Första smakisen idag!!
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    Första smakisen idag!!

    Idag fyllde Elias 4 månader och vi firade med att smaka på morot och potatispuré. Han var inte speciellt förtjust men syskonen tyckte hans miner var desto roligare. Vi ska inte börja med mat riktigt ännu men en liten smakis var roligt på månadsdagen.
    Dessutom så kan han sitta riktigt bra i matstolen insåg vi också, stora starka killen! Så nu är han med vid matbordet och kan se vad vi andra äter och slipper ligga på golvet och känna sig utanför. Vad fooort det går!!! Hjälp!
  2. 1
    Första smakisen idag!! Idag fyllde Elias 4 månader och vi firade med att smaka på morot och potatispuré. Han var inte speciellt förtjust men syskonen tyckte hans miner var desto roligare. Vi ska inte börja med mat riktigt ännu men en liten smakis var roligt på månadsdagen.
    Dessutom så kan han sitta riktigt bra i matstolen insåg vi också, stora starka killen! Så nu är han med vid matbordet och kan se vad vi andra äter och slipper ligga på golvet och känna sig utanför. Vad fooort det går!!! Hjälp!
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Visst är det skönt att kunna sätta dem i barnstol en stund. :-) Vi började också testa med det i helgen. 5 minuter går bra än så länge och de minutrarna är hon superglad.
    Vi har en ganska rejäl tjej nu, så jag tänkte också börja med smakisar nästa vecka när hon blir 4 månader, för det tar ju ett tag att jobba upp så att hon kan äta mat istället för mjölk. Det känns som om hon kommer behöva det snart, för hon äter ofta nu.
  4. 2
    Visst är det skönt att kunna sätta dem i barnstol en stund. :-) Vi började också testa med det i helgen. 5 minuter går bra än så länge och de minutrarna är hon superglad.
    Vi har en ganska rejäl tjej nu, så jag tänkte också börja med smakisar nästa vecka när hon blir 4 månader, för det tar ju ett tag att jobba upp så att hon kan äta mat istället för mjölk. Det känns som om hon kommer behöva det snart, för hon äter ofta nu.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    åh vad roligt, jag längtar tills Gabriel också blir 4 månader! bara 26 dagar kvar haha
    jag köpte 4-månadersgröt idag som jag tänkte testa med sen + att vi redan har några små burkar med morotspuré och potatispuré. utöver det har jag tänkt laga mat själv framöver.

    vi börjar märka på Gabriel också att han inte riktigt gillar att sitta i babysittern på golvet medan vi sitter och äter, det måste kännas lite ensamt där nere!
  6. 3
    åh vad roligt, jag längtar tills Gabriel också blir 4 månader! bara 26 dagar kvar haha
    jag köpte 4-månadersgröt idag som jag tänkte testa med sen + att vi redan har några små burkar med morotspuré och potatispuré. utöver det har jag tänkt laga mat själv framöver.

    vi börjar märka på Gabriel också att han inte riktigt gillar att sitta i babysittern på golvet medan vi sitter och äter, det måste kännas lite ensamt där nere!
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Idag var det smakispremiär på två fronter här hemma! Första lite lite potatismos vid bordet då vi åt... ingen större reaktion från fröken, hon slickade lite på skeden och sen fortsatte hon leka med ringen hon hade i handen (rookie-morsan hade ju satt en leksak i handen på barnet...) Andra var vid blöjbytet då mamman plötsligt hörde ljudligt smackande då hon letade fram kläder brevid...handen som förut varit favoritsaken i munnen hade plötsligt bytts ut mot en härlig stortå!
  8. 4
    Idag var det smakispremiär på två fronter här hemma! Första lite lite potatismos vid bordet då vi åt... ingen större reaktion från fröken, hon slickade lite på skeden och sen fortsatte hon leka med ringen hon hade i handen (rookie-morsan hade ju satt en leksak i handen på barnet...) Andra var vid blöjbytet då mamman plötsligt hörde ljudligt smackande då hon letade fram kläder brevid...handen som förut varit favoritsaken i munnen hade plötsligt bytts ut mot en härlig stortå!

Liknande trådar

  1. första smakisen idag...
    By eva_n m linnea&elin in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 12:33
  2. Första smakisen idag!
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 17:17
  3. första smakisen idag
    By cyklamen in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 11:42
  4. Första smakisen idag...
    By Älsklingsfrö in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 20:59
  5. Första smakisen idag
    By Mizen_m_två in forum _0507 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar