Vikt/mat och träning, frågor
Träning
  1. Salander
    #1

    Vikt/mat och träning, frågor

    Ni som toktränar sådär mycket hur klarar ni att hålla vikten. Blir det inte ett problem att få i sig så det räcker?

    Hur ofta tycker ni man ska väga sig?

    Bästa återhämtningsmålet?
  2. 1
    Vikt/mat och träning, frågor Ni som toktränar sådär mycket hur klarar ni att hålla vikten. Blir det inte ett problem att få i sig så det räcker?

    Hur ofta tycker ni man ska väga sig?

    Bästa återhämtningsmålet?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Jag önskar att jag var en av dem som fick svara på den här frågan. ;-) Jag tränar alldeles för lite för att ha så delikata problem... Snittar drygt 5 timmar i veckan och står blickstill i vikt, ja mer eller mindre. Tror jag skulle behöva uppåt 2-3 timmar/dag för att få problem med vikten neråt.

    Jag väger mig varje dag. Kommer nog aldrig kunna släppa det. Skadad. ;-)

    Bästa återhämtningsmålet tycker jag är typ kesella eller likn och bär.
  4. 2
    Jag önskar att jag var en av dem som fick svara på den här frågan. ;-) Jag tränar alldeles för lite för att ha så delikata problem... Snittar drygt 5 timmar i veckan och står blickstill i vikt, ja mer eller mindre. Tror jag skulle behöva uppåt 2-3 timmar/dag för att få problem med vikten neråt.

    Jag väger mig varje dag. Kommer nog aldrig kunna släppa det. Skadad. ;-)

    Bästa återhämtningsmålet tycker jag är typ kesella eller likn och bär.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Har inte heller det problemet.

    Än, kanske ska tilläggas. Jag snittar 5,5 tim/vecka och väger exakt lika mycket som för två år sen. Men jag är bra mycket slankare och bra mycket starkare.
    Så när det sista fluffet är borta kanske det blir ett problem... Men jag äter allt jag vill. En glass ibland. Fika när det firas. Lördagsgodis och fredagsmys. Men inga galna mängder. Fast mycket mat! Och jag är inte rädd för fett. Snarare att jag håller igen på kolhydrater...

    Återhämtningsmål, det är jag ruskigt dålig på. Efter min vanliga morgonträning blir det ett kokt ägg direkt i omklädningsrummet och sen 30 min senare kaffe och hemskakad drickyoughurt med lite banan, hallon och frön.
    Efter simningen i går, en glass.
    Efter cyklingen i morse blev det en shake, sen vågar jag inte tala om hur dåligt jag åt resten av dan...
    Efter cyklingen hem, middag. Men det dröjde nog nästan en timme.
    Tänkte ta lite grekyoghurt med lite nötter och honung för en timme sen, men sen somnade jag nästan i soffan och nu är jag inte sugen.

    Nån som orkar packa min träningsväska till i morgon?
    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  6. 3
    Har inte heller det problemet. Än, kanske ska tilläggas. Jag snittar 5,5 tim/vecka och väger exakt lika mycket som för två år sen. Men jag är bra mycket slankare och bra mycket starkare.
    Så när det sista fluffet är borta kanske det blir ett problem... Men jag äter allt jag vill. En glass ibland. Fika när det firas. Lördagsgodis och fredagsmys. Men inga galna mängder. Fast mycket mat! Och jag är inte rädd för fett. Snarare att jag håller igen på kolhydrater...

    Återhämtningsmål, det är jag ruskigt dålig på. Efter min vanliga morgonträning blir det ett kokt ägg direkt i omklädningsrummet och sen 30 min senare kaffe och hemskakad drickyoughurt med lite banan, hallon och frön.
    Efter simningen i går, en glass.
    Efter cyklingen i morse blev det en shake, sen vågar jag inte tala om hur dåligt jag åt resten av dan...
    Efter cyklingen hem, middag. Men det dröjde nog nästan en timme.
    Tänkte ta lite grekyoghurt med lite nötter och honung för en timme sen, men sen somnade jag nästan i soffan och nu är jag inte sugen.

    Nån som orkar packa min träningsväska till i morgon?
    //A
  7. Salander
    #4
    Haha jag sa ju inte vad jag menade med att tokträna så vem som helst får ju svara
  8. 4
    Haha jag sa ju inte vad jag menade med att tokträna så vem som helst får ju svara
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Tokträna = smamma och Spirella! :-D :-D :-D Mina idoler!! :-))
  10. 5
    Tokträna = smamma och Spirella! :-D :-D :-D Mina idoler!! :-))
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Iofs, still i vikt men kroppen förändras ju def... Har sett skillnad från månad till månad i år, men det är väl fortf smekmånadstid. ;-)
  12. 6
    Iofs, still i vikt men kroppen förändras ju def... Har sett skillnad från månad till månad i år, men det är väl fortf smekmånadstid. ;-)
  13. Salander
    #7
    Om du hänger min tvätt så den braiga sport-BH:n hinner torka till imorrn så kan jag packa din väska.
    Tanken med vikten bara slog mig när jag upptäckte att jag gått ner tre kilo sedan jag börjat träna mer styrka. Men jag äter nog snart ikapp det
  14. 7
    Om du hänger min tvätt så den braiga sport-BH:n hinner torka till imorrn så kan jag packa din väska.
    Tanken med vikten bara slog mig när jag upptäckte att jag gått ner tre kilo sedan jag börjat träna mer styrka. Men jag äter nog snart ikapp det
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Vilket påminner mig om MIN ohängda tätt!

    Ååååå....

    Kom hit och bänd loss mig ur soffans grepp!
    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  16. 8
    Vilket påminner mig om MIN ohängda tätt! Ååååå....

    Kom hit och bänd loss mig ur soffans grepp!
    //A
  17. Salander
    #9
    Men först kan du svara på hur ofta du väger dig, eftersom du hoppade över den frågan
  18. 9
    Men först kan du svara på hur ofta du väger dig, eftersom du hoppade över den frågan
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Jag har aldrig haft det problemet oavsett hur mycket jag tränar....jag äter nog det jag behöver när jag tränar hårt.

    Jag väger mig typ allt mellan varje dag och 1 gång per vecka.

    Oj jag vet inte riktigt på den sista, jag försöker äta lagad mat det tycker jag är bäst, annars keso och frukt. Beror ju på hur slutkörd jag är också.
  20. 10
    Jag har aldrig haft det problemet oavsett hur mycket jag tränar....jag äter nog det jag behöver när jag tränar hårt.

    Jag väger mig typ allt mellan varje dag och 1 gång per vecka.

    Oj jag vet inte riktigt på den sista, jag försöker äta lagad mat det tycker jag är bäst, annars keso och frukt. Beror ju på hur slutkörd jag är också.
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Gulle dig!!
  22. 11
    Gulle dig!!
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Hehehe, jag går snarare UPP när jag tränar mycket, och då kan jag ändå ha bränt kanske 1500 kcal på ett pass. Jag blir väldigt hungrig av mycket träning, och jag kan äta rejäla portioner, så nej, inget problem!

    Ibland väger jag mig inte på flera månader och ibland varje dag. Nu har jag vägt mig 3 dagar på raken men innan dess var det nog 2 månader sen.

    Återhämtningsmål? O-boy och banan! Keso/yoghurt med bär och müsli. Lättkesella med bär och nötter. Macka och mjölk. Beror lite på vad man har gjort, tycker jag.
  24. 12
    Hehehe, jag går snarare UPP när jag tränar mycket, och då kan jag ändå ha bränt kanske 1500 kcal på ett pass. Jag blir väldigt hungrig av mycket träning, och jag kan äta rejäla portioner, så nej, inget problem!

    Ibland väger jag mig inte på flera månader och ibland varje dag. Nu har jag vägt mig 3 dagar på raken men innan dess var det nog 2 månader sen.

    Återhämtningsmål? O-boy och banan! Keso/yoghurt med bär och müsli. Lättkesella med bär och nötter. Macka och mjölk. Beror lite på vad man har gjort, tycker jag.
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13

    Oops, sorry!

    Tidigare när jag viktminskade (kanske tre år sen) vägde jag mig en gång vi veckan, varje fredag morgon. Nu viktminskar jag inte, jag bara tränar, och vågen verkar ha fastnat på 69-70 kg (sen två år tillbaka när jag på allvar drog igång med CF), vilket jag inte är helt nöjd med, men inte tillräckligt missnöjd för att verkligen orka ta tag i det. Jag mår ju strålande!

    Så nu väger jag mig kanske max en gång per månad. Och vid speciella tillfällen som efter jul och semester för att se då det inte händer nåt drastiskt och hinner dra iväg.
    I stort är jag nöjd med min kropp, men det finns fortfarande en del att ta och om en del av det ville släppa skulle jag inte gråta precis.

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  26. 13
    Oops, sorry! Tidigare när jag viktminskade (kanske tre år sen) vägde jag mig en gång vi veckan, varje fredag morgon. Nu viktminskar jag inte, jag bara tränar, och vågen verkar ha fastnat på 69-70 kg (sen två år tillbaka när jag på allvar drog igång med CF), vilket jag inte är helt nöjd med, men inte tillräckligt missnöjd för att verkligen orka ta tag i det. Jag mår ju strålande!

    Så nu väger jag mig kanske max en gång per månad. Och vid speciella tillfällen som efter jul och semester för att se då det inte händer nåt drastiskt och hinner dra iväg.
    I stort är jag nöjd med min kropp, men det finns fortfarande en del att ta och om en del av det ville släppa skulle jag inte gråta precis.

    //A
  27. Salander
    #14
    Okej så det här är inget jag borde oroa mig för i framtiden? Synd
  28. 14
    Okej så det här är inget jag borde oroa mig för i framtiden? Synd
  29. Salander
    #15
    Aha jamen då verkar det ju självreglera sig med mera aptit. Oboy låter gott som återhämtning
  30. 15
    Aha jamen då verkar det ju självreglera sig med mera aptit. Oboy låter gott som återhämtning
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16
    Det gäller att hitta en balans helt enkelt.. Det kan vara svårt. För mig så gäller en striktare "diet"" i veckorna o helgerna e helt fria. Det jag har märkt nu dock när jag ikke har tränat på snart 2 veckor är att jag gått ner 1 kg Kan tänka mig det är muskelmassa
    Bästa återhämtningsmålet är först en proteindrink och en stund senare kesella med frukt o bär.
  32. 16
    Det gäller att hitta en balans helt enkelt.. Det kan vara svårt. För mig så gäller en striktare "diet"" i veckorna o helgerna e helt fria. Det jag har märkt nu dock när jag ikke har tränat på snart 2 veckor är att jag gått ner 1 kg Kan tänka mig det är muskelmassa
    Bästa återhämtningsmålet är först en proteindrink och en stund senare kesella med frukt o bär.
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17
    Glömde vägningen, jag väger mig ca 1 gång i månaden o mäter mig varannan månad ca.
  34. 17
    Glömde vägningen, jag väger mig ca 1 gång i månaden o mäter mig varannan månad ca.
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18
    Var inte orolig, muskelmassa kan absolut inte förloras på så kort tid som 2 veckor. Det som hänt är snarare att muskelglykogenet minskat, vilket innebär att musklerna binder mindre vätska och då kan man minska i vikt något. Det kan ta ett år att bygga ett kilo muskler, så det är en långsam process.

    Jag äter vettig mat, många gånger om dagen. Har ökat något i vikt genom träningsåren (runt 3 kilo på cirka 7 år), men tydligen gått ned i kroppsfett som jag skrivit om härinne.

    Jag tar en proteindrink direkt efter träning plus 1-2 frukter.
  36. 18
    Var inte orolig, muskelmassa kan absolut inte förloras på så kort tid som 2 veckor. Det som hänt är snarare att muskelglykogenet minskat, vilket innebär att musklerna binder mindre vätska och då kan man minska i vikt något. Det kan ta ett år att bygga ett kilo muskler, så det är en långsam process.

    Jag äter vettig mat, många gånger om dagen. Har ökat något i vikt genom träningsåren (runt 3 kilo på cirka 7 år), men tydligen gått ned i kroppsfett som jag skrivit om härinne.

    Jag tar en proteindrink direkt efter träning plus 1-2 frukter.
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19
    Okej vad skönt, tackar för ditt svar. Hur mår du nu då? Bättre med din förkylning?
  38. 19
    Okej vad skönt, tackar för ditt svar. Hur mår du nu då? Bättre med din förkylning?
  39. Medlem sedan
    Feb 1999
    #20
    Jag tror inte jag har gått ner i vikt i perioder av tokträning. Jag väger mig aldrig, men det har inte känts och sett ut som att jag tappat vikt.
    Jag kan ha svårt att få i mig tillräckligt samma dag som ett riktigt långt och intensivt pass. Men dagen efter är jag extremt hungrig, så då är det inga problem att kompensera.
  40. 20
    Jag tror inte jag har gått ner i vikt i perioder av tokträning. Jag väger mig aldrig, men det har inte känts och sett ut som att jag tappat vikt.
    Jag kan ha svårt att få i mig tillräckligt samma dag som ett riktigt långt och intensivt pass. Men dagen efter är jag extremt hungrig, så då är det inga problem att kompensera.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Minns frågor om träning när vi var gravi
    By LillaHon in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 14:49
  2. Frågor om träning!
    By Moonbeam in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 18:20
  3. Frågor om träning...
    By MammaMu79 in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 19:40
  4. Frågor angående träning
    By l in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 21:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar