Dopet avklarat!
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Dopet avklarat!

    I helgen döptes ELvis & han skötte sig exemplariskt! Tittade sig mest omkring & sög på händerna eller den blåa rosetten som han hade runt magen!! Min bror sjöng två låtar, "Utan dina andetag" & "Du vet väl om att du är värdefull" & det var sååå fint! Ryser bara jag tänker på det...
    Efter dopet somnade Elvis i sin vagn, snyggt klädd i chinos med hängslen, skjorta, slips & "gubba" kepa! Han var sååå fin!
    Det är ju en hel del att pyssla med inför ett dop, men Nu är det gjort & det är ganska skönt!
    Vi beställde smörgåstårta & det har vi ätit i flera dagar både morgon, middag & kväll känns det som, då det blev ca 15bitar över nämligen...

    Har ni andra haft dop för era små ännu eller är det på gång???
  2. 1
    Dopet avklarat! I helgen döptes ELvis & han skötte sig exemplariskt! Tittade sig mest omkring & sög på händerna eller den blåa rosetten som han hade runt magen!! Min bror sjöng två låtar, "Utan dina andetag" & "Du vet väl om att du är värdefull" & det var sååå fint! Ryser bara jag tänker på det...
    Efter dopet somnade Elvis i sin vagn, snyggt klädd i chinos med hängslen, skjorta, slips & "gubba" kepa! Han var sååå fin!
    Det är ju en hel del att pyssla med inför ett dop, men Nu är det gjort & det är ganska skönt!
    Vi beställde smörgåstårta & det har vi ätit i flera dagar både morgon, middag & kväll känns det som, då det blev ca 15bitar över nämligen...

    Har ni andra haft dop för era små ännu eller är det på gång???
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Härligt att det gick så bra o att han inte skrek eller grät. De små har ju en förmåga att göra det
    Det är mycket att pyssla med till ett doptillfälle. Ni var säkert helt slut efteråt.
    Vi har haft barnvälsignelse för vår plutt eftersom vi tror på religionsfrihet (även för vår unge). Med det sagt måste jag bara förtydliga att jag inte ser snett på något som tror på något annat sätt.
    Vi hade också mycket pyssel inför det o bebben vart helt begaistrad i alla människor men blev övertrött på kvällen sen o vaknade o skrek vid minska lilla knarr/ljud. Men social, det är hon
  4. 2
    Härligt att det gick så bra o att han inte skrek eller grät. De små har ju en förmåga att göra det
    Det är mycket att pyssla med till ett doptillfälle. Ni var säkert helt slut efteråt.
    Vi har haft barnvälsignelse för vår plutt eftersom vi tror på religionsfrihet (även för vår unge). Med det sagt måste jag bara förtydliga att jag inte ser snett på något som tror på något annat sätt.
    Vi hade också mycket pyssel inför det o bebben vart helt begaistrad i alla människor men blev övertrött på kvällen sen o vaknade o skrek vid minska lilla knarr/ljud. Men social, det är hon
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Åh vad skönt att ha dopet avklarat, och härligt att det blev så lyckat!

    Vi ska ha dop för Gabriel 2 juni, så just nu håller jag på att baka lite då och då och fryser in, så att det inte blir för mkt när det närmar sig. Vårt dop börjar kl 13.30 så vi bjuder på fika efter det, men ingen mat (tänker att folk äter lunch innan dopet, och det blir lite väl tidigt för middag). Vi kommer bjuda på chokladrutor, morotskakemuffins, hallongrottor, drömmar, kokostoppar, chokladkolakakor och kardemummabullar. Jag ska baka allt förutom bullarna som min mamma fixar. Än så länge har jag fixat chokladrutor och kokostoppar, så jag har en hel del att fixa framöver

    Just nu är jag mest förundrad över hur sega folk är på att osa - vi har satt 12 maj som sista osa-dag och än så länge har inte ens hälften svarat. Men det löser sig nog.
  6. 3
    Åh vad skönt att ha dopet avklarat, och härligt att det blev så lyckat!

    Vi ska ha dop för Gabriel 2 juni, så just nu håller jag på att baka lite då och då och fryser in, så att det inte blir för mkt när det närmar sig. Vårt dop börjar kl 13.30 så vi bjuder på fika efter det, men ingen mat (tänker att folk äter lunch innan dopet, och det blir lite väl tidigt för middag). Vi kommer bjuda på chokladrutor, morotskakemuffins, hallongrottor, drömmar, kokostoppar, chokladkolakakor och kardemummabullar. Jag ska baka allt förutom bullarna som min mamma fixar. Än så länge har jag fixat chokladrutor och kokostoppar, så jag har en hel del att fixa framöver

    Just nu är jag mest förundrad över hur sega folk är på att osa - vi har satt 12 maj som sista osa-dag och än så länge har inte ens hälften svarat. Men det löser sig nog.
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    det låter som ni haft ett trevligt dop
    Vi har vårat framför oss, den 16 juni. Blir inte så mycket fika utan "bara" tårta och så karelskapiroger med äggsmör (mest för att min mor envisades att det skulle finnas något "salt" också) då vi har eftermiddagsdop. ev. någon bulle eller något till ocksåm, har inte bestämt mig än.
    ska börja planera närmare i början på månaden då vi har rätt mycket annat just nu.
  8. 4
    det låter som ni haft ett trevligt dop
    Vi har vårat framför oss, den 16 juni. Blir inte så mycket fika utan "bara" tårta och så karelskapiroger med äggsmör (mest för att min mor envisades att det skulle finnas något "salt" också) då vi har eftermiddagsdop. ev. någon bulle eller något till ocksåm, har inte bestämt mig än.
    ska börja planera närmare i början på månaden då vi har rätt mycket annat just nu.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Härligt att det blev ett lyckat kalas!

    Inget dop för oss eller namngivning, men jag har fullt upp med ett växthusbygge jag dragit igång. Det går dock sakta framåt och nu skall jag bara sätta fast typ 70 glasrutor till, men det är 3e regndagen nu, så jag får vänta tills bättre väder. För den nyfikne ligger en bild på min annars ouppdaterade blogg http://hemmahanna.blogspot.se/
  10. 5
    Härligt att det blev ett lyckat kalas!

    Inget dop för oss eller namngivning, men jag har fullt upp med ett växthusbygge jag dragit igång. Det går dock sakta framåt och nu skall jag bara sätta fast typ 70 glasrutor till, men det är 3e regndagen nu, så jag får vänta tills bättre väder. För den nyfikne ligger en bild på min annars ouppdaterade blogg http://hemmahanna.blogspot.se/
  11. Medlem sedan
    Jun 2011
    #6
    Skönt att allt gick bra!
    Vi har vårt framför oss, 2 juni, så här planeras det för fullt.
    Vi ska också ha smörgåstårta.
    Hur mycket gick det åt för er........ så svårt att bedömma.
    Barnen får korv och bröd, så blir nog alla nöjda och belåtna....
  12. 6
    Skönt att allt gick bra!
    Vi har vårt framför oss, 2 juni, så här planeras det för fullt.
    Vi ska också ha smörgåstårta.
    Hur mycket gick det åt för er........ så svårt att bedömma.
    Barnen får korv och bröd, så blir nog alla nöjda och belåtna....

Liknande trådar

  1. Dopet avklarat
    By Jeanette med Wille in forum _0607 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 08:36
  2. Dopet avklarat!
    By solstraale in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 14:21
  3. Dopet avklarat.
    By Jennie med T & S in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 19:22
  4. Dopet avklarat...
    By Cia & Isak 16/10 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 17:45
  5. då var dopet avklarat
    By puppe81 m.Ida in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 21:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar