Vet att jag inte gör 100% rätt precis...
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Vet att jag inte gör 100% rätt precis...

    stora sonen som aldrig tidigare känt av astma har nu exakta symtom som lillebror... får inte tid hos hans astma o allergiläkare förrän 4 veckor, var hos läkare på vårdcentralen igår - de skriver bara ut ventoline (o recept på aerius) men det hjälper inte! Exakt samma host som lillebror och ett väsande vid utandning... kommer att låta honom börja andas in pulmicort ikväll, kan inte vänta 4 veckor..... känns som att det är värre att låta honom vänta.... fasiken...
    Eriksdotte
  2. 1
    Vet att jag inte gör 100% rätt precis... stora sonen som aldrig tidigare känt av astma har nu exakta symtom som lillebror... får inte tid hos hans astma o allergiläkare förrän 4 veckor, var hos läkare på vårdcentralen igår - de skriver bara ut ventoline (o recept på aerius) men det hjälper inte! Exakt samma host som lillebror och ett väsande vid utandning... kommer att låta honom börja andas in pulmicort ikväll, kan inte vänta 4 veckor..... känns som att det är värre att låta honom vänta.... fasiken...
    Eriksdotte
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Du är iaf inte den enda föräldern som har agerat så, om det tröstar dig. Det vet jag flera som har gjort, jag själv har gjort så någon gång. Trist när sjukvården sviker en,men vad ska man göra? Man vill ju sitt barns bästa och inte att de lider i 4 veckor tills man äntligen kommer till en vettig läkare.
    Ni kan inte söka akut? Här finns ju akuttider även till astma- och allergiläkare och måste man så även till barnakuten. Om det nu är så pass illa.
  4. 2
    Du är iaf inte den enda föräldern som har agerat så, om det tröstar dig. Det vet jag flera som har gjort, jag själv har gjort så någon gång. Trist när sjukvården sviker en,men vad ska man göra? Man vill ju sitt barns bästa och inte att de lider i 4 veckor tills man äntligen kommer till en vettig läkare.
    Ni kan inte söka akut? Här finns ju akuttider även till astma- och allergiläkare och måste man så även till barnakuten. Om det nu är så pass illa.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Joo - det tröstar lite! Känner att jag har så pass mycket erfarenhet att jag gör rätt just nu... Det är inte akut - mest segt o långdraget... känner att jag vill träffa vår astma o allergiläkare som följt honom såpass många år... det är ju det att killen tränar 6-7 dagar i veckan (här känner han att han får stopp i luftvägarna...) och är mycket energisk med skolarbetet (o ser att han är tröttare än han brukar pga av hostan på nätterna...) så - vargamamman i mig säger mig att jag gör rätt:-)
  6. 3
    Joo - det tröstar lite! Känner att jag har så pass mycket erfarenhet att jag gör rätt just nu... Det är inte akut - mest segt o långdraget... känner att jag vill träffa vår astma o allergiläkare som följt honom såpass många år... det är ju det att killen tränar 6-7 dagar i veckan (här känner han att han får stopp i luftvägarna...) och är mycket energisk med skolarbetet (o ser att han är tröttare än han brukar pga av hostan på nätterna...) så - vargamamman i mig säger mig att jag gör rätt:-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar