Sista barnet
_1208 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Sista barnet

    Hej alla! Hur har ni det? För mig börjar det bli tungt även om det är en bit kvar. 33+3 idag. Jobbigt att sova, kroppen godtar lixom inga sovställningar. Bökigt att ta sig upp och ner från golvet för att leka med barnen, krångligt att nå fötterna och ta sig upp ur soffan. Längtar därför väldans efter att detta ska vara över.. MEN samtidigt inte. Detta blir vårt sista barn (3dje) så detta blir min sista graviditet. Vilket gör alla känslor så dubbla. Vill både spola fram tiden och stanna den. Nån som känner igen känslan?
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  2. 1
    Sista barnet Hej alla! Hur har ni det? För mig börjar det bli tungt även om det är en bit kvar. 33+3 idag. Jobbigt att sova, kroppen godtar lixom inga sovställningar. Bökigt att ta sig upp och ner från golvet för att leka med barnen, krångligt att nå fötterna och ta sig upp ur soffan. Längtar därför väldans efter att detta ska vara över.. MEN samtidigt inte. Detta blir vårt sista barn (3dje) så detta blir min sista graviditet. Vilket gör alla känslor så dubbla. Vill både spola fram tiden och stanna den. Nån som känner igen känslan?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Detta är helt klart mitt sista barn (ska sterilisera mig sedan, för säkerhets skull :P)
    Jag har nog faktiskt inte den där dubbla känslan, men jag misstänker att den kommer sedan när bebisen väl är här. Alltså, HUR gott luktar inte små bebisar?! DEN doften, den vill jag spara!
  4. 2
    Detta är helt klart mitt sista barn (ska sterilisera mig sedan, för säkerhets skull :P)
    Jag har nog faktiskt inte den där dubbla känslan, men jag misstänker att den kommer sedan när bebisen väl är här. Alltså, HUR gott luktar inte små bebisar?! DEN doften, den vill jag spara!
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Här steriliseras det oxå, men jag jobbar på att det blir mannen som gör det eftersom det är ett mindre ingrepp. För mig är det nog större med graviditeten och sedan när de är 2-3 år, det kommer jag att sakna massor.
  6. 3
    Här steriliseras det oxå, men jag jobbar på att det blir mannen som gör det eftersom det är ett mindre ingrepp. För mig är det nog större med graviditeten och sedan när de är 2-3 år, det kommer jag att sakna massor.
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Jo, jag känner igen detta mycket väl. Min trea var min ABSOLUT sista men så kom lilla fyran till av bästa misstaget i världen. Men nu kommer det inte bli fler då jag skall steriliseras i samband med kejsarsnittet.
    Jag är väldigt delad i frågan. Den praktiska delen av mig tycker att detta är en skön lösning för jag skall verkligen inte ha fler barn nu. Jag är redan 40 och detta är ju som sagt min fyra.
    Men den känslomässiga delen av mig gråter av förtvivlan på sätt och vis för känslomässigt känns det som om jag hugger av mig ena benet eller något.
    Jag tror att jag kommer nog aldrig tänka mer på det direkt när det väl är gjort och jag sitter där med min lilla nyfödda bebis i famnen, men nu....

    Jobbigt att livet kommit in i den bökiga fasen för dig. Men se det som så, då är det inte så himla långt kvar till det är dags att snuffsa bebis!
  8. 4
    Jo, jag känner igen detta mycket väl. Min trea var min ABSOLUT sista men så kom lilla fyran till av bästa misstaget i världen. Men nu kommer det inte bli fler då jag skall steriliseras i samband med kejsarsnittet.
    Jag är väldigt delad i frågan. Den praktiska delen av mig tycker att detta är en skön lösning för jag skall verkligen inte ha fler barn nu. Jag är redan 40 och detta är ju som sagt min fyra.
    Men den känslomässiga delen av mig gråter av förtvivlan på sätt och vis för känslomässigt känns det som om jag hugger av mig ena benet eller något.
    Jag tror att jag kommer nog aldrig tänka mer på det direkt när det väl är gjort och jag sitter där med min lilla nyfödda bebis i famnen, men nu....

    Jobbigt att livet kommit in i den bökiga fasen för dig. Men se det som så, då är det inte så himla långt kvar till det är dags att snuffsa bebis!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar