Händer inte så mkt med min vikt?
_1208 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    Händer inte så mkt med min vikt?

    Går in i v 26 imorgon och i tisdags var jag hos BM och hade bara gått upp 600 gram ? lixom inte ens ett kilo. Så jag börjar ju nästan undra om det är ngt fel. Men hon oroade sig inte alls och på henne verkade de som jag bara hade tur och bara går upp bebisens vikt och inte lägger på mig någon annan stans. Och hoppas bara det inte är något fel. Utan att jag bara har tur Jag ser ju faktiskt ut i princip som vanligt förutom magen då :P brösten har ju blivit större men inte direkt något annat. Vilket faktiskt är ganska skönt Men det kanske bara säger pang och jag går upp massor nu på de 15 veckor som är kvar :P
  2. 1
    Händer inte så mkt med min vikt? Går in i v 26 imorgon och i tisdags var jag hos BM och hade bara gått upp 600 gram ? lixom inte ens ett kilo. Så jag börjar ju nästan undra om det är ngt fel. Men hon oroade sig inte alls och på henne verkade de som jag bara hade tur och bara går upp bebisens vikt och inte lägger på mig någon annan stans. Och hoppas bara det inte är något fel. Utan att jag bara har tur Jag ser ju faktiskt ut i princip som vanligt förutom magen då :P brösten har ju blivit större men inte direkt något annat. Vilket faktiskt är ganska skönt Men det kanske bara säger pang och jag går upp massor nu på de 15 veckor som är kvar :P
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Jag kan väl egentligen förstå att du är orolig. Fast är inte din BM det så borde det ju inte vara någon fara.
    Om du pratar med din mamma, var det samma för henne? Ofta så går lite olika saker i arv när det kommer till graviditet, förlossning, efterråt.
    Ämnesomsättningen kan ju jobba på något grymt

    Ofta, anser jag iaf, så känner man på sig när något är fel. Och det verkar du inte göra. Så du är nog på rätt spår. Skönt att slippa gå upp i vikt!
    Själv har jag nog gått upp 6-7 kg någonstans.
  4. 2
    Jag kan väl egentligen förstå att du är orolig. Fast är inte din BM det så borde det ju inte vara någon fara.
    Om du pratar med din mamma, var det samma för henne? Ofta så går lite olika saker i arv när det kommer till graviditet, förlossning, efterråt.
    Ämnesomsättningen kan ju jobba på något grymt

    Ofta, anser jag iaf, så känner man på sig när något är fel. Och det verkar du inte göra. Så du är nog på rätt spår. Skönt att slippa gå upp i vikt!
    Själv har jag nog gått upp 6-7 kg någonstans.
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    hoppar in från junigruppen! du behöver inte oroa dig, det är så sjukt individuellt och lite beroende på startvikten också...för mig stog det nästan still tills v 30 och nu har det dragit iväg som attan!! det är många veckor kvar
  6. 3
    hoppar in från junigruppen! du behöver inte oroa dig, det är så sjukt individuellt och lite beroende på startvikten också...för mig stog det nästan still tills v 30 och nu har det dragit iväg som attan!! det är många veckor kvar
  7. Medlem sedan
    Dec 2011
    #4
    Hehe okey Nja så många veckor är det ju inte. det går ju rasande fort :P
  8. 4
    Hehe okey Nja så många veckor är det ju inte. det går ju rasande fort :P
  9. Medlem sedan
    Feb 2010
    #5
    Precis det där är så olika Jag gick upp 6 kg ganska snabbt, men nu har det stått still ett par veckor. Har 9 veckor kvar, så vi får väl se Med lillkillen gick jag upp 18, och ständig viktuppgång Så det kan vara olika från graviditet till graviditet också
  10. 5
    Precis det där är så olika Jag gick upp 6 kg ganska snabbt, men nu har det stått still ett par veckor. Har 9 veckor kvar, så vi får väl se Med lillkillen gick jag upp 18, och ständig viktuppgång Så det kan vara olika från graviditet till graviditet också
  11. Medlem sedan
    Dec 2011
    #6
    För mig har det varit tvärt om.
    Min kropp har sugit åt sig allt jag ätit typ.
    Och jag får erkänna att jag haft ett himla sug på sötsaker.

    Jag vägde väldigt lite innan och har hittills gått upp ca 20kg. Är i v.31+6.
    Jag har hört att om man hade övervikt innan man blev gravid så brukar man inte lägga på sig lika mycket under graviditeten. Men har ju ingen koll på hur du har haft det med vikt osv innan.
    Sen finns det dom som har turen att bara få en mage

    Men så länge både du och barnet mår bra så tycker jag inte du ska oroa dig!
  12. 6
    För mig har det varit tvärt om.
    Min kropp har sugit åt sig allt jag ätit typ.
    Och jag får erkänna att jag haft ett himla sug på sötsaker.

    Jag vägde väldigt lite innan och har hittills gått upp ca 20kg. Är i v.31+6.
    Jag har hört att om man hade övervikt innan man blev gravid så brukar man inte lägga på sig lika mycket under graviditeten. Men har ju ingen koll på hur du har haft det med vikt osv innan.
    Sen finns det dom som har turen att bara få en mage

    Men så länge både du och barnet mår bra så tycker jag inte du ska oroa dig!
  13. Medlem sedan
    Jun 2011
    #7
    *Hoppar in från juligruppen*

    Ingen fara, det blir så ibland Alla är vi olika, jag är i v.37 och har bara gått upp 4,5 kg. Det var för bara några veckor sedan som jag började gå upp i vikt, och det i samband med att mina händer och fötter svullnade av vatten (Låg på -2,5 kg nästan ända fram till v.20, sen +-0 ett bra tag och nu på senare tid har jag ökat lite mer)

    Se det som något positivt, du slipper oroa dig att bli av med en massa graviditetskilon sen när bebben kommit. Så länge du inte medvetet bantar eller så, så är det inga problem.
  14. 7
    *Hoppar in från juligruppen*

    Ingen fara, det blir så ibland Alla är vi olika, jag är i v.37 och har bara gått upp 4,5 kg. Det var för bara några veckor sedan som jag började gå upp i vikt, och det i samband med att mina händer och fötter svullnade av vatten (Låg på -2,5 kg nästan ända fram till v.20, sen +-0 ett bra tag och nu på senare tid har jag ökat lite mer)

    Se det som något positivt, du slipper oroa dig att bli av med en massa graviditetskilon sen när bebben kommit. Så länge du inte medvetet bantar eller så, så är det inga problem.

Liknande trådar

  1. Händer inte mycket här inte
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 22:06
  2. Det händer inte
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 06:07
  3. Min vikt-vad händer???
    By cat m Vilgot o Molly in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 11:17
  4. nää, här händer det inte
    By andromeda in forum Singelmingel
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 21:16
  5. Vad händer om man inte gör nåt val?
    By Hjälp in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 08:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar