apropå uppdrag granskning
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    apropå uppdrag granskning

    Såg ni programmet igår om hur Per Strid hjälper rumäner att få arbete i Sverige. Hjälp till självhjälp. Rumänerna var romer och har därför ytterst svårt att få jobb i sitt hemland 60-90 %argetslöshet. Är det inte kristet liv i praktiken? Att visa på Jesus och kyrkan och att göra något åt orättvisor. Har var det någon som verkligen gjorde något, vilket inte jag lyckas med så ofta.
    Praktisk mission - hjälp till självhjälp!!
  2. 1
    apropå uppdrag granskning Såg ni programmet igår om hur Per Strid hjälper rumäner att få arbete i Sverige. Hjälp till självhjälp. Rumänerna var romer och har därför ytterst svårt att få jobb i sitt hemland 60-90 %argetslöshet. Är det inte kristet liv i praktiken? Att visa på Jesus och kyrkan och att göra något åt orättvisor. Har var det någon som verkligen gjorde något, vilket inte jag lyckas med så ofta.
    Praktisk mission - hjälp till självhjälp!!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Helt oinsatt är jag. Det låter verkligen superbra att hjälpa romer från Rumänien - men uppdrag granskning hade hittat ngn hake? Tyvärr tror jagv att idealister ibland kan ha en tendens att strunta i lagar som står ivägen för deras projekt - inte så bra..... Samtodogt är väl programmet känt för att skruva till allt - så det kanske är helt OK? (Känner en musiker, icke-kristern frilansare som säger att kristena artister oftast är de som erbjudit svart lön - men ändamålen helgar inte medlen!! Det blir bara så fel!)
  4. 2
    Helt oinsatt är jag. Det låter verkligen superbra att hjälpa romer från Rumänien - men uppdrag granskning hade hittat ngn hake? Tyvärr tror jagv att idealister ibland kan ha en tendens att strunta i lagar som står ivägen för deras projekt - inte så bra..... Samtodogt är väl programmet känt för att skruva till allt - så det kanske är helt OK? (Känner en musiker, icke-kristern frilansare som säger att kristena artister oftast är de som erbjudit svart lön - men ändamålen helgar inte medlen!! Det blir bara så fel!)
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Håller precis med här.
  6. 3
    Håller precis med här.

Liknande trådar

  1. Uppdrag granskning
    By -Kikou- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 13:02
  2. Uppdrag granskning.
    By Ruby in forum Hem & fritid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 21:25
  3. Uppdrag granskning !!
    By nova13 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 08:23
  4. Uppdrag granskning
    By bstrand in forum Politik
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 22:09
  5. Uppdrag Granskning
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar