E somnade helt själv!
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    E somnade helt själv!

    Måste bara få berätta. E har sovit i vår säng hela tiden. Vi gjorde ett litet försök till att få henne sova i spjälsängen som står precis bredvid vår säng precis innan hon blev tre månader. Det gick inget vidare och sedan blev hon sjuk och vi flyttade över henne till oss igen. Idag blev E fyra månader och jag tänkte ta ett försök med spjälsängen igen. Jag ammade henne i fotöljen i sovrummet samtidigt som jag sjöng vaggvisor. Hon slumrade till lite och då lyfte jag över henne till spjälsängen. Hon vaknade till då men jag höll en hand på henne och fortsatte sjunga. Hon vred och vände på sig och log mot mig ett par gånger. Så jag pussade henne godnatt och gick runt och la mig i vår säng bredvid. Hon såg inte var jag tog vägen utan jag ville bara se vad hon skulle göra härnäst. Hon vred och vände på sig en del. Utforskade gosedjuret som låg bredvid. Sög på händerna lite och efter en kvart sov hon. Hon grät inte alls utan verkade ta det hela med ro. Nu är en gång kanske ingen gång.. men jag känner mig mycket mera hoppfull nu!
  2. 1
    E somnade helt själv! Måste bara få berätta. E har sovit i vår säng hela tiden. Vi gjorde ett litet försök till att få henne sova i spjälsängen som står precis bredvid vår säng precis innan hon blev tre månader. Det gick inget vidare och sedan blev hon sjuk och vi flyttade över henne till oss igen. Idag blev E fyra månader och jag tänkte ta ett försök med spjälsängen igen. Jag ammade henne i fotöljen i sovrummet samtidigt som jag sjöng vaggvisor. Hon slumrade till lite och då lyfte jag över henne till spjälsängen. Hon vaknade till då men jag höll en hand på henne och fortsatte sjunga. Hon vred och vände på sig och log mot mig ett par gånger. Så jag pussade henne godnatt och gick runt och la mig i vår säng bredvid. Hon såg inte var jag tog vägen utan jag ville bara se vad hon skulle göra härnäst. Hon vred och vände på sig en del. Utforskade gosedjuret som låg bredvid. Sög på händerna lite och efter en kvart sov hon. Hon grät inte alls utan verkade ta det hela med ro. Nu är en gång kanske ingen gång.. men jag känner mig mycket mera hoppfull nu!
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    vad härligt att höra! försök göra det till en vana nu, så håller jag tummarna för att det inte bara vara en engångsföreteelse! Gabriel är oftast vaken när jag lägger ned honom i sin spjälsäng, men det brukar inte vara några problem för honom att somna själv. jag brukar avvakta med att ge honom nappen för att se om han kan somna utan den först, och oftast går det jättebra.

    tänk vad fort det går, de börjar bli så stora nu!
  4. 2
    vad härligt att höra! försök göra det till en vana nu, så håller jag tummarna för att det inte bara vara en engångsföreteelse! Gabriel är oftast vaken när jag lägger ned honom i sin spjälsäng, men det brukar inte vara några problem för honom att somna själv. jag brukar avvakta med att ge honom nappen för att se om han kan somna utan den först, och oftast går det jättebra.

    tänk vad fort det går, de börjar bli så stora nu!
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Härligt!
  6. 3
    Härligt!

Liknande trådar

  1. Hon somnade själv!
    By Ajax in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 08:03
  2. Han somnade själv!
    By MrsHyde in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 04:19
  3. Hon somnade själv!!!
    By Hello in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 08:55
  4. Somnade själv i går
    By Eir & barnen in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 15:46
  5. Hon somnade själv!
    By Carina m Lova & Saga in forum _0307 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 08:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar