Rörigt i skolan
  1. Anonym
    #1

    Rörigt i skolan

    Det är så rörigt i min sons klass, han går i år 2. De verkar inte lära sig något. Läraren (började i mars) verkar inte kunna hålla ordning klassen + att hn verkar ointresserad. När skolan lämnar ut informationspapper (alla föräldrar har inte tillgång till dator därför kommer ingen info den vägen) missar de alltid någon. Ingen svarar på det telefonnumret vi fått. Det sista är att den superbra fritidsledaren som varit knuten till klassen flyttats över till en annan klass och nu har det fått en vikarie som barnen aldrig träffat förut. Detta skapar otrivsel i klassen.
    Vad kan man som förälder göra för att situationen ska förbättras NU?
    Skolan stängs till sommaren och barnen sprids ut på andra skolor. Det är ju då extra viktigt att barnen hunnit med allt så de inte ligger efter när de börjar i sina nya skolor.
  2. 1
    Rörigt i skolan Det är så rörigt i min sons klass, han går i år 2. De verkar inte lära sig något. Läraren (började i mars) verkar inte kunna hålla ordning klassen + att hn verkar ointresserad. När skolan lämnar ut informationspapper (alla föräldrar har inte tillgång till dator därför kommer ingen info den vägen) missar de alltid någon. Ingen svarar på det telefonnumret vi fått. Det sista är att den superbra fritidsledaren som varit knuten till klassen flyttats över till en annan klass och nu har det fått en vikarie som barnen aldrig träffat förut. Detta skapar otrivsel i klassen.
    Vad kan man som förälder göra för att situationen ska förbättras NU?
    Skolan stängs till sommaren och barnen sprids ut på andra skolor. Det är ju då extra viktigt att barnen hunnit med allt så de inte ligger efter när de börjar i sina nya skolor.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Skolan slutar om ett par veckor. Det är nog ingen mening att försöka dra i något nu utan ställa ditt hopp till den nya skolan. De lär ju inte hinna så mycket nu, menar jag.
  4. 2
    Skolan slutar om ett par veckor. Det är nog ingen mening att försöka dra i något nu utan ställa ditt hopp till den nya skolan. De lär ju inte hinna så mycket nu, menar jag.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Fram till och med årskurs 5-6 lägger skolorna upp planeringen för de olika åren själv, det är bara i svenska och matte man läser ungefär samma ordning. I alla andra ämnen finns inget obligatoriskt de ska ha hunnit med i årskurs 2. Och har barnen halkat efter rejält i svenska och matte finns nog inte mycket som skolan kan hinna göra på de två veckor som är kvar av terminen. Det löser sig säkert när de kommer till de nya skolorna.
  6. 3
    Fram till och med årskurs 5-6 lägger skolorna upp planeringen för de olika åren själv, det är bara i svenska och matte man läser ungefär samma ordning. I alla andra ämnen finns inget obligatoriskt de ska ha hunnit med i årskurs 2. Och har barnen halkat efter rejält i svenska och matte finns nog inte mycket som skolan kan hinna göra på de två veckor som är kvar av terminen. Det löser sig säkert när de kommer till de nya skolorna.
  7. Anonym
    #4
    Bara inte lösningen är att hn ska jobba hemma för att komma ikapp. Hn har redan långa dagar, 7-17 och orkar inte göra läxor efter skolan pga vi har lång väg till jobbet. Alla läxor kräver enormt mkt tjat från min sida och jag orkar inte tjata mer.
    Tycker skolan har gjort ett uruselt jobb som inte lyckats lugna eleverna så att de får studiero! Dessutom har de ännu inte fått veta vilka de får med sig till de nya klasserna. De har heller inte fått besöka nya skolan. Jag har försökt få besked men ingen vet något.
    Dessutom har jag på omvägar fått veta att föräldrar i den nya skolan kommer protestera mot att det kommer många nya till klasserna.
  8. 4
    Bara inte lösningen är att hn ska jobba hemma för att komma ikapp. Hn har redan långa dagar, 7-17 och orkar inte göra läxor efter skolan pga vi har lång väg till jobbet. Alla läxor kräver enormt mkt tjat från min sida och jag orkar inte tjata mer.
    Tycker skolan har gjort ett uruselt jobb som inte lyckats lugna eleverna så att de får studiero! Dessutom har de ännu inte fått veta vilka de får med sig till de nya klasserna. De har heller inte fått besöka nya skolan. Jag har försökt få besked men ingen vet något.
    Dessutom har jag på omvägar fått veta att föräldrar i den nya skolan kommer protestera mot att det kommer många nya till klasserna.

Liknande trådar

  1. Rörigt hos mig...
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 21:41
  2. Rörigt...
    By undrar in forum Styvfamiljer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 09:57
  3. Nej så rörigt
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 18:12
  4. Rörigt på nya AFF
    By Annika o Amy 29-3-06 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 07:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar