Konstigt!
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Konstigt!

    Jag har nyligen börjat med spinning några veckor sedan. Jag kör spinning ungefär 4-5 dagar i veckan.

    Jag har inga vadderade cykelbyxor så jag har fått ganska mycket skavsår mellan benen.
    Och för någon vecka sedan märkte jag av två lymfkörtlar tror att det är sådana som svullnat lite, var ca 0,5cm styck. Så jag var utan spinning några dagar och kände på knutorna igen men då hade de minskat i storlek till knappa gryn.

    Så jag började med spinning igen och vad händer?? Jo, nu har de svullnat igen!!

    Blir dem irriterade av sadeln eller vad är felet? De ömmar lite också..
    De sitter på yttre blygdläppen ganska långt ner precis så att de är där man sitter (om ni förstår hur jag menar) sadeln kommer ju alltså precis där de sitter..

    Någon som vet?
  2. 1
    Konstigt! Jag har nyligen börjat med spinning några veckor sedan. Jag kör spinning ungefär 4-5 dagar i veckan.

    Jag har inga vadderade cykelbyxor så jag har fått ganska mycket skavsår mellan benen.
    Och för någon vecka sedan märkte jag av två lymfkörtlar tror att det är sådana som svullnat lite, var ca 0,5cm styck. Så jag var utan spinning några dagar och kände på knutorna igen men då hade de minskat i storlek till knappa gryn.

    Så jag började med spinning igen och vad händer?? Jo, nu har de svullnat igen!!

    Blir dem irriterade av sadeln eller vad är felet? De ömmar lite också..
    De sitter på yttre blygdläppen ganska långt ner precis så att de är där man sitter (om ni förstår hur jag menar) sadeln kommer ju alltså precis där de sitter..

    Någon som vet?
  3. Liz*
    #2
    Det verkar som att de blir "irriterade" av att bli manglade och kanske även själva nötningen påfrestar hela området som sådant så att körtlarna tycker att de måste rycka in för att rädda situationen.
  4. 2
    Det verkar som att de blir "irriterade" av att bli manglade och kanske även själva nötningen påfrestar hela området som sådant så att körtlarna tycker att de måste rycka in för att rädda situationen.
  5. Liz*
    #3
    Ska tillägga att jag inte känner till den exakta positioneringen av körtlar i underlivet då det finns mängder i hela kroppen.
  6. 3
    Ska tillägga att jag inte känner till den exakta positioneringen av körtlar i underlivet då det finns mängder i hela kroppen.
  7. Anonym
    #4
    Ja jag vet inte riktigt.. Det enda jag vet är att jag fått skavsår på de yttre blygdläpparna eftersom att de ligger och skaver mot sadeln och det har blivit öppna sår som blöder lite lätt.
    Och det blir väl kanske så om man cyklar i över en timme varje gång och inte har en vadderad byxa eller sadel, för de sadlar som är på spinningcykeln är ju stenhård.
  8. 4
    Ja jag vet inte riktigt.. Det enda jag vet är att jag fått skavsår på de yttre blygdläpparna eftersom att de ligger och skaver mot sadeln och det har blivit öppna sår som blöder lite lätt.
    Och det blir väl kanske så om man cyklar i över en timme varje gång och inte har en vadderad byxa eller sadel, för de sadlar som är på spinningcykeln är ju stenhård.

Liknande trådar

  1. Konstigt.
    By anonymt namn in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 10:33
  2. Konstigt
    By Malince in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 21:17
  3. Konstigt
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 20:25
  4. vad konstigt då!
    By tuffinghund in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 14:51
  5. Vad är konstigt?
    By 1234321 in forum Sex & erotik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 18:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar