och önskar en tumme eller två att allt är bra.
    Paniken jag känner nu är inte okej.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    :-( usch vad jobbigt! Bra att du får komma in. Hoppas att allt ser bra ut.
  4. 2
    :-( usch vad jobbigt! Bra att du får komma in. Hoppas att allt ser bra ut.
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Tror inte du behöver oroa dig. Har läst att 40% av alla gravida har någon form av blödning/färgad flytning någon gång under graviditeten och det är ingen fara med det.
    Att du slutar må illa nu är ju oxå fullt normalt. De flesta slutar ju att må illa i vecka 16-20.
    Får du kramper i magen, riktigt ont och blöder mycket blod och klumpar då är det något du skall vara orolig för annars är det nog rätt lugnt. Men oroar du dig så är det väl bättre att åka in och kolla.
  6. 3
    Tror inte du behöver oroa dig. Har läst att 40% av alla gravida har någon form av blödning/färgad flytning någon gång under graviditeten och det är ingen fara med det.
    Att du slutar må illa nu är ju oxå fullt normalt. De flesta slutar ju att må illa i vecka 16-20.
    Får du kramper i magen, riktigt ont och blöder mycket blod och klumpar då är det något du skall vara orolig för annars är det nog rätt lugnt. Men oroar du dig så är det väl bättre att åka in och kolla.
  7. Medlem sedan
    Jan 2012
    #4
    Om det är till någon tröst kan jag säga att jag hade bruna flytningar och svarta klumpar i tre veckor. Och alla symtom försvann, inget illamående eller ont i brösten. Kan säga att jag grät varje dag. Men efter UL har jag mått bättre håller tummarna för dig!
  8. 4
    Om det är till någon tröst kan jag säga att jag hade bruna flytningar och svarta klumpar i tre veckor. Och alla symtom försvann, inget illamående eller ont i brösten. Kan säga att jag grät varje dag. Men efter UL har jag mått bättre håller tummarna för dig!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Tack för era svar!

    Jag fick komma in på Gynakuten på KS jättesnabbt. Jobbar 15 minuters promenad bort, och var tillbaka på 1 timme och en kvart.

    Testat urin så inget är knas, gjort riktigt gynundersökning och VUL.
    Jag fick se min lilla bebis hjärta picka på, och röra sig. Liten såg frisk ut.
    Hur "normalt" det än är så är jag jättetacksam att jag fick komma in och lugna mig. Hjärtat är kvar i halsgropen fortfarande, men jag kan lugna mig för stunden att liten mår bra!
    *glädjegråta*
  10. 5
    Tack för era svar!

    Jag fick komma in på Gynakuten på KS jättesnabbt. Jobbar 15 minuters promenad bort, och var tillbaka på 1 timme och en kvart.

    Testat urin så inget är knas, gjort riktigt gynundersökning och VUL.
    Jag fick se min lilla bebis hjärta picka på, och röra sig. Liten såg frisk ut.
    Hur "normalt" det än är så är jag jättetacksam att jag fick komma in och lugna mig. Hjärtat är kvar i halsgropen fortfarande, men jag kan lugna mig för stunden att liten mår bra!
    *glädjegråta*
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Skönt att allt såg bra ut och att dom tog dig på allvar, man blir ju så himla orolig!
  12. 6
    Skönt att allt såg bra ut och att dom tog dig på allvar, man blir ju så himla orolig!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Vad skönt att du fick komma in och att de tog dig på allvar. Och vad härligt att hjärtat slog och att allt såg bra ut!
    Jag hade en pytteliten ljusbrun flytning för flera veckor sen och höll på att gå upp i atomer, jag trodde fan jag skulle avlida av skräck. Men det var heller inget, bara en sån sak som bara kan hända.
  14. 7
    Vad skönt att du fick komma in och att de tog dig på allvar. Och vad härligt att hjärtat slog och att allt såg bra ut!
    Jag hade en pytteliten ljusbrun flytning för flera veckor sen och höll på att gå upp i atomer, jag trodde fan jag skulle avlida av skräck. Men det var heller inget, bara en sån sak som bara kan hända.
  15. Medlem sedan
    Oct 2011
    #8
    Skönt att det inte var nåt och att du blev lugnad och att allt verkar ok med liten i magen!
  16. 8
    Skönt att det inte var nåt och att du blev lugnad och att allt verkar ok med liten i magen!
  17. Medlem sedan
    Jul 2011
    #9
    Ohh, va skönt att du fick se att h*n mådde bra! Kram
  18. 9
    Ohh, va skönt att du fick se att h*n mådde bra! Kram

Liknande trådar

  1. bruna flytningar!
    By Sara med Axel +knodd in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 08:00
  2. Bruna flytningar :(
    By Bebis? in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 08:34
  3. Bruna flytningar
    By kardemumma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 18:48
  4. Bruna flytningar
    By vargabus in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 14:48
  5. bruna flytningar
    By tigerlilia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar