för mjukt?
_1208 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    för mjukt?

    Jag tycker som er att det är tråkigt att det inte händer mycket här i forumet så jag ska försöka bättra mig.

    Tänkte börja med en fråga om sängar till bebisen. Jag har en korg som jag själv sov i som nyfödd som jag nu fräschar upp till vårt lilla hjärta. Min undran är om madrassen, har hört att pyttesmå inte ska sova för mjukt och undrar vad ni tror om att köpa en madrass till en spjälsäng och slakta den till mindre. Är det lagom mjukt eller ska det vara hårdare? inser nu att om det är till en spjälsäng så borde det vara okej hårdlek men ändå blir jag lite fundersam
  2. 1
    för mjukt? Jag tycker som er att det är tråkigt att det inte händer mycket här i forumet så jag ska försöka bättra mig.

    Tänkte börja med en fråga om sängar till bebisen. Jag har en korg som jag själv sov i som nyfödd som jag nu fräschar upp till vårt lilla hjärta. Min undran är om madrassen, har hört att pyttesmå inte ska sova för mjukt och undrar vad ni tror om att köpa en madrass till en spjälsäng och slakta den till mindre. Är det lagom mjukt eller ska det vara hårdare? inser nu att om det är till en spjälsäng så borde det vara okej hårdlek men ändå blir jag lite fundersam
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Ja, det ska nog vara en ganska hård madrass. Jag vet själv att jag blev väldigt förvånad när vi fick hem våran och tyckte det var väldigt hårt så jag frågade och fick veta att det skulle vara ganska så hårt.

    Så köper du en till spjälsängen och "slaktar" den så kommer det nog bli alldeles lagom. Det är min oprofessionella gissning.
  4. 2
    Ja, det ska nog vara en ganska hård madrass. Jag vet själv att jag blev väldigt förvånad när vi fick hem våran och tyckte det var väldigt hårt så jag frågade och fick veta att det skulle vara ganska så hårt.

    Så köper du en till spjälsängen och "slaktar" den så kommer det nog bli alldeles lagom. Det är min oprofessionella gissning.
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    ja det låter ju faktiskt ganska logiskt, så jag gör nog så
  6. 3
    ja det låter ju faktiskt ganska logiskt, så jag gör nog så
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar