Liten enkät
_1301 Januaribarn
  1. Nummer 4
    #1

    Liten enkät

    Har lite tråkigt så här på kvällskvisten när maken jobbar så jag lånade en liten enkät från decembergruppen. Hoppas någon vill svara

    1. Hur gammal är du?

    2. Vilket barn väntar du?

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?

    6. Sommarplaner?
  2. 1
    Liten enkät Har lite tråkigt så här på kvällskvisten när maken jobbar så jag lånade en liten enkät från decembergruppen. Hoppas någon vill svara

    1. Hur gammal är du?

    2. Vilket barn väntar du?

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?

    6. Sommarplaner?
  3. Nummer 4
    #2
    Svara själv

    1. Jag är 37 år
    2. Väntar nummer 4
    3. Är i v.8. Bf 11 januari
    4. Berättat för våra syskon och varsin kompis. Snart måste vi nog berätta för våra föräldrar och våra barn... Men väntar gärna några veckor till om det går att dölja
    5. Studerar
    6. Ha långt sommarlov med barnen. Mest vara hemma och hänga på stranden men några tvådagarsutflykter blir det, t ex Kolmården och Mumindalen.
  4. 2
    Svara själv

    1. Jag är 37 år
    2. Väntar nummer 4
    3. Är i v.8. Bf 11 januari
    4. Berättat för våra syskon och varsin kompis. Snart måste vi nog berätta för våra föräldrar och våra barn... Men väntar gärna några veckor till om det går att dölja
    5. Studerar
    6. Ha långt sommarlov med barnen. Mest vara hemma och hänga på stranden men några tvådagarsutflykter blir det, t ex Kolmården och Mumindalen.
  5. Cinco
    #3
    Enkäter är alltid skoj!

    1. Hur gammal är du?
    * jag är 33

    2. Vilket barn väntar du?
    * nummer fem

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    * v.8, bf 13/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    * ska berätta på sonens 1-årskalas. Har köpt en Storebror 2013-tröja han ska ha på sig

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    * hemma med minstingen

    6. Sommarplaner?
    * vi har lite ombyggnadsplaner i huset. Ska vara hemma & ha det gott, bara åka på lite utflykter typ djurpark, Liseberg etc
  6. 3
    Enkäter är alltid skoj!

    1. Hur gammal är du?
    * jag är 33

    2. Vilket barn väntar du?
    * nummer fem

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    * v.8, bf 13/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    * ska berätta på sonens 1-årskalas. Har köpt en Storebror 2013-tröja han ska ha på sig

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    * hemma med minstingen

    6. Sommarplaner?
    * vi har lite ombyggnadsplaner i huset. Ska vara hemma & ha det gott, bara åka på lite utflykter typ djurpark, Liseberg etc
  7. Nr 5!?
    #4
    1. Hur gammal är du? 33

    2. Vilket barn väntar du? 5:an

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf? 6+6, bf 16/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta? Har berättat för våra föräldrar, min närmsta chef och en kollega.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma? Föräldraledig.

    6. Sommarplaner? Weekend på herrgård för att fira bröllopsdag, plus Helsingforskryssning är bokat. Resten får gå efter hur jag mår.
  8. 4
    1. Hur gammal är du? 33

    2. Vilket barn väntar du? 5:an

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf? 6+6, bf 16/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta? Har berättat för våra föräldrar, min närmsta chef och en kollega.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma? Föräldraledig.

    6. Sommarplaner? Weekend på herrgård för att fira bröllopsdag, plus Helsingforskryssning är bokat. Resten får gå efter hur jag mår.
  9. Medlem sedan
    May 2012
    #5
    1. Hur gammal är du?
    34

    2. Vilket barn väntar du?
    nr 2

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    v.5, bf 29/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Nix - bara jag, maken, bm och min läkare vet.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Söker jobb

    6. Sommarplaner?
    Vi ska vara hemma, min man jobbar hela sommaren. Vi tänker göra utflykter, gå på utomhusteater, konserter etc. på eftermiddagar och helger. En hel del lekparkshäng, skogspromender och biblioteksbesök blir det nog för mig och dottern.
  10. 5
    1. Hur gammal är du?
    34

    2. Vilket barn väntar du?
    nr 2

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    v.5, bf 29/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Nix - bara jag, maken, bm och min läkare vet.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Söker jobb

    6. Sommarplaner?
    Vi ska vara hemma, min man jobbar hela sommaren. Vi tänker göra utflykter, gå på utomhusteater, konserter etc. på eftermiddagar och helger. En hel del lekparkshäng, skogspromender och biblioteksbesök blir det nog för mig och dottern.
  11. je
    #6
    1. Hur gammal är du?
    36

    2. Vilket barn väntar du?
    efterlängtad 2a

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    v. 8 Beräknas att komma 11 januari, men om han följer storebrors fotspår kommer han innan jul

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Vi har berättat för några få utvalda, våra mammor, ett par vänner och min massör.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Jag jobbar 80 % och föräldraledig 20 % med min treåring.

    6. Sommarplaner?
    Vi hälsar på våra föräldrar, sen vill jag resa någonstans, men vi har ingenting bokat.
  12. 6
    1. Hur gammal är du?
    36

    2. Vilket barn väntar du?
    efterlängtad 2a

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    v. 8 Beräknas att komma 11 januari, men om han följer storebrors fotspår kommer han innan jul

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Vi har berättat för några få utvalda, våra mammor, ett par vänner och min massör.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Jag jobbar 80 % och föräldraledig 20 % med min treåring.

    6. Sommarplaner?
    Vi hälsar på våra föräldrar, sen vill jag resa någonstans, men vi har ingenting bokat.
  13. Medlem sedan
    May 2012
    #7
    1. Jag är 32 år

    2. Väntar nummer 4 :-)

    3. v5, bf 29 el. 30/1...har lite dålig koll till skillnad mot tidigare graviditeter...

    4. Bara för mormor när hon frågade om jag hunnit smaka det hemgjorda vinet. Och så för MVC och gyn.

    5. Jag jobbar 75%, men ska gå upp till 100% from sommaren för att höja SGI.

    6. Hitta och köpa ett hus. Kanske åka bort en helg eller så, men inget planerat.
  14. 7
    1. Jag är 32 år

    2. Väntar nummer 4 :-)

    3. v5, bf 29 el. 30/1...har lite dålig koll till skillnad mot tidigare graviditeter...

    4. Bara för mormor när hon frågade om jag hunnit smaka det hemgjorda vinet. Och så för MVC och gyn.

    5. Jag jobbar 75%, men ska gå upp till 100% from sommaren för att höja SGI.

    6. Hitta och köpa ett hus. Kanske åka bort en helg eller så, men inget planerat.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    1. Hur gammal är du?

    34

    2. Vilket barn väntar du?

    Nr 3, eller 5 om man räknar med de som aldrig kom till oss.

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?

    Vecka... 7, tror jag? BF 18 januari än så länge.

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?

    Ja, personligen, via sms, telefon och till slut Facebook.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?

    Studerar men har sommarlov nu.

    6. Sommarplaner?

    En vecka på Mallorca, sedan sommarjobb resten av tiden.
  16. 8
    1. Hur gammal är du?

    34

    2. Vilket barn väntar du?

    Nr 3, eller 5 om man räknar med de som aldrig kom till oss.

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?

    Vecka... 7, tror jag? BF 18 januari än så länge.

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?

    Ja, personligen, via sms, telefon och till slut Facebook.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?

    Studerar men har sommarlov nu.

    6. Sommarplaner?

    En vecka på Mallorca, sedan sommarjobb resten av tiden.
  17. Tredje?!
    #9
    Så kul med en enkät!

    1. På det 33:e
    2. Nr3
    3. 6+5, bf 19/1
    4. Mina föräldrar och mina tre närmaste kompisar vet, jag skickade bara sms, men har både pratat med och träffat dem efter. Resten får veta allt eftersom, jag tror kanske svärföräldrarna får veta nu när vi sett embryot med hjärtaktivitet.
    5. Jobbar hemma
    6. Vi kommer nog bila runt en hel del där vi bor, om det blir bad eller kultur beror på vädret. Vi kommer också få några besök och om jag mår ok kanske barnen och jag åker till mina föräldrar, som bor rätt långt bort. Planerna är fortfarande rätt vaga.
  18. 9
    Så kul med en enkät!

    1. På det 33:e
    2. Nr3
    3. 6+5, bf 19/1
    4. Mina föräldrar och mina tre närmaste kompisar vet, jag skickade bara sms, men har både pratat med och träffat dem efter. Resten får veta allt eftersom, jag tror kanske svärföräldrarna får veta nu när vi sett embryot med hjärtaktivitet.
    5. Jobbar hemma
    6. Vi kommer nog bila runt en hel del där vi bor, om det blir bad eller kultur beror på vädret. Vi kommer också få några besök och om jag mår ok kanske barnen och jag åker till mina föräldrar, som bor rätt långt bort. Planerna är fortfarande rätt vaga.
  19. Fru P
    #10
    Liten enkät
    Har lite tråkigt så här på kvällskvisten när maken jobbar så jag lånade en liten enkät från decembergruppen. Hoppas någon vill svara

    1. Hur gammal är du?
    31 och går mot 32

    2. Vilket barn väntar du?
    Mitt tredje. Förlorade min förstfödda. Har en fantastiskt fin son på 15 månader.

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    ynkliga 5! BF 26 januari tror jag det var!

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Somliga, somliga inte. Ska göra ultraljud i vecka 8 och berättar nog så sakterliga för familj och vänner efter det. De närmaste vet. Men det är hemligt för jag är nyanställd och vill inte att det ska komma ut på facebook och dyl.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Jobbar.

    6. Sommarplaner?
    Jobba mest, ett par veckor i sommarstugan uppe vid höga kusten dock.
  20. 10
    Liten enkät
    Har lite tråkigt så här på kvällskvisten när maken jobbar så jag lånade en liten enkät från decembergruppen. Hoppas någon vill svara

    1. Hur gammal är du?
    31 och går mot 32

    2. Vilket barn väntar du?
    Mitt tredje. Förlorade min förstfödda. Har en fantastiskt fin son på 15 månader.

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    ynkliga 5! BF 26 januari tror jag det var!

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Somliga, somliga inte. Ska göra ultraljud i vecka 8 och berättar nog så sakterliga för familj och vänner efter det. De närmaste vet. Men det är hemligt för jag är nyanställd och vill inte att det ska komma ut på facebook och dyl.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Jobbar.

    6. Sommarplaner?
    Jobba mest, ett par veckor i sommarstugan uppe vid höga kusten dock.
  21. Fru P
    #11
    Men om jag hade kunnat ta bort den översta texten? Känner mig utvecklingsstörd. Förlåt...
  22. 11
    Men om jag hade kunnat ta bort den översta texten? Känner mig utvecklingsstörd. Förlåt...
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    1. Hur gammal är du? snart 34 år

    2. Vilket barn väntar du? nr 3

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf? v 6 bf 29/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?Vi har berättat för dom närmaste. Berättar på jobbet om några veckor. Om det går att hålla hemligt. Mår ganska illa och så brukar jag få mage på en gång.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma? Jobbar som usk på kvinnoklinik

    6. Sommarplaner? Tälta med familjen , och bara njuta av sommar
  24. 12
    1. Hur gammal är du? snart 34 år

    2. Vilket barn väntar du? nr 3

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf? v 6 bf 29/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?Vi har berättat för dom närmaste. Berättar på jobbet om några veckor. Om det går att hålla hemligt. Mår ganska illa och så brukar jag få mage på en gång.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma? Jobbar som usk på kvinnoklinik

    6. Sommarplaner? Tälta med familjen , och bara njuta av sommar
  25. V
    #13
    1. Hur gammal är du? 38

    2. Vilket barn väntar du? nr 7

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf? 8 tror jag, bf 17/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Nej, vi håller det hemligt så länge det går - måste man någonsin berätta? ;-) Folk slutade gratulera vid fjärde omgången och syrliga skämt och kommentarer slipper jag så länge jag kan undgå det...

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Jag är hemmamamma kombinerat med eget företag

    6. Sommarplaner?
    Alla är hemma hela långa sommaren så vi ska passa på att ta det lugnt utan alla vardagsmåsten.
  26. 13
    1. Hur gammal är du? 38

    2. Vilket barn väntar du? nr 7

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf? 8 tror jag, bf 17/1

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Nej, vi håller det hemligt så länge det går - måste man någonsin berätta? ;-) Folk slutade gratulera vid fjärde omgången och syrliga skämt och kommentarer slipper jag så länge jag kan undgå det...

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Jag är hemmamamma kombinerat med eget företag

    6. Sommarplaner?
    Alla är hemma hela långa sommaren så vi ska passa på att ta det lugnt utan alla vardagsmåsten.
  27. Medlem sedan
    Feb 2011
    #14
    1. Hur gammal är du?
    26

    2. Vilket barn väntar du?
    Andra

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    Vecka 7. BF typ 26 Januari

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Nej, vi tänkte vänta till efter kub. förmodligen... om vi kan vänta så länge

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Mammaledig!

    6. Sommarplaner?
    Min man ska vara långledig 2 månader. Inget speciellt planerat än dock förutom åka till Jämtland till mannens familj och hälsa på nån vecka. Annars dagsutflykter tror jag.
  28. 14
    1. Hur gammal är du?
    26

    2. Vilket barn väntar du?
    Andra

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    Vecka 7. BF typ 26 Januari

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Nej, vi tänkte vänta till efter kub. förmodligen... om vi kan vänta så länge

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    Mammaledig!

    6. Sommarplaner?
    Min man ska vara långledig 2 månader. Inget speciellt planerat än dock förutom åka till Jämtland till mannens familj och hälsa på nån vecka. Annars dagsutflykter tror jag.
  29. Medlem sedan
    Sep 2011
    #15
    1. Hur gammal är du?
    * Jag är 28 år

    2. Vilket barn väntar du?
    * Det här är bebis nr. 3

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    Jag är i grav.v. 10 (9+3) och enligt VUL är BF den 2 jan (enligt mig 30 dec)

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    * 2 personer ur närmaste familjerna, för bästa vännen och på jobb pga av sjukskrivning.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    * Arbetar men är för närvarande sjukskriven 4 veckor pga av att jag kräker så mycket och dras med kraftigt illamående dygnet runt vilket mest gör mig sängliggandes.

    6. Sommarplaner?
    * Sverigesemester med lite utflyktsmål som passar både stora och små
  30. 15
    1. Hur gammal är du?
    * Jag är 28 år

    2. Vilket barn väntar du?
    * Det här är bebis nr. 3

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    Jag är i grav.v. 10 (9+3) och enligt VUL är BF den 2 jan (enligt mig 30 dec)

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    * 2 personer ur närmaste familjerna, för bästa vännen och på jobb pga av sjukskrivning.

    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    * Arbetar men är för närvarande sjukskriven 4 veckor pga av att jag kräker så mycket och dras med kraftigt illamående dygnet runt vilket mest gör mig sängliggandes.

    6. Sommarplaner?
    * Sverigesemester med lite utflyktsmål som passar både stora och små
  31. Medlem sedan
    May 2012
    #16
    1. Hur gammal är du? *32

    2. Vilket barn väntar du? *femte

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf? *v6+6 , 23/1-13

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta? *bara för två av mina kompisar. skickade dem bild på testet

    5. Jobbar, studerar eller är hemma? *jobbar

    6. Sommarplaner? *inga planer än. blir nog ett antal kortare "dagsturer"
  32. 16
    1. Hur gammal är du? *32

    2. Vilket barn väntar du? *femte

    3. Vilken vecka är du i nu? Bf? *v6+6 , 23/1-13

    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta? *bara för två av mina kompisar. skickade dem bild på testet

    5. Jobbar, studerar eller är hemma? *jobbar

    6. Sommarplaner? *inga planer än. blir nog ett antal kortare "dagsturer"
  33. Medlem sedan
    Sep 2011
    #17
    1. Hur gammal är du?
    *22
    2. Vilket barn väntar du?
    *Första
    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    *v10+0 , 03/01-13
    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    *Familjen nästan direkt över telefonen, några fåtal vänner som kommit underfund med det själv (typ antal födelsedagar som firats nyktert för min del) Resterande får väl märka det när det börjar synas.
    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    *Studerar, men tar examen nu i juni
    6. Sommarplaner?
    *Jobbar hela sommaren, vilket passar mig perfekt då jag kan spara undan så mycket pengar det bara går till bebisen (aldrig jobbat så blir ju låg FP)
  34. 17
    1. Hur gammal är du?
    *22
    2. Vilket barn väntar du?
    *Första
    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    *v10+0 , 03/01-13
    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    *Familjen nästan direkt över telefonen, några fåtal vänner som kommit underfund med det själv (typ antal födelsedagar som firats nyktert för min del) Resterande får väl märka det när det börjar synas.
    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    *Studerar, men tar examen nu i juni
    6. Sommarplaner?
    *Jobbar hela sommaren, vilket passar mig perfekt då jag kan spara undan så mycket pengar det bara går till bebisen (aldrig jobbat så blir ju låg FP)
  35. A, E, W
    #18
    1. Hur gammal är du?
    33 år
    2. Vilket barn väntar du?
    Nummer fyra
    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    10 eller 9+0
    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Jo de närmsta vet, föräldrar 6 syskon. det syns typ redan =)
    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    jobbar (heltid på förskola, undrar hur länge det ska gå...)
    6. Sommarplaner?
    Slappa, åka på utflykter och ev. ngn kortare tripp typ. hyra en stuga några dygn...
  36. 18
    1. Hur gammal är du?
    33 år
    2. Vilket barn väntar du?
    Nummer fyra
    3. Vilken vecka är du i nu? Bf?
    10 eller 9+0
    4. Har ni berättat för familj och vänner? Hur berättade ni? Om inte - när ska ni berätta?
    Jo de närmsta vet, föräldrar 6 syskon. det syns typ redan =)
    5. Jobbar, studerar eller är hemma?
    jobbar (heltid på förskola, undrar hur länge det ska gå...)
    6. Sommarplaner?
    Slappa, åka på utflykter och ev. ngn kortare tripp typ. hyra en stuga några dygn...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar