behandlingen
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Anonym
    #1

    behandlingen

    Hej! Jag ska snart börja behandlingen med IVF och är såå nervös för alla dessa hormoner och att jag ska må dåligt. Jag har några vänner som gjort det och de tyckte det var vidrigt.
    Vad har ni för erfarenhet? Vet att det inte går att veta hur det kommer att bli för mig men det vore skönt att höra om det är NÅGON som tyckt att det varit ok.
    Vad jag förstått (ska snart på första samtalet) så finns det en lättare snabbare variant stimulering och en längre variant. VIlken har ni gjort? Förlåt om jag ännu inte är så påläst om de olika metoderna med hormonstimulering så det är därför jag undrar här av er som varit med om det själva.
  2. 1
    behandlingen Hej! Jag ska snart börja behandlingen med IVF och är såå nervös för alla dessa hormoner och att jag ska må dåligt. Jag har några vänner som gjort det och de tyckte det var vidrigt.
    Vad har ni för erfarenhet? Vet att det inte går att veta hur det kommer att bli för mig men det vore skönt att höra om det är NÅGON som tyckt att det varit ok.
    Vad jag förstått (ska snart på första samtalet) så finns det en lättare snabbare variant stimulering och en längre variant. VIlken har ni gjort? Förlåt om jag ännu inte är så påläst om de olika metoderna med hormonstimulering så det är därför jag undrar här av er som varit med om det själva.
  3. Mrs Siphon
    #2

    kortare varianten

    Jag gjorde den kortare varianten och tyckte inte att det var ett dugg jobbigt! Jag löptränar ganska mycket och på kliiken så sade de åt mig att jag nog inte kommer att orka spriga under behandlingen, men jag mådde helt ok så jag jobbade på och kutade i skogeh som vanligt. Inte heller ägguttaget gjorde nå speciellt ont. Lycka till med dig :-)!
  4. 2
    kortare varianten Jag gjorde den kortare varianten och tyckte inte att det var ett dugg jobbigt! Jag löptränar ganska mycket och på kliiken så sade de åt mig att jag nog inte kommer att orka spriga under behandlingen, men jag mådde helt ok så jag jobbade på och kutade i skogeh som vanligt. Inte heller ägguttaget gjorde nå speciellt ont. Lycka till med dig :-)!
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Jag gjorde den korta varianten, och jag tyckte inte det var jobbigt. Under äggplock var jag hög som ett hus, så jag förstod inte alls varför de tyckte jag var så duktig hela tiden... Allt gick bra och vi fick en liten kille på första försöket och har två kvar i frysen.
  6. 3
    Jag gjorde den korta varianten, och jag tyckte inte det var jobbigt. Under äggplock var jag hög som ett hus, så jag förstod inte alls varför de tyckte jag var så duktig hela tiden... Allt gick bra och vi fick en liten kille på första försöket och har två kvar i frysen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar