Ska ni göra KUB-test?
_1212 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2012
    #1

    Ska ni göra KUB-test?

    Jag är bara lite nyfiken på om ni ska göra KUB-test?


    Vi ska på inskrivning nu på måndag och har fått lite information om att göra KUB-test hemskickat (i och med att det i vårt landsting fr o m 1 mars blev möjligt för alla att göra KUB-test).

    För vår del lutar det åt att vi ska göra KUB-test.
  2. 1
    Ska ni göra KUB-test? Jag är bara lite nyfiken på om ni ska göra KUB-test?


    Vi ska på inskrivning nu på måndag och har fått lite information om att göra KUB-test hemskickat (i och med att det i vårt landsting fr o m 1 mars blev möjligt för alla att göra KUB-test).

    För vår del lutar det åt att vi ska göra KUB-test.
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Vi har också fått frågan både på KUB och fostervatten pga min ålder är 36. Men vi har sagt nej till allt sånt.
  4. 2
    Vi har också fått frågan både på KUB och fostervatten pga min ålder är 36. Men vi har sagt nej till allt sånt.
  5. Medlem sedan
    Mar 2012
    #3
    Ja och min sambo tackade ja till KUB, då det enbart är ett blodprov och ett ultraljud. Vilket inte äventyrar barnets hälsa. Vi sa däremot nej till fostervattensprov då det ökar risken för missfall.

    Tyckte det kändes bra att göra detta. Samtidigt som inskrivningen fyllde bara min BM några extra rör med blod när hon tog blodprov, sen ska vi få göra ultraljud om en och en halv vecka.

    Man får ju inga konkreta svar, men man kan iallafall få en uppfattning, plus att man får ett tidigt UL. Och det är ju aldrig fel!
  6. 3
    Ja och min sambo tackade ja till KUB, då det enbart är ett blodprov och ett ultraljud. Vilket inte äventyrar barnets hälsa. Vi sa däremot nej till fostervattensprov då det ökar risken för missfall.

    Tyckte det kändes bra att göra detta. Samtidigt som inskrivningen fyllde bara min BM några extra rör med blod när hon tog blodprov, sen ska vi få göra ultraljud om en och en halv vecka.

    Man får ju inga konkreta svar, men man kan iallafall få en uppfattning, plus att man får ett tidigt UL. Och det är ju aldrig fel!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Hej, ja jag tänker göra det (39år) men mest för ultraljudet så att man ser att det är något i magen... Är lite hispig efter 2 missfall :/
  8. 4
    Hej, ja jag tänker göra det (39år) men mest för ultraljudet så att man ser att det är något i magen... Är lite hispig efter 2 missfall :/
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Vi ska göra det. Gjorde det med sonen också.
    Det finns ju iofs en massa saker som ej syns.
    Och barn kan bli sjuka efter födseln...
    Hur vi ska gå vidare sen om det visar ngt på fostervattnet vet jag inte ännu.
    Mer att ha tid att förbereda sig kanske.
    Jag oroar mig ej för det lönar ju sig inte
  10. 5
    Vi ska göra det. Gjorde det med sonen också.
    Det finns ju iofs en massa saker som ej syns.
    Och barn kan bli sjuka efter födseln...
    Hur vi ska gå vidare sen om det visar ngt på fostervattnet vet jag inte ännu.
    Mer att ha tid att förbereda sig kanske.
    Jag oroar mig ej för det lönar ju sig inte
  11. Medlem sedan
    Sep 2010
    #6
    Hej. Vi ska också göra KUB-test. Gjorde det med dottern och det är ju så härligt att få se det lilla livet tidigt. 25 maj har vi vår tid och jag längtar så
  12. 6
    Hej. Vi ska också göra KUB-test. Gjorde det med dottern och det är ju så härligt att få se det lilla livet tidigt. 25 maj har vi vår tid och jag längtar så
  13. Medlem sedan
    Mar 2012
    #7
    Roligt att ni har den 25:e vi har den 24:e, jag håller med, känns underbart att man ska få se det lilla livet
  14. 7
    Roligt att ni har den 25:e vi har den 24:e, jag håller med, känns underbart att man ska få se det lilla livet
  15. Medlem sedan
    Sep 2010
    #8
    Ja, på något sätt är det först då man verkligen förstår att det är någon där inne
  16. 8
    Ja, på något sätt är det först då man verkligen förstår att det är någon där inne
  17. Medlem sedan
    Sep 2010
    #9
    Såg att vi har BF samma dag, vi får se när vi gjort KUB-testet om vi fortfarande har det.
  18. 9
    Såg att vi har BF samma dag, vi får se när vi gjort KUB-testet om vi fortfarande har det.
  19. Medlem sedan
    Jan 2012
    #10
    Vi fick tid den 4 juni, tycker också det känns kul att få göra ett tidigare UL än vad man annars skulle ha fått gjort. Speciellt med tanke på att jag inte ännu har några direkta grav.känningar.
  20. 10
    Vi fick tid den 4 juni, tycker också det känns kul att få göra ett tidigare UL än vad man annars skulle ha fått gjort. Speciellt med tanke på att jag inte ännu har några direkta grav.känningar.
  21. Medlem sedan
    Dec 2011
    #11
    Jag skulle vilja men man gör inte kub/nupp i vårat landsting här är det fostervattensprov som gäller, vet ej hur vi ska göra, tycker det verkar otäckt. Men jag är ju 40 och min man vill så antagligen blir det så.
  22. 11
    Jag skulle vilja men man gör inte kub/nupp i vårat landsting här är det fostervattensprov som gäller, vet ej hur vi ska göra, tycker det verkar otäckt. Men jag är ju 40 och min man vill så antagligen blir det så.
  23. Anonym
    #12
    Ja, jag tror att vi ska göra det men har inte fått någon tid för det än. Är 25 år.
  24. 12
    Ja, jag tror att vi ska göra det men har inte fått någon tid för det än. Är 25 år.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Vi har tackat nej till det. Jag är 36 år.
  26. 13
    Vi har tackat nej till det. Jag är 36 år.
  27. Medlem sedan
    May 2012
    #14
    Vi ska inte göra är 28 och det finns ingen risk för mig! Där jag bor är det över 35 som gäller och annars i mån av kapacitet! Min BM har inte tagit upp det med mig!
  28. 14
    Vi ska inte göra är 28 och det finns ingen risk för mig! Där jag bor är det över 35 som gäller och annars i mån av kapacitet! Min BM har inte tagit upp det med mig!
  29. Medlem sedan
    Jun 2012
    #15
    Nej! Vi har valt att avstå.
  30. 15
    Nej! Vi har valt att avstå.
  31. Medlem sedan
    May 2012
    #16
    Vi har också valt att genomgå KUB eftersom jag gärna vill se det lilla livet som växer i magen och då det inte är någon skaderisk för fostret. FVP är vi fortfarande tveksamma till, det är lite beroende på vilken siffra jag får på KUB. Har tid den 20/6. Ser fram emot detta...
  32. 16
    Vi har också valt att genomgå KUB eftersom jag gärna vill se det lilla livet som växer i magen och då det inte är någon skaderisk för fostret. FVP är vi fortfarande tveksamma till, det är lite beroende på vilken siffra jag får på KUB. Har tid den 20/6. Ser fram emot detta...
  33. Medlem sedan
    May 2011
    #17
    Vi kommer inte göra något KUB-test, däremot gjorde vi ett tidigt UL privat eftersom vi fick ett missfall i januari och jag ville se att det lilla livet växte som det skulle. Betalade 200 kr och det var helt klart värt det!
  34. 17
    Vi kommer inte göra något KUB-test, däremot gjorde vi ett tidigt UL privat eftersom vi fick ett missfall i januari och jag ville se att det lilla livet växte som det skulle. Betalade 200 kr och det var helt klart värt det!

Liknande trådar

  1. När ska jag göra grav.test?
    By troll in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 19:16
  2. Någon som ska göra KUB-test?
    By *Hoppsan* in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 09:43
  3. 33 år- göra nupp-test?
    By milly-74 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 09:24
  4. När göra grav test?
    By ann(a) onym in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 09:32
  5. Vill ni göra ett test?
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 22:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar