BF IDAG 1a Maj :)
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    BF IDAG 1a Maj :)

    ÅÅÅH Idag är det BF, ingen bebis i sikte, men dagen är ÄNTLIGEN här! om inget annat så är bebisen i min famn om absålut max 2 veckor! Hoppas inte det blir så, men man vet ju aldrig!

  2. 1
    BF IDAG 1a Maj :) ÅÅÅH Idag är det BF, ingen bebis i sikte, men dagen är ÄNTLIGEN här! om inget annat så är bebisen i min famn om absålut max 2 veckor! Hoppas inte det blir så, men man vet ju aldrig!

  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Vilken milstolpe! Då har du varit gravid i 280 dagar liksom! :-)
    Hoppas din lilla vill komma ut snart. Kram kram!
  4. 2
    Vilken milstolpe! Då har du varit gravid i 280 dagar liksom! :-)
    Hoppas din lilla vill komma ut snart. Kram kram!
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Ja, en milstolpe helt klart, dock fortfarande ingen bebis.. 40+4 idag... och jag hatar livet just nu! dumma bebis... kom ut...
  6. 3
    Ja, en milstolpe helt klart, dock fortfarande ingen bebis.. 40+4 idag... och jag hatar livet just nu! dumma bebis... kom ut...
  7. Medlem sedan
    Mar 2012
    #4
    Hur går det? Har bebis kommit än?
    Jag har också passerat BF nu och det känns verkligen precis så frustrerande som man tror att det ska göra. Allt pyssel avklarat, sängen bäddad, vagnen monterad, väskan packad och kläderna vikta. Jag har lagat en massa mat och frysit in också för att ha första tiden efter förlossningen. Och bakat tårtbottnar. Och storhandlat igen.
    Börjar få svårt att få dagarna att gå nu.
    En bra grej är dock att oron för förlossningen helt har bytts ut mot otålighet. Jag vill ju bara att bebis ska komma nu!
  8. 4
    Hur går det? Har bebis kommit än?
    Jag har också passerat BF nu och det känns verkligen precis så frustrerande som man tror att det ska göra. Allt pyssel avklarat, sängen bäddad, vagnen monterad, väskan packad och kläderna vikta. Jag har lagat en massa mat och frysit in också för att ha första tiden efter förlossningen. Och bakat tårtbottnar. Och storhandlat igen.
    Börjar få svårt att få dagarna att gå nu.
    En bra grej är dock att oron för förlossningen helt har bytts ut mot otålighet. Jag vill ju bara att bebis ska komma nu!
  9. Medlem sedan
    Oct 2011
    #5
    Nej tyvärr har bebis inte kommit, den vill inte av sig själv så imorgon, BF+15 så ska jag sättas igång. Allt det du beskriver har jag gjort 4 gånger om. Ett tips, packa om väskan, du kommer märka att du missat något eller något du ändrat dig om att ha med! Eller du kanske redan fått träffa din bebis ?
  10. 5
    Nej tyvärr har bebis inte kommit, den vill inte av sig själv så imorgon, BF+15 så ska jag sättas igång. Allt det du beskriver har jag gjort 4 gånger om. Ett tips, packa om väskan, du kommer märka att du missat något eller något du ändrat dig om att ha med! Eller du kanske redan fått träffa din bebis ?
  11. Medlem sedan
    Mar 2012
    #6
    Ja, vi har träffats nu! Men det har ju ni också? Vi kom hem ifrån bb idag, och nu är jag verkligen glad över allt som jag faktiskt fixade innan så att vi kan koncentrera oss på att vara föräldrar. Och, ja, få tid över till att kolla forum när bebis sover

    Bra tips med väskan dock! Det borde jag ha gjort. Vi blev borta lite längre än planerat, och hade absolut för lite av allt med oss. Borde ha lagt i extra kläder och mer snacks att äta på natten. Jag blev sjukt hungrig eftersom kvällsfikat serverades vid åtta och sedan frukost på morgonen nästan tolv timmar senare. Lång tid när man sover mycket mindre än vanligt.

    Mitt tips när man gjort allt självklart innan förlossningen är att fixa lite extra i badrummet till sig själv inför hemkomsten eftersom det är fantastiskt att äntligen få duscha bort sjukhuskänskan och vara själv en stund. Köpa en engöringsmask, kanske ställa in en pall eller stol i dushen också. Den kan ju vara användbar i latensfasen av förlossningen när man fortfarande är hemma också.
  12. 6
    Ja, vi har träffats nu! Men det har ju ni också? Vi kom hem ifrån bb idag, och nu är jag verkligen glad över allt som jag faktiskt fixade innan så att vi kan koncentrera oss på att vara föräldrar. Och, ja, få tid över till att kolla forum när bebis sover

    Bra tips med väskan dock! Det borde jag ha gjort. Vi blev borta lite längre än planerat, och hade absolut för lite av allt med oss. Borde ha lagt i extra kläder och mer snacks att äta på natten. Jag blev sjukt hungrig eftersom kvällsfikat serverades vid åtta och sedan frukost på morgonen nästan tolv timmar senare. Lång tid när man sover mycket mindre än vanligt.

    Mitt tips när man gjort allt självklart innan förlossningen är att fixa lite extra i badrummet till sig själv inför hemkomsten eftersom det är fantastiskt att äntligen få duscha bort sjukhuskänskan och vara själv en stund. Köpa en engöringsmask, kanske ställa in en pall eller stol i dushen också. Den kan ju vara användbar i latensfasen av förlossningen när man fortfarande är hemma också.

Liknande trådar

  1. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  2. Nu lämnar jag er för idag, tack för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 17:37
  3. Tack för idag, slut för idag!
    By -Tess- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 23:24
  4. Tack för idag, slut för idag
    By sterna in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 15:40
  5. tack för idag. slut för idag....
    By rutansmamma+bf 6/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar