Candida?
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Candida?

    har en massa diffusa symtom...svullnadskänsla o irritation i halsen,torra ögon,flytningar,trötthet m.m.m.m. googlade och kom till att det kan vara Candida??nån som har erfarenhet?
  2. 1
    Candida? har en massa diffusa symtom...svullnadskänsla o irritation i halsen,torra ögon,flytningar,trötthet m.m.m.m. googlade och kom till att det kan vara Candida??nån som har erfarenhet?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Njae, candida brukar man inte få på så många ställen samtidigt. Jag skulle snarare gissa på sköldkörteln. Har du varit hos doktorn?
  4. 2
    Njae, candida brukar man inte få på så många ställen samtidigt. Jag skulle snarare gissa på sköldkörteln. Har du varit hos doktorn?
  5. Liz*
    #3
    Om du har upplevt besvär med halsen och ögonen en längre tid tycker jag att du ska låta läkaren titta på det om det är något som man kan göra åt det.
  6. 3
    Om du har upplevt besvär med halsen och ögonen en längre tid tycker jag att du ska låta läkaren titta på det om det är något som man kan göra åt det.
  7. Anonym
    #4
    Min erfarnehet begränsar sig till min dotter som fick candida överväxt efter en antibiotika-kur då hon var 12 år. Hennes symtom var flytningar, kanske hade hon fler men det vet jag inte.
    Vad jag förstår så kan man ha en uppsjö med symtom samtidigt, och har man candida överväxt så kan det visa sig i hela kroppen.
    Låna eller skaffa Peter Wilhelmsssons bok om Candida. Om du fortfarande tror på candida så kan en näringsterapeut hjälpa dig med kostomläggning som brukar behövas. Finns också preparat att komplettera med - då behöver du en alternativmedicinare t ex bonitolog.
    Lycka till!
  8. 4
    Min erfarnehet begränsar sig till min dotter som fick candida överväxt efter en antibiotika-kur då hon var 12 år. Hennes symtom var flytningar, kanske hade hon fler men det vet jag inte.
    Vad jag förstår så kan man ha en uppsjö med symtom samtidigt, och har man candida överväxt så kan det visa sig i hela kroppen.
    Låna eller skaffa Peter Wilhelmsssons bok om Candida. Om du fortfarande tror på candida så kan en näringsterapeut hjälpa dig med kostomläggning som brukar behövas. Finns också preparat att komplettera med - då behöver du en alternativmedicinare t ex bonitolog.
    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Candida?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 20:23
  2. Candida i tarmen
    By picar in forum Mage & tarm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 08:57
  3. Blivit av med candida?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 13:31
  4. Candida!! Jag skrattar för fullt
    By Annisnym in forum Styvfamiljer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar