Mens och temperatur
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Mens och temperatur

    Jag har sedan jag fick barn haft problem med ökat kroppstemperatur, inte mycket, ligger runt 0,1 mer än tidigare.
    Men dessvärre blir det enormt under veckan innan mens, alltså redan från och med ägglossningen fram till mensens mitt, så svettas jag lätt, svetten luktar mer än normalt under dessa veckor (ca 2 veckor) jag sover oroligt, vaknar ofta under denna tid och är varm. Sedan när mensen väl kommer igång då är det sjukt varmt! Då svettas jag på nätterna i några dagar och sedan klingar det av och jag är "normal" i !½-2 veckor och sedan kör det igång igen.. =(

    Vad kan man göra? Finns det något preparat man kan ta emot dessa värmevallningar?
    Ju mer jag tänker på det så svettas jag bara mer.. likaså när jag vaknar på natten så blir jag panikslagen av svettningen så jag blir bara mer svettig av att tänka på det.

    Tyvärr fryser min sambo hela tiden, han har varje natt överkastet dubbelvikt på sig, han har ett duntäcke samt ett till tjockare täcke på det... och ändå har vi runt 20 grader i rummet, dessutom med dörren stängd så jag får ju dessa gånger panik av värmeslag. =S

    Har ni andra också värmekänslighet under ägglossning och mensen eller är det jag som är väldigt udda?
  2. 1
    Mens och temperatur Jag har sedan jag fick barn haft problem med ökat kroppstemperatur, inte mycket, ligger runt 0,1 mer än tidigare.
    Men dessvärre blir det enormt under veckan innan mens, alltså redan från och med ägglossningen fram till mensens mitt, så svettas jag lätt, svetten luktar mer än normalt under dessa veckor (ca 2 veckor) jag sover oroligt, vaknar ofta under denna tid och är varm. Sedan när mensen väl kommer igång då är det sjukt varmt! Då svettas jag på nätterna i några dagar och sedan klingar det av och jag är "normal" i !½-2 veckor och sedan kör det igång igen.. =(

    Vad kan man göra? Finns det något preparat man kan ta emot dessa värmevallningar?
    Ju mer jag tänker på det så svettas jag bara mer.. likaså när jag vaknar på natten så blir jag panikslagen av svettningen så jag blir bara mer svettig av att tänka på det.

    Tyvärr fryser min sambo hela tiden, han har varje natt överkastet dubbelvikt på sig, han har ett duntäcke samt ett till tjockare täcke på det... och ändå har vi runt 20 grader i rummet, dessutom med dörren stängd så jag får ju dessa gånger panik av värmeslag. =S

    Har ni andra också värmekänslighet under ägglossning och mensen eller är det jag som är väldigt udda?
  3. Medlem sedan
    Apr 2012
    #2
    Jag är känslig på alla sätt under PMS, som för mig varar från ägglossningen. har rätt bra hjälp av Femal Balans, måste jag säga. Kanske prova?
  4. 2
    Jag är känslig på alla sätt under PMS, som för mig varar från ägglossningen. har rätt bra hjälp av Femal Balans, måste jag säga. Kanske prova?
  5. Anonym
    #3
    Svettas du mer än vanligt under PMS menar du? Fungerar Femal balans för detta?
    Hur gammal är du?

    Jag är 36år men har haft så här sedan första barnet föddes för 10år sedan..
  6. 3
    Svettas du mer än vanligt under PMS menar du? Fungerar Femal balans för detta?
    Hur gammal är du?

    Jag är 36år men har haft så här sedan första barnet föddes för 10år sedan..
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Ja, det kan jag märka, speciellt veckan innan mens. Femal är bra för att rätta till hormonella obalanser om jag förstått saken rätt (funkar ju även vid klimakteriebesvär). Jag är 39, de här besvären startade kanske vid 30.
  8. 4
    Ja, det kan jag märka, speciellt veckan innan mens. Femal är bra för att rätta till hormonella obalanser om jag förstått saken rätt (funkar ju även vid klimakteriebesvär). Jag är 39, de här besvären startade kanske vid 30.

Liknande trådar

  1. Dagens temperatur!
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 03:51
  2. Temperatur ute
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 21:52
  3. Temperatur hos er?
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 23:45
  4. Tid och temperatur?
    By Nell in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 15:07
  5. Kylskåp och temperatur
    By Bara jag in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar