Ny här - det blir nog ingen aprilbebis..
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    Ny här - det blir nog ingen aprilbebis..

    Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det, men visst skulle det vara härligt om väntan tog slut nu! Skulle ha haft min efterlängtade lilla bebis 19:e april, men ännu inga tecken på att han/hon tänker komma ut. Så nu säger jag hej till er!
    Jag väntar mitt andra barn. I familjen finns redan en storebror på fem år. Jag är 39 år, sambo sedan 21 år (hjälp, vad tiden går fort!). Har haft en jobbig graviditet med mycket trötthet och illamående och en del foglossning, men märkligt nog har det lättat den senaste månaden och jag har fått må riktigt bra. Skönt att få återhämta sig lite innan förlossningen och den första, ganska sömnlösa tiden. Lite förlossningsångest har jag, men vid ett par tillfällen när sammandragningarna varit lite kraftigare och jag trott att det kanske varit dags har jag känt mig väldigt lugn. Gjorde 41-veckorskoll för några dagar sedan och allt såg fint ut.
    Ja, det var lit eom mig, nu ska jag läsa på lite mer om er. Stort lycka till allihopa!
  2. 1
    Ny här - det blir nog ingen aprilbebis.. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det, men visst skulle det vara härligt om väntan tog slut nu! Skulle ha haft min efterlängtade lilla bebis 19:e april, men ännu inga tecken på att han/hon tänker komma ut. Så nu säger jag hej till er!
    Jag väntar mitt andra barn. I familjen finns redan en storebror på fem år. Jag är 39 år, sambo sedan 21 år (hjälp, vad tiden går fort!). Har haft en jobbig graviditet med mycket trötthet och illamående och en del foglossning, men märkligt nog har det lättat den senaste månaden och jag har fått må riktigt bra. Skönt att få återhämta sig lite innan förlossningen och den första, ganska sömnlösa tiden. Lite förlossningsångest har jag, men vid ett par tillfällen när sammandragningarna varit lite kraftigare och jag trott att det kanske varit dags har jag känt mig väldigt lugn. Gjorde 41-veckorskoll för några dagar sedan och allt såg fint ut.
    Ja, det var lit eom mig, nu ska jag läsa på lite mer om er. Stort lycka till allihopa!
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    hoppas att du får din efterlängtande snart kram på dig
  4. 2
    hoppas att du får din efterlängtande snart kram på dig
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Hej och välkommen!
    Måste vara tufft att gå över tiden så länge, fast å andra sidan hinner du vila upp dig lite :-) men ska du bli igångsatt snart då eller? Här i Sthlm är det lite olika på olika sjukhus, men 41+6 eller 42+0 brukar man starta en förlossning om den inte kommit igång av sig själv.

    Själv väntar jag första barnet (en liten pojke) och han är beräknad att komma den 29:e maj. Så får se när han behagar komma ut!
  6. 3
    Hej och välkommen!
    Måste vara tufft att gå över tiden så länge, fast å andra sidan hinner du vila upp dig lite :-) men ska du bli igångsatt snart då eller? Här i Sthlm är det lite olika på olika sjukhus, men 41+6 eller 42+0 brukar man starta en förlossning om den inte kommit igång av sig själv.

    Själv väntar jag första barnet (en liten pojke) och han är beräknad att komma den 29:e maj. Så får se när han behagar komma ut!
  7. Medlem sedan
    Jul 1999
    #4
    Med minsta möjliga marginal blev det en maj-bebis! Första maj föddes vår lilla sessa, efter en snabb och okomplicerad förlossning. Önskar alla er andra lycka till!
  8. 4
    Med minsta möjliga marginal blev det en maj-bebis! Första maj föddes vår lilla sessa, efter en snabb och okomplicerad förlossning. Önskar alla er andra lycka till!
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    Grattis! Härligt att det gick bra..
    Själv hade jag bf igår, men det verkar dröja lite..
  10. 5
    Grattis! Härligt att det gick bra..
    Själv hade jag bf igår, men det verkar dröja lite..

Liknande trådar

  1. Det blir en aprilbebis
    By godcilla in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 13:57
  2. Det blir ingen aprilbebis ;-(
    By anspencer in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 22:20
  3. Ingen aprilbebis
    By idapidan in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 23:26
  4. Ingen aprilbebis för mig
    By BoKaj in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 19:41
  5. Det blir en aprilbebis....
    By Annika m H, H, F & M in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 11:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar