Någon mer ung Mamma ?
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2012
    #1

    Någon mer ung Mamma ?

    Hejsan !
    Mitt namn är Tove och jag är 18 år, och jag ska ha en liten dotter i september, nu är min fråga om det finns några fler unga blivande Mammor som ska ha i september eller runt där?
    Har ingen o prata med direkt, så skulle vara skönt att prata med någon som är lika ung som en själv !

    Kram !
  2. 1
    Någon mer ung Mamma ? Hejsan !
    Mitt namn är Tove och jag är 18 år, och jag ska ha en liten dotter i september, nu är min fråga om det finns några fler unga blivande Mammor som ska ha i september eller runt där?
    Har ingen o prata med direkt, så skulle vara skönt att prata med någon som är lika ung som en själv !

    Kram !
  3. Medlem sedan
    May 2012
    #2

    Hej Unga mamman!

    Hej! Hoppas du hittar fler unga mammor här. Annars får du gärna prata med mig och andra gamla mammor så länge! Vissa saker delar vi ju alla med oro och drömmar och lycka. Hoppas du mår bra och har stöd runt dig? Kram!
  4. 2
    Hej Unga mamman! Hej! Hoppas du hittar fler unga mammor här. Annars får du gärna prata med mig och andra gamla mammor så länge! Vissa saker delar vi ju alla med oro och drömmar och lycka. Hoppas du mår bra och har stöd runt dig? Kram!
  5. Medlem sedan
    Apr 2012
    #3
    Hejsan !
    Jo men precis det gör vi !
    Vilken vecka är du i ?
    Jag mår väldigt bra, har börjat känna barnet hicka så det är en mysig känsla.
    Stöd har jag gått om, men skulle kännas fint om man fick det ifrån andra tjejer som är gravida också, det blir enklare o prata med dom. Min syster är med barn men hon bor tyvärr långt bort .

    Hur är det själv ? Kram !
  6. 3
    Hejsan !
    Jo men precis det gör vi !
    Vilken vecka är du i ?
    Jag mår väldigt bra, har börjat känna barnet hicka så det är en mysig känsla.
    Stöd har jag gått om, men skulle kännas fint om man fick det ifrån andra tjejer som är gravida också, det blir enklare o prata med dom. Min syster är med barn men hon bor tyvärr långt bort .

    Hur är det själv ? Kram !
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    hej hej.
    vet ej om jag fortfarande kan kalla mig ung mamma men jag ska bli 26 i sommar och väntar mitt 3:e barnet.
    jag fick min första dotter dagen efter att jag fyllt 18 år och min andra dotter för 2 år sen.
    nu är jag i vecka 13+6.
  8. 4
    hej hej.
    vet ej om jag fortfarande kan kalla mig ung mamma men jag ska bli 26 i sommar och väntar mitt 3:e barnet.
    jag fick min första dotter dagen efter att jag fyllt 18 år och min andra dotter för 2 år sen.
    nu är jag i vecka 13+6.
  9. Medlem sedan
    Apr 2012
    #5
    Jo men unga mamma är du allt om du fick ditt första barn när du va 18 då vet du hur det är.
    hur kändes de när du vart med barn första gången ? k
    kr
  10. 5
    Jo men unga mamma är du allt om du fick ditt första barn när du va 18 då vet du hur det är.
    hur kändes de när du vart med barn första gången ? k
    kr
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    oj, det kändes underbart men samtidigt så hade jag mycket med mig själv som jag var tvungen att ta itu med och arbeta med.
    som tur var så hade jag ett stort stöd från min familj så jag visste att jag skulle klara det.
    jag var mestadels lugn och säker i hur jag skulle vara i min mammaroll.
    jag hade inget stöd från pappan och hade varit tvungen att lämna honom när jag var i 4 månaden.

    men rent fysiskt var det väl ganska lätt.
    däremot var jag otroligt rädd vid förlossningen och kunde inte alls ta till mig vad personalen sa till mig.

    däremot så gjorde mitt val att bli förälder så tidigt att jag har fått kämpa otroligt hårt för att klara mig ekonomiskt.
    jag hade inte råd att vara hemma med min dotter ett helt år utan fick hjälp med barnpassning av min familj när hon var 6 månader för att studera och klara av 2 arbeten för att få det att gå ihop.

    det var väldigt tufft ibland men jag skulle inte velat ha det på nåt annat vis
  12. 6
    oj, det kändes underbart men samtidigt så hade jag mycket med mig själv som jag var tvungen att ta itu med och arbeta med.
    som tur var så hade jag ett stort stöd från min familj så jag visste att jag skulle klara det.
    jag var mestadels lugn och säker i hur jag skulle vara i min mammaroll.
    jag hade inget stöd från pappan och hade varit tvungen att lämna honom när jag var i 4 månaden.

    men rent fysiskt var det väl ganska lätt.
    däremot var jag otroligt rädd vid förlossningen och kunde inte alls ta till mig vad personalen sa till mig.

    däremot så gjorde mitt val att bli förälder så tidigt att jag har fått kämpa otroligt hårt för att klara mig ekonomiskt.
    jag hade inte råd att vara hemma med min dotter ett helt år utan fick hjälp med barnpassning av min familj när hon var 6 månader för att studera och klara av 2 arbeten för att få det att gå ihop.

    det var väldigt tufft ibland men jag skulle inte velat ha det på nåt annat vis
  13. Medlem sedan
    Apr 2012
    #7
    Oj ! Du va en riktigt stark ung mamma alltså !
    Det måste ha varit riktigt tufft.
    Jag har ju min familj , och sen har jag min sambo. Det ända vi oroar oss för just nu , är nog våran ekonomi. Jag har inte gått klart skolan och han är arbetslös, o just nu går vi på soc.

    Kram !
  14. 7
    Oj ! Du va en riktigt stark ung mamma alltså !
    Det måste ha varit riktigt tufft.
    Jag har ju min familj , och sen har jag min sambo. Det ända vi oroar oss för just nu , är nog våran ekonomi. Jag har inte gått klart skolan och han är arbetslös, o just nu går vi på soc.

    Kram !
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    ja, det var jobbigt och stundvis kan det nästan ta andan ur en hur och vad man har gjort för att det ska fungera.
    ibland känns det som om jag har levt en äldre människas liv på kortare tid på grund av mina val i tonåren, som om jag inte skulle bli 26 i år utan mer 36 år. :P

    det låter som om du har bra stöd och det är verkligen viktigt.
    att ha ett socialt nätverk som fungerar runt omkring dig och din sambo är verkligen A och O.
    Ens ekonomiska situation kan alltid förändras till vintern och har man viljan, styrkan och drivet inom sig så hittar man alltid nån väg ut.

    Mycket kan hända till vintern och mycket kan man reda ut med skolan redan innan.
    kanske att prata med skolan om att kanske jobba av lite studier under sommaren så att det inte blir så stressigt under höstterminen beroende på vad man studerar såklart.

    har du några frågor eller bara vill prata är det bara att skriva
  16. 8
    ja, det var jobbigt och stundvis kan det nästan ta andan ur en hur och vad man har gjort för att det ska fungera.
    ibland känns det som om jag har levt en äldre människas liv på kortare tid på grund av mina val i tonåren, som om jag inte skulle bli 26 i år utan mer 36 år. :P

    det låter som om du har bra stöd och det är verkligen viktigt.
    att ha ett socialt nätverk som fungerar runt omkring dig och din sambo är verkligen A och O.
    Ens ekonomiska situation kan alltid förändras till vintern och har man viljan, styrkan och drivet inom sig så hittar man alltid nån väg ut.

    Mycket kan hända till vintern och mycket kan man reda ut med skolan redan innan.
    kanske att prata med skolan om att kanske jobba av lite studier under sommaren så att det inte blir så stressigt under höstterminen beroende på vad man studerar såklart.

    har du några frågor eller bara vill prata är det bara att skriva
  17. Medlem sedan
    Apr 2012
    #9
    Haha , det förstår jag att det känns som. Men riktigt starkt att klara av så mycket för att va så ung som du va då.
    Ja min familj är riktigt stöttande, min mamma fick själv barn när hon var ung och min syster ska ha sitt första barn i Juli så det är skönt att ha någon att prata med inom familjen .
    Min sambo är ett riktigt stöd också, men lite jobbigt nu när min hormoner börjar sätta igång , för då känns det som han inte förstår överhuvudtaget. haha

    Jo men min bebbe kommer ju i september och sen så har jag inte ens börjat 1.an för jag har gått iv i två år, för att jag inte klara av högstadiet för personliga anledningar. Så därför vart det att jag kom efter ett bra steg bakåt. Men jag har bestämt att när min mamma ledighet är slut så blir det nog att plugga komvux eller något liknande

    Tack så mycket. Detsamma !
    Kram !
  18. 9
    Haha , det förstår jag att det känns som. Men riktigt starkt att klara av så mycket för att va så ung som du va då.
    Ja min familj är riktigt stöttande, min mamma fick själv barn när hon var ung och min syster ska ha sitt första barn i Juli så det är skönt att ha någon att prata med inom familjen .
    Min sambo är ett riktigt stöd också, men lite jobbigt nu när min hormoner börjar sätta igång , för då känns det som han inte förstår överhuvudtaget. haha

    Jo men min bebbe kommer ju i september och sen så har jag inte ens börjat 1.an för jag har gått iv i två år, för att jag inte klara av högstadiet för personliga anledningar. Så därför vart det att jag kom efter ett bra steg bakåt. Men jag har bestämt att när min mamma ledighet är slut så blir det nog att plugga komvux eller något liknande

    Tack så mycket. Detsamma !
    Kram !
  19. Medlem sedan
    Apr 2012
    #10
    Hej! Jag är 18 år, men är inte beräknad i september utan i slutet av november
  20. 10
    Hej! Jag är 18 år, men är inte beräknad i september utan i slutet av november
  21. Medlem sedan
    Jul 2011
    #11
    Hej Tove! Jag är 22 och väntar mitt första barn i November
  22. 11
    Hej Tove! Jag är 22 och väntar mitt första barn i November
  23. Medlem sedan
    Apr 2012
    #12
    Bellat : Hejsan ! Okej. va skönt att få kontakt med fler unga vilken vecka är du i ?
  24. 12
    Bellat : Hejsan ! Okej. va skönt att få kontakt med fler unga vilken vecka är du i ?
  25. Medlem sedan
    Apr 2012
    #13
    Ja, verkligen Är i vecka 11, vilken vecka är du i?
  26. 13
    Ja, verkligen Är i vecka 11, vilken vecka är du i?
  27. Medlem sedan
    Apr 2012
    #14
    Okej. mysigt ! ditt första barn antar jag ? jag är i v.23
  28. 14
    Okej. mysigt ! ditt första barn antar jag ? jag är i v.23
  29. Medlem sedan
    Apr 2012
    #15
    Ja, det är första Ditt med eller? Hur känns det?
  30. 15
    Ja, det är första Ditt med eller? Hur känns det?
  31. Medlem sedan
    Apr 2012
    #16
    okej. gos ! japp för mig med de känns underbart. Hon sparkar för fullt i magen nu. hur är de sjäv ? mår du fortfarande illa ?
  32. 16
    okej. gos ! japp för mig med de känns underbart. Hon sparkar för fullt i magen nu. hur är de sjäv ? mår du fortfarande illa ?
  33. Medlem sedan
    Apr 2012
    #17
    Ok vad mysigt det låter! Jo då, allt börjar släppa mer och mer så det känns skönt!
  34. 17
    Ok vad mysigt det låter! Jo då, allt börjar släppa mer och mer så det känns skönt!
  35. Medlem sedan
    Apr 2012
    #18
    Okej. va bebben planerad eller bara kom de som en överraskning? här va de en överraskning. haha. visste först inte om skulle behålla eller göra abort. men tanken på abort fick mig o stor tjuta. så de blev att behålla henne. o de ångrar jag inte för fem öre nu. min pojkvän o jag va inte alls överrens i början. han tyckte att vi va för unga. men ju mer tiden gick så acceptera han de mer o mer . nu har jag aldrig sätt honom så här glad över att få en liten bebis har du någon kille som stöttar dig ?
    kram !
  36. 18
    Okej. va bebben planerad eller bara kom de som en överraskning? här va de en överraskning. haha. visste först inte om skulle behålla eller göra abort. men tanken på abort fick mig o stor tjuta. så de blev att behålla henne. o de ångrar jag inte för fem öre nu. min pojkvän o jag va inte alls överrens i början. han tyckte att vi va för unga. men ju mer tiden gick så acceptera han de mer o mer . nu har jag aldrig sätt honom så här glad över att få en liten bebis har du någon kille som stöttar dig ?
    kram !
  37. Medlem sedan
    Apr 2012
    #19
    Nej, det var inte planerat alls, det blev en stor överraskning kan man säga Vi var också väldigt osäkra i början, och vi tänkte på abort men ingen utav oss ville det egentligen så vi beslutade oss för att också behålla och det är inget vi ångrar heller Vad skönt att det blev så bra för er!! Ja, pappan till barnet finns här, som jag också är tillsammans med och han är jätte glad och förväntansfull, precis som jag!
  38. 19
    Nej, det var inte planerat alls, det blev en stor överraskning kan man säga Vi var också väldigt osäkra i början, och vi tänkte på abort men ingen utav oss ville det egentligen så vi beslutade oss för att också behålla och det är inget vi ångrar heller Vad skönt att det blev så bra för er!! Ja, pappan till barnet finns här, som jag också är tillsammans med och han är jätte glad och förväntansfull, precis som jag!
  39. Medlem sedan
    Apr 2012
    #20
    Okej , vad kul !
    Skönt att ha någon som stöttar en genom allt , berättat för familjen en ?
    o Har du fått någon mage då ? Mycket frågor, men det är kul o höra andras historier och hur deras graviditeter är
  40. 20
    Okej , vad kul !
    Skönt att ha någon som stöttar en genom allt , berättat för familjen en ?
    o Har du fått någon mage då ? Mycket frågor, men det är kul o höra andras historier och hur deras graviditeter är
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Ung mamma, någon? :)
    By friidajosefine in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 08:22
  2. Någon ung mamma?
    By Lollolindberg in forum Gravidsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 21:49
  3. Någon som har me and i mamma
    By Maria med Ida & Moa in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 20:07
  4. Någon som vet om Ung Mamma
    By Susanne68 in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 21:43
  5. Vill någon be för mamma -
    By Tack från Mi in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 13:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar