Godmorgon lördag
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Godmorgon lördag

    Här har vi streptokocker lite här och där. Sonen, som inte får träna fotboll idag av ovan nämnda anledning, pratar om att sälja sina pokemonkort. Jag säger nej. Nu försöker han med D, som säger att då måste H ge pengarna till alla de som har givit H korten som gåva.... Som vanligt är E uppe och är pigg och glad eftersom det inte är skoldag. Hon städar sitt rum. Själv ska jag ligga i sängen och göra så lite Om möjligt för det är vad min högra lunga verkar vilja göra.

    Vad ska ni göra idag?
  2. 1
    Godmorgon lördag Här har vi streptokocker lite här och där. Sonen, som inte får träna fotboll idag av ovan nämnda anledning, pratar om att sälja sina pokemonkort. Jag säger nej. Nu försöker han med D, som säger att då måste H ge pengarna till alla de som har givit H korten som gåva.... Som vanligt är E uppe och är pigg och glad eftersom det inte är skoldag. Hon städar sitt rum. Själv ska jag ligga i sängen och göra så lite Om möjligt för det är vad min högra lunga verkar vilja göra.

    Vad ska ni göra idag?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Guten morgen.
    Streptokocker är inget kul att ha, tur det brukar finnas bra antibiotika som tar kål på dem.

    Här görs det nog inte mycket idag

    Krya på er
    Kramen
  4. 2
    Guten morgen.
    Streptokocker är inget kul att ha, tur det brukar finnas bra antibiotika som tar kål på dem.

    Här görs det nog inte mycket idag

    Krya på er
    Kramen
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Tack! Jag är oerhört tacksam för penicillin även om det smakar allt annat än bra. Här skiljer sig dock H från mängden och konstaterade att medicinen smakade inte gott, men att han hellre äter det än pannbiff och annat kött.... .
  6. 3
    Tack! Jag är oerhört tacksam för penicillin även om det smakar allt annat än bra. Här skiljer sig dock H från mängden och konstaterade att medicinen smakade inte gott, men att han hellre äter det än pannbiff och annat kött.... .
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Ser att jag missade språket i mobilen: enda anledningen till att E är uppe och är glad är just för att hon inte behöver gå upp.

    Någon mer med sura nio-åringar som dör en dramadöd varje dag? Snälla, berätta så att jag itne känner mig fullt så ensam. (Och däremellan är hon hur trevlig och omtänksam som helst.)
  8. 4
    Ser att jag missade språket i mobilen: enda anledningen till att E är uppe och är glad är just för att hon inte behöver gå upp.

    Någon mer med sura nio-åringar som dör en dramadöd varje dag? Snälla, berätta så att jag itne känner mig fullt så ensam. (Och däremellan är hon hur trevlig och omtänksam som helst.)
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    haha, förlåt men det där lät lite kul. Då måste han tycka väldigt illa om kött om han tycker penicillin är att föredra.
  10. 5
    haha, förlåt men det där lät lite kul. Då måste han tycka väldigt illa om kött om han tycker penicillin är att föredra.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Bonjour. Jag hoppas på en inbjudan till att wakeborda.Våra vänner med båt sa att de skulle ringa mig om de åker ut nu på morgonen. Sedan är det olika aktiviter, en träff med min vän och sist men inte minst en tur till byggaffären som står på schemat
  12. 6
    Bonjour. Jag hoppas på en inbjudan till att wakeborda.Våra vänner med båt sa att de skulle ringa mig om de åker ut nu på morgonen. Sedan är det olika aktiviter, en träff med min vän och sist men inte minst en tur till byggaffären som står på schemat
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7
    Ursh strepto är trist. I det här ljuvliga vädret kan man ju lika gärna dra ett varv med dammsugaren.... C river ut på övervåningen och jag ska plocka bort frullen. Ikväll ska vi till vänner och äta middag.
  14. 7
    Ursh strepto är trist. I det här ljuvliga vädret kan man ju lika gärna dra ett varv med dammsugaren.... C river ut på övervåningen och jag ska plocka bort frullen. Ikväll ska vi till vänner och äta middag.
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8
    Nejmen det låter inte roligt . Förutom en glad städande - vad är det nu ? - nioåring. Skulle gärna ha mer av frivilligt städande här, men det tycks inte finnas i generna.
    Här avslutar jag min frukost och ska åka och hålla dagens första mattelektion. Om det blir nå'n andra vet jag inte än, eftersom familjen inte svarat på mejl...
  16. 8
    Nejmen det låter inte roligt . Förutom en glad städande - vad är det nu ? - nioåring. Skulle gärna ha mer av frivilligt städande här, men det tycks inte finnas i generna.
    Här avslutar jag min frukost och ska åka och hålla dagens första mattelektion. Om det blir nå'n andra vet jag inte än, eftersom familjen inte svarat på mejl...
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Konstaterar att jag hade rätt om de nio åren *nöjd*. Husets snart nioåring har alltid varit enklare att ha att göra med en storasyster, men det är sant att de senaste veckorna har hon blivit "jobbigare". Har inte riktigt ro att för ögonblicket försöka ta reda på vad jag menar med det !
  18. 9
    Konstaterar att jag hade rätt om de nio åren *nöjd*. Husets snart nioåring har alltid varit enklare att ha att göra med en storasyster, men det är sant att de senaste veckorna har hon blivit "jobbigare". Har inte riktigt ro att för ögonblicket försöka ta reda på vad jag menar med det !
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Tio är definitivt t revligare än nio. Om det beror på åldern eller på skolsituationen låter jag vara osagt.
  20. 10
    Tio är definitivt t revligare än nio. Om det beror på åldern eller på skolsituationen låter jag vara osagt.
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Add Content
  22. 11
    Add Content
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Godmorgon!
    Jag ligger i sängen och väntar på en smörgås och lite smoothie.
    Trist med sjukdom, är ni däckade hela högen?

    Det ser ut att bli uppehåll idag, vilket är väldigt trevligt eftersom Pastan (och vi andra) ska på kalas på Rectory Farm och plocka jordgubbar och klappa kaniner.
  24. 12
    Godmorgon!
    Jag ligger i sängen och väntar på en smörgås och lite smoothie.
    Trist med sjukdom, är ni däckade hela högen?

    Det ser ut att bli uppehåll idag, vilket är väldigt trevligt eftersom Pastan (och vi andra) ska på kalas på Rectory Farm och plocka jordgubbar och klappa kaniner.
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13
    Plocka jordgubbar och klappa kaniner låter som en helt ok typ av kalas tycker jag ! Får man äta jordgubbarna också ? (Eftersom jag är politiskt korrekt frågar jag inte om man får äta kaninerna !)
  26. 13
    Plocka jordgubbar och klappa kaniner låter som en helt ok typ av kalas tycker jag ! Får man äta jordgubbarna också ? (Eftersom jag är politiskt korrekt frågar jag inte om man får äta kaninerna !)
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Ah, dessa dagliga turer till byggaffären när man renoverar...

    Wakeboard har jag aldrig testat. Det ser så kul ut!
  28. 14
    Ah, dessa dagliga turer till byggaffären när man renoverar...

    Wakeboard har jag aldrig testat. Det ser så kul ut!
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15
    Då tror jag på ålder och väntar...
  30. 15
    Då tror jag på ålder och väntar...
  31. Medlem sedan
    Nov 2006
    #16
    Ja, det blir nog ett trevligt kalas! Det är självplock så man får plocka och ta med sig hem (och betala ), jag tror att det finns rabarber också. Det finns ett jungle gym och en hoppborg också och om det inte är för lerigt får man åka traktor. Pastan är dock lite besviken att det är gummistövlar och inte lackskor som gäller.
  32. 16
    Ja, det blir nog ett trevligt kalas! Det är självplock så man får plocka och ta med sig hem (och betala ), jag tror att det finns rabarber också. Det finns ett jungle gym och en hoppborg också och om det inte är för lerigt får man åka traktor. Pastan är dock lite besviken att det är gummistövlar och inte lackskor som gäller.
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17
    River ut som bokstavligt 'riva ut'? Ska ni renoverar innan bebisankomst?

    Dammsuga låter trist, men desto trevligare med middag med vänner.
  34. 17
    River ut som bokstavligt 'riva ut'? Ska ni renoverar innan bebisankomst?

    Dammsuga låter trist, men desto trevligare med middag med vänner.
  35. Medlem sedan
    Jun 2002
    #18
    Städning = datorspel + fem kr

    Den funktionen känner mina barn väldigt väl till.
  36. 18
    Städning = datorspel + fem kr

    Den funktionen känner mina barn väldigt väl till.
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19
    Det är bara jag och H.

    Skönt att ligga i sängen och vänta på smoothie och smörgås. Du vet väl Oxford weather say som gäller för sommaren: If it's sunny in the morning, it rains in the afternoon. If it is raining in the morning, bbq for dinner.
  38. 19
    Det är bara jag och H.

    Skönt att ligga i sängen och vänta på smoothie och smörgås. Du vet väl Oxford weather say som gäller för sommaren: If it's sunny in the morning, it rains in the afternoon. If it is raining in the morning, bbq for dinner.
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20
    Pastan verkar har schysst smak vad det gäller skor.
  40. 20
    Pastan verkar har schysst smak vad det gäller skor.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar