Så var BF passerat...
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    Så var BF passerat...

    Jaha så har man passerat BF och det känns inte som att förlossningen alls är i närheten. Nu är jag trött på svullna fötter och vill bara att han ska komma ut. Överallt runt omkring ploppar det ut bebisar både på och dagar innan BF.

    Nu är det i och för sig bara 40+1 idag men jag känner mig ändå färdig med graviditeten nu. Jag försöker tänka positivt och utåt till släktingar och så säger jag att det är lugnt och att han kommer när han kommer. Men såklart vill jag bara att han ska ut! Det är verkligen så där frustrerande som man läst om i böckerna!

    Någon annan som känner igen sig? (och förlåt för ett litet gnälligt inlägg!)
  2. 1
    Så var BF passerat... Jaha så har man passerat BF och det känns inte som att förlossningen alls är i närheten. Nu är jag trött på svullna fötter och vill bara att han ska komma ut. Överallt runt omkring ploppar det ut bebisar både på och dagar innan BF.

    Nu är det i och för sig bara 40+1 idag men jag känner mig ändå färdig med graviditeten nu. Jag försöker tänka positivt och utåt till släktingar och så säger jag att det är lugnt och att han kommer när han kommer. Men såklart vill jag bara att han ska ut! Det är verkligen så där frustrerande som man läst om i böckerna!

    Någon annan som känner igen sig? (och förlåt för ett litet gnälligt inlägg!)
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Jag känner igen mig!
    Nu har jag bf på söndag, så det är ju inte passerat ännu. Men det händer inte ett dugg!
    Har inte sett röken av nån slempropp tex..
    Känns som att bebisen kommer vara kvar i magen för all framtid!
    Gjorde hinnsveping igår hos barnmorskan, men det kickade inte igång nåt. Känns precis som innan.
    Gnälla får man, tycker jag...
  4. 2
    Jag känner igen mig!
    Nu har jag bf på söndag, så det är ju inte passerat ännu. Men det händer inte ett dugg!
    Har inte sett röken av nån slempropp tex..
    Känns som att bebisen kommer vara kvar i magen för all framtid!
    Gjorde hinnsveping igår hos barnmorskan, men det kickade inte igång nåt. Känns precis som innan.
    Gnälla får man, tycker jag...
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    På ett sätt känns det skönt att inte vara ensam i att känna att bebisen vuxit fast i magen... Men jag hoppas att våra små vill titta ut snart. Någon hinnsvepning har jag inte blivit erbjuden. Hur kommer det sig att du fick det innan BF?
  6. 3
    På ett sätt känns det skönt att inte vara ensam i att känna att bebisen vuxit fast i magen... Men jag hoppas att våra små vill titta ut snart. Någon hinnsvepning har jag inte blivit erbjuden. Hur kommer det sig att du fick det innan BF?
  7. Medlem sedan
    Sep 2011
    #4
    Jag frågade ifall jag kunde få det och då sa de ok.
    Kan bidra att jag bär på en rätt stor bebis, gjorde tillväxtultraljud för ca en vecka sen och då vägde den ca 4 kg.. Kanske därför jag fick det?
  8. 4
    Jag frågade ifall jag kunde få det och då sa de ok.
    Kan bidra att jag bär på en rätt stor bebis, gjorde tillväxtultraljud för ca en vecka sen och då vägde den ca 4 kg.. Kanske därför jag fick det?
  9. Medlem sedan
    Oct 2011
    #5
    För er som är redo för bebis nu! kan ni prova att stimulera en akupunkturpunkt på fötterna som kan sätta igång förlossning. Fungerade på en kollega 3 gånger och jag testade det och förlossningen satte igång dagen efter.
    Så vill ni prova sitter punkten på insidan av fötterna. Under den där knölen och ner mot hälen. Där emellan finns en liten inbuktning. Om ni känner där under huden finns en lite knuta som kan kännas öm om man trycker på den. Det är den knutan man masserar i ca 30 min per fot. Fungerar inte på alla men kan vara värt ett försök.
    Lycka till!
  10. 5
    För er som är redo för bebis nu! kan ni prova att stimulera en akupunkturpunkt på fötterna som kan sätta igång förlossning. Fungerade på en kollega 3 gånger och jag testade det och förlossningen satte igång dagen efter.
    Så vill ni prova sitter punkten på insidan av fötterna. Under den där knölen och ner mot hälen. Där emellan finns en liten inbuktning. Om ni känner där under huden finns en lite knuta som kan kännas öm om man trycker på den. Det är den knutan man masserar i ca 30 min per fot. Fungerar inte på alla men kan vara värt ett försök.
    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Har passerat 100
    By Folkabo in forum _0906 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 02:34
  2. Nu har jag passerat
    By auroraleigh in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 18:49
  3. Hon HAR passerat 7 kg! :)
    By -miapia- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 16:48
  4. Ni som passerat IM!!!
    By Tindragull in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 10:26
  5. Passerat 5 kg nu!!
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 20:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar