Jag tittade på TV-gudsjänst idag
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Jag tittade på TV-gudsjänst idag

    , Gemensam Framtids första kyrkokonferens sändes den från, och vad jag såg så sjöngs lovsångerna från scenen. Ingen församlingssång, alltså. Jag är ju inte världens mest vana vid gudstjänster i andra samfund än SvK, men några har jag varit på, och jag kände inte alls igen det där. Såg jag fel? För mig är den gemensamma sången något helt annat än "uppträdanden" från scenen - nog är det väl så i övriga samfund också? Filmade de konstigt, kanske?
    Because I love you I will commit myself to you.
    http://mammanpavag.blogspot.com/
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  2. 1
    Jag tittade på TV-gudsjänst idag , Gemensam Framtids första kyrkokonferens sändes den från, och vad jag såg så sjöngs lovsångerna från scenen. Ingen församlingssång, alltså. Jag är ju inte världens mest vana vid gudstjänster i andra samfund än SvK, men några har jag varit på, och jag kände inte alls igen det där. Såg jag fel? För mig är den gemensamma sången något helt annat än "uppträdanden" från scenen - nog är det väl så i övriga samfund också? Filmade de konstigt, kanske?
  3. Mumintjejen
    #2
    Jag har aldrig varit med om att lovsången bara är från scenen. Den leds av folk på scenen, men alla i församlingen är ju med och sjunger. Eller ja såklart inte alltid alla, ibland vill man ju bara vara tyst och lyssna in, men alla är ju välkomna att vara med att sjunga och de flesta gör det ju också.
  4. 2
    Jag har aldrig varit med om att lovsången bara är från scenen. Den leds av folk på scenen, men alla i församlingen är ju med och sjunger. Eller ja såklart inte alltid alla, ibland vill man ju bara vara tyst och lyssna in, men alla är ju välkomna att vara med att sjunga och de flesta gör det ju också.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Ja, sådär brukar det ju vara, eller hur? Nu bestämmer jag mig för att de bara filmade konstigt, eler att jag tänkte på annat när de filmade publiken... Så. Sinnesfrid.
  6. 3
    Ja, sådär brukar det ju vara, eller hur? Nu bestämmer jag mig för att de bara filmade konstigt, eler att jag tänkte på annat när de filmade publiken... Så. Sinnesfrid.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    ... och bara det!! Nu skrev jag _publiken_!! *förfasar mig över själv* Gaaaaah.
  8. 4
    ... och bara det!! Nu skrev jag _publiken_!! *förfasar mig över själv* Gaaaaah.
  9. Liz*
    #5
    imt
  10. 5
    imt
  11. Mumintjejen
    #6
    Hahaha vad rolig du är
  12. 6
    Hahaha vad rolig du är
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Du använde även ett annat "svärord",nämligen SCENEN *ve och fasa* ;-)
  14. 7
    Du använde även ett annat "svärord",nämligen SCENEN *ve och fasa* ;-)
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Ja, bara en sån sak!! Fast såg du? Visst fick man en massa scen och publik-känsla?
  16. 8
    Ja, bara en sån sak!! Fast såg du? Visst fick man en massa scen och publik-känsla?
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    Har inte sett ännu,

    bara följt Twitterflödet. Men jag ska kolla in SVT Play senare i veckan.
  18. 9
    Har inte sett ännu, bara följt Twitterflödet. Men jag ska kolla in SVT Play senare i veckan.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Jag twittrar inte - berätta om flödet!
  20. 10
    Jag twittrar inte - berätta om flödet!
  21. Medlem sedan
    May 2012
    #11
    Hej! Jag kom hem igår efter att ha varit med på hela kyrkokonferensen. Jag kan försäkra att det var en härlig församlingssång i tältet!!! Vi har sjungit lovsång, hört god förkunnelse, firat nattvard och jag fick under en gudstjänst vara med som förbedjare och be för många. Tältet var så otroligt stort och rymde nästan 3000 personer och därför var det också en stor scen för att alla skulle kunna se, men jag tycker verkligen att arrangörer ansträngt sig för att det ändå skulle kännas som så mycket kyrka som möjligt. Särskilt när vi firade nattvard och när vi skulle installera kyrkoledare, pastorer och diakoner. En TV-produktion kan nog förvilla lite...//mamma och pastorskandidat
  22. 11
    Hej! Jag kom hem igår efter att ha varit med på hela kyrkokonferensen. Jag kan försäkra att det var en härlig församlingssång i tältet!!! Vi har sjungit lovsång, hört god förkunnelse, firat nattvard och jag fick under en gudstjänst vara med som förbedjare och be för många. Tältet var så otroligt stort och rymde nästan 3000 personer och därför var det också en stor scen för att alla skulle kunna se, men jag tycker verkligen att arrangörer ansträngt sig för att det ändå skulle kännas som så mycket kyrka som möjligt. Särskilt när vi firade nattvard och när vi skulle installera kyrkoledare, pastorer och diakoner. En TV-produktion kan nog förvilla lite...//mamma och pastorskandidat
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Å! Tack! Precis vad jag ville/ behövde höra.
  24. 12
    Å! Tack! Precis vad jag ville/ behövde höra.

Liknande trådar

  1. Idag, när jag tittade på TV;
    By Emmylou in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-22, 18:30
  2. nån som tittade på rent hus idag?
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 20:35
  3. Tittade på barnvagnar idag
    By Kattis med L&A in forum _0806 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 19:43
  4. Vi tittade på en tomt idag
    By mariamed4 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 07:14
  5. var och tittade på en p&T idag.
    By anna in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 15:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar