Napp?
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Napp?

    Hej!

    Frågar er som har lite "äldre" bebisar: min 5-veckorsbebis vill inte ha napp, men jag tycker det vore bra om han lärde sig använda den...
    Använder era bebisar napp?
    Vi har provat Esska:s nappar i silikon och latex men han bara spottar ut dem.
    Ska vi testa något annat märke?
  2. 1
    Napp? Hej!

    Frågar er som har lite "äldre" bebisar: min 5-veckorsbebis vill inte ha napp, men jag tycker det vore bra om han lärde sig använda den...
    Använder era bebisar napp?
    Vi har provat Esska:s nappar i silikon och latex men han bara spottar ut dem.
    Ska vi testa något annat märke?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Ne min bebbe vägrar napp. Tydligen är det så med vissa. Vissa vägrar både napp o flaska. Vet inte om man kan göra något åt det. Jag har en vän som har en teori om att man måste börja med napp med en gång (typ när de bara är någon dag gammal/någon vecka gammal) för att de överhuvudtaget ska ta nappen. Vet inte om det stämmer.
    Vad är det ni vill använda nappen till?
    Jag tycker det är bra att min bebbe inte tar napp för då slipper man vänja av dem vid nappen. Just nu suger hon istället på sin snuttefilt, fast hon e 11 veckor så det är precis nu hon börjat med det när hon kan hålla den med händerna.
  4. 2
    Ne min bebbe vägrar napp. Tydligen är det så med vissa. Vissa vägrar både napp o flaska. Vet inte om man kan göra något åt det. Jag har en vän som har en teori om att man måste börja med napp med en gång (typ när de bara är någon dag gammal/någon vecka gammal) för att de överhuvudtaget ska ta nappen. Vet inte om det stämmer.
    Vad är det ni vill använda nappen till?
    Jag tycker det är bra att min bebbe inte tar napp för då slipper man vänja av dem vid nappen. Just nu suger hon istället på sin snuttefilt, fast hon e 11 veckor så det är precis nu hon börjat med det när hon kan hålla den med händerna.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Jag tänkte att han skulle ha den för att kunna somna utan att suga på bröstet, han är inte alltid hungrig när han vill suga och då bara kräks han. Egentligen är problemet inte så stort nu när han är så liten, fast jag är lite rädd att han bara ska kunna tröstas på bröstviset också när han är ett halvår... Fast han kanske också hittar en snuttefilt eller gosedjur när han bara blir lite äldre.
  6. 3
    Jag tänkte att han skulle ha den för att kunna somna utan att suga på bröstet, han är inte alltid hungrig när han vill suga och då bara kräks han. Egentligen är problemet inte så stort nu när han är så liten, fast jag är lite rädd att han bara ska kunna tröstas på bröstviset också när han är ett halvår... Fast han kanske också hittar en snuttefilt eller gosedjur när han bara blir lite äldre.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Vår bebis på 3,5 mån använder napp och har gjort så sen ca 3 veckor (har jag för mig) vi använder dock MAMs nappar som är runda eller hur man ska säga. Esskas har ju en liten plopp längst fram eller hur man ska beskriva dem och de spottar vår lilla tjej ut nästan på en gång så kanske du ska prova MAMs istället
    Annars har jag för mig jag läste någonstans på det här forumet om någon som börjat med napp till sitt barn när de var ett halvår... men jag kan minnas fel...
  8. 4
    Vår bebis på 3,5 mån använder napp och har gjort så sen ca 3 veckor (har jag för mig) vi använder dock MAMs nappar som är runda eller hur man ska säga. Esskas har ju en liten plopp längst fram eller hur man ska beskriva dem och de spottar vår lilla tjej ut nästan på en gång så kanske du ska prova MAMs istället
    Annars har jag för mig jag läste någonstans på det här forumet om någon som börjat med napp till sitt barn när de var ett halvår... men jag kan minnas fel...
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Vår bebis totalvägrar napp, fast vi försökt sedan första natten. Är nog olika med olika barn, vår andra dotter bara tog den när vi testade då hon var två veckor. Var superskönt, för man bara la henne i sängen stoppade in nappen och så somnade hon. Det gick bra att sluta också, hon skickade napparna till tomten när hon fyllde tre och sedan har hon inte pratat mer om dem.

    Bebisen vi har nu får man skaka(vagga ganska rejält) till söms.

    De är olika de små liven helt enkelt.
  10. 5
    Vår bebis totalvägrar napp, fast vi försökt sedan första natten. Är nog olika med olika barn, vår andra dotter bara tog den när vi testade då hon var två veckor. Var superskönt, för man bara la henne i sängen stoppade in nappen och så somnade hon. Det gick bra att sluta också, hon skickade napparna till tomten när hon fyllde tre och sedan har hon inte pratat mer om dem.

    Bebisen vi har nu får man skaka(vagga ganska rejält) till söms.

    De är olika de små liven helt enkelt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Har köpt en MAMnapp idag, får se vad han säger om den...
    Tack för tipset!
  12. 6
    Har köpt en MAMnapp idag, får se vad han säger om den...
    Tack för tipset!
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Har testat MAM nu. Han spottade inte ut den på en gång - han somnade med den i munnen! Hoppas det inte bara var engångsföreteelse...
  14. 7
    Har testat MAM nu. Han spottade inte ut den på en gång - han somnade med den i munnen! Hoppas det inte bara var engångsföreteelse...
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    Vi använder också MAMs napp, den funkar klockrent för oss också!
  16. 8
    Vi använder också MAMs napp, den funkar klockrent för oss också!

Liknande trådar

  1. Napp mot magbesvär! Vägrar napp!
    By Nova79 in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 11:59
  2. Napp eller inte napp?
    By MalinKT in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 10:19
  3. Napp eller inte napp!?
    By ellieg in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 09:04
  4. Napp eller inte napp?
    By anonymt namn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 15:13
  5. Napp eller inte napp
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 12:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar