De lär sig så snabbt!
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    De lär sig så snabbt!

    Igår fick vi varsin läsplatta på arbetet. Vår skola ska vara en testskola i kommunen jag jobbar i. Till hösten kommer alla elever från förskoleklass upp till år 6 få varsin egen läsplatta och vi ska använda dem i undervisningen. Det är ju bara det att vi lärare ju inte har så stor erfarenhet av dessa plattor själva. Barnen kan ju detta tusen gånger bättre än en annan.

    Hur som helst så kom jag ju hem med den och de stora grabbarna tog den direkt och satte igång med de appar som fanns med. Pedagogiska sådana av olika sorter! De två minsta var inte sena att komma de heller. Alla har nu provat att greja med den och det är ju bara så kul att se hur snabbt Sakarias fattar galoppen! Han har suttit två långa stunder idag och spelat egna låtar genom att själv välja vilket instrument han ville spela på. Han älskar musik och man såg på honom hur kul han tyckte att det var.

    Själv känner jag väl att jag får nog ta hjälp av barnen för att hinna bekanta mig med denna platta under sommaren så att jag kan använda dem med eleverna till hösten.
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    De lär sig så snabbt! Igår fick vi varsin läsplatta på arbetet. Vår skola ska vara en testskola i kommunen jag jobbar i. Till hösten kommer alla elever från förskoleklass upp till år 6 få varsin egen läsplatta och vi ska använda dem i undervisningen. Det är ju bara det att vi lärare ju inte har så stor erfarenhet av dessa plattor själva. Barnen kan ju detta tusen gånger bättre än en annan.

    Hur som helst så kom jag ju hem med den och de stora grabbarna tog den direkt och satte igång med de appar som fanns med. Pedagogiska sådana av olika sorter! De två minsta var inte sena att komma de heller. Alla har nu provat att greja med den och det är ju bara så kul att se hur snabbt Sakarias fattar galoppen! Han har suttit två långa stunder idag och spelat egna låtar genom att själv välja vilket instrument han ville spela på. Han älskar musik och man såg på honom hur kul han tyckte att det var.

    Själv känner jag väl att jag får nog ta hjälp av barnen för att hinna bekanta mig med denna platta under sommaren så att jag kan använda dem med eleverna till hösten.
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Jag förstår precis vad du menar.. ! Emil älskar att leka med min iphone och spelar många olika spel (eller bläddrar mellan sidor och bilder, startar kameran och tar kort på sig själv osv osv). Han kan den betydligt bättre än svärmor som haft en längre tid
  4. 2
    Jag förstår precis vad du menar.. ! Emil älskar att leka med min iphone och spelar många olika spel (eller bläddrar mellan sidor och bilder, startar kameran och tar kort på sig själv osv osv). Han kan den betydligt bättre än svärmor som haft en längre tid

Liknande trådar

  1. Snabbt, snabbt hur hittar man appen
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 10:55
  2. Men HUR snabbt är snabbt 2:a gången då?
    By SonnyCrockett in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 07:36
  3. Behöver kunskap snabbt, snabbt
    By 71:an Nika in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 19:25
  4. Snabbt hej
    By S-SWE in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 20:57
  5. Snabbt hej
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 18:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar