1 månad kvar!
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    1 månad kvar!

    Tjoho, nu är det bara en månad kvar tills min skatt är beräknad att komma! Det blir mer och mer verkligt och ibland känns det som att hjärtat ska sprängas... Nu känns det inte längre som att en "docka" ska komma, utan verkligen mitt barn som är en liten människa som doftar, rör sig och låter!

    Åååååååååååh, vad jag längtar nu!!!!!!!
  2. 1
    1 månad kvar! Tjoho, nu är det bara en månad kvar tills min skatt är beräknad att komma! Det blir mer och mer verkligt och ibland känns det som att hjärtat ska sprängas... Nu känns det inte längre som att en "docka" ska komma, utan verkligen mitt barn som är en liten människa som doftar, rör sig och låter!

    Åååååååååååh, vad jag längtar nu!!!!!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    samma här! idag har bebis bökat runt så jag har fått ont, känns som den drar i tarmar med sina händer när är du beräknad?
  4. 2
    samma här! idag har bebis bökat runt så jag har fått ont, känns som den drar i tarmar med sina händer när är du beräknad?
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    ...och i dag är det 1 månad för mig! Fast jag hoppas att den ska komma lite tidigare - syskonen kom ca 1 vecka i förväg. Välkommen, säger jag!

    Visst känns det att det är en färdig bebis därinne nu! Ska bli klart roligare att ha den utanför kroppen än inuti... Ska bli så skönt när allt är över och sommaren och bebisen är här!
  6. 3
    ...och i dag är det 1 månad för mig! Fast jag hoppas att den ska komma lite tidigare - syskonen kom ca 1 vecka i förväg. Välkommen, säger jag!

    Visst känns det att det är en färdig bebis därinne nu! Ska bli klart roligare att ha den utanför kroppen än inuti... Ska bli så skönt när allt är över och sommaren och bebisen är här!
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Hihi, ja ibland är dom vilda!

    Jag är beräknad till den 29:e maj! Du då?
  8. 4
    Hihi, ja ibland är dom vilda!

    Jag är beräknad till den 29:e maj! Du då?
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Ja, verkligen. Ser fram emot sommaren då jag inte har planerat en enda sak förutom att det är fritt fram att åka till vårt torp och sen i början av augusti tänkte vi ha ett jättestort kalas för att välkomna vår bebis till världen. Vi tänker inte döpa honom nämligen, men vill ju ändå fira och så plus att det blir första gången våra två släkter verkligen möts.

    Ah, tänk... försommaren som är den vackraste tiden på året tror jag minsann och där kan vi sitta med våra små!
  10. 5
    Ja, verkligen. Ser fram emot sommaren då jag inte har planerat en enda sak förutom att det är fritt fram att åka till vårt torp och sen i början av augusti tänkte vi ha ett jättestort kalas för att välkomna vår bebis till världen. Vi tänker inte döpa honom nämligen, men vill ju ändå fira och så plus att det blir första gången våra två släkter verkligen möts.

    Ah, tänk... försommaren som är den vackraste tiden på året tror jag minsann och där kan vi sitta med våra små!
  11. Medlem sedan
    Sep 2011
    #6
    ok till den 21, då ska jag in och är livmodertappen mogen skulle dom sätta igång mig

    har kollat runt lite mera på smärtstillande under tiden, och jag har bestämt mig för stående eda, hur är det för dig?
  12. 6
    ok till den 21, då ska jag in och är livmodertappen mogen skulle dom sätta igång mig

    har kollat runt lite mera på smärtstillande under tiden, och jag har bestämt mig för stående eda, hur är det för dig?
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Nej, jag vill försöka undvika EDA så långt det är möjligt pga riskerna med att förlossningen avstannar, att man inte får samma kontroll och känsla i värkarna o så. Jag vill inte ha värkstimulerande medel heller... Men man får ju se vad som sker när man väl är där.

    Jag tänker mer verkligen försöka fokusera på andningen, ta lite lustgas när det behövs o kanske testa akupunktur, duscha, värme o så...
  14. 7
    Nej, jag vill försöka undvika EDA så långt det är möjligt pga riskerna med att förlossningen avstannar, att man inte får samma kontroll och känsla i värkarna o så. Jag vill inte ha värkstimulerande medel heller... Men man får ju se vad som sker när man väl är där.

    Jag tänker mer verkligen försöka fokusera på andningen, ta lite lustgas när det behövs o kanske testa akupunktur, duscha, värme o så...

Liknande trådar

  1. En månad kvar???!!!
    By _mammamia_ in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 20:40
  2. 1 månad kvar
    By maylin in forum _99 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 22:56
  3. 1 månad kvar!!!!
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 20:58
  4. 1 månad kvar...
    By annfis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 19:14
  5. En månad kvar!!!
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 09:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar