Så var lilla Juni här
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Så var lilla Juni här

    Hej

    För en vecka sedan 10/6 tittade vår lilla Juni ut 5 veckor för tidigt.
    Hon vägde 3026g och var 47 cm lång.

    Det var en snabb förlossning. Vattnet gick runt 23 och hon var ute klockan 2.15
    och eftersom min sambo var på fest fick jag köra till sjukhuset själv.
    Jag som aldrig fött bran innan kan bara säga att det är en helt otrolig upplevelse.
    Eftersom hon var så snabb hans den planerade eupidralen inte med och vi fick nöja oss med
    lustgas. Klart som tusan det gjorde ont. Men vad spelar det för roll när världens underbaraste varelse sen läggs på ditt bröst.

    Efter en ca en vecka på sjuhuset fick vi igår komma hem och starta vår lilla familj på
    riktigt. Vi är så otroligt lyckliga i vår babybubbla. Det känns så ofatbart att jag och min sambo har skapat den här lilla m änniskan. Vi kan inte sluta titta på henne.

    Men ett råd jag vill ge alla är att be sina pratners stå över alkoholen nu på slutet.
    Det låter ju tryggt att kunna gå på fest när det är tex 5 veckor kvar. Men man vet aldrig.
    Min sambo tyckte själv att det var väldigt jobbigt.

    Jag vill önska alla andra Lycka till, och för alla som har en tuff graviditet vill jag bara säga:
    Håll ut! Det är så otroligt värt det!
  2. 1
    Så var lilla Juni här Hej

    För en vecka sedan 10/6 tittade vår lilla Juni ut 5 veckor för tidigt.
    Hon vägde 3026g och var 47 cm lång.

    Det var en snabb förlossning. Vattnet gick runt 23 och hon var ute klockan 2.15
    och eftersom min sambo var på fest fick jag köra till sjukhuset själv.
    Jag som aldrig fött bran innan kan bara säga att det är en helt otrolig upplevelse.
    Eftersom hon var så snabb hans den planerade eupidralen inte med och vi fick nöja oss med
    lustgas. Klart som tusan det gjorde ont. Men vad spelar det för roll när världens underbaraste varelse sen läggs på ditt bröst.

    Efter en ca en vecka på sjuhuset fick vi igår komma hem och starta vår lilla familj på
    riktigt. Vi är så otroligt lyckliga i vår babybubbla. Det känns så ofatbart att jag och min sambo har skapat den här lilla m änniskan. Vi kan inte sluta titta på henne.

    Men ett råd jag vill ge alla är att be sina pratners stå över alkoholen nu på slutet.
    Det låter ju tryggt att kunna gå på fest när det är tex 5 veckor kvar. Men man vet aldrig.
    Min sambo tyckte själv att det var väldigt jobbigt.

    Jag vill önska alla andra Lycka till, och för alla som har en tuff graviditet vill jag bara säga:
    Håll ut! Det är så otroligt värt det!
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Grattis!! Vad mysigt att ha sin lilla här redan, först ut i vår lilla grupp(om jag inte har missat någon?). Låter ganska lik min förra förlossning, hann vara inne på förlossningen 1 h, bara lustgas(fast knappt det heller), och det gjorde ont! Men smärtan glöms ju bort sekunden man har sin lill* på bröstet, en sådan underbar känsla!!

    Mys på nu med din lilla, hon var ändå stor för att komma så tidigt!
  4. 2
    Grattis!! Vad mysigt att ha sin lilla här redan, först ut i vår lilla grupp(om jag inte har missat någon?). Låter ganska lik min förra förlossning, hann vara inne på förlossningen 1 h, bara lustgas(fast knappt det heller), och det gjorde ont! Men smärtan glöms ju bort sekunden man har sin lill* på bröstet, en sådan underbar känsla!!

    Mys på nu med din lilla, hon var ändå stor för att komma så tidigt!
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Åhh grattis!
    Undrade just när första i gruppen skulle dyka upp här
    En flicka blev det också! Stort grattis igen!!!!

    Mamma och bebis mår bra?

    Faktiskt så slutade sambon dricka alkohol redan förra helgen. Inte för att han festar mkt. Men tar gärna nån öl till helgen. Men nu vågar han inte…

    Åh vad kul! Nu kan vi nog räkna med att juli-gruppen kommer få såna här inlägg då och då
  6. 3
    Åhh grattis!
    Undrade just när första i gruppen skulle dyka upp här
    En flicka blev det också! Stort grattis igen!!!!

    Mamma och bebis mår bra?

    Faktiskt så slutade sambon dricka alkohol redan förra helgen. Inte för att han festar mkt. Men tar gärna nån öl till helgen. Men nu vågar han inte…

    Åh vad kul! Nu kan vi nog räkna med att juli-gruppen kommer få såna här inlägg då och då
  7. Medlem sedan
    Oct 2011
    #4
    grattis!!
  8. 4
    grattis!!
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    Åh, stort grattis till lillan. Hoppas ni mår bra och kan mysa för fulla muggar.
  10. 5
    Åh, stort grattis till lillan. Hoppas ni mår bra och kan mysa för fulla muggar.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Grattis till flickan ^^
  12. 6
    Grattis till flickan ^^
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    Grattis till lilla Juni! Vilket fint namn ni valt till er dotter!
    Jag kände väl på mig att det snart var dags för ett första juli-barn :-)
  14. 7
    Grattis till lilla Juni! Vilket fint namn ni valt till er dotter!
    Jag kände väl på mig att det snart var dags för ett första juli-barn :-)
  15. Medlem sedan
    Nov 2011
    #8
    Åh vad roligt, nu börjar det hända grejer i denna grupp. Ett STORT GRATTIS till er.
  16. 8
    Åh vad roligt, nu börjar det hända grejer i denna grupp. Ett STORT GRATTIS till er.
  17. Medlem sedan
    Nov 2011
    #9
    Grattis med lill-tjejen! Det gick verkligen fort! Skönt
  18. 9
    Grattis med lill-tjejen! Det gick verkligen fort! Skönt
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10
    Åh grattis!!! Och vilket vackert namn!
  20. 10
    Åh grattis!!! Och vilket vackert namn!
  21. Medlem sedan
    Nov 2011
    #11
    Grattis!!! Så kul att första bebisen i vår grupp kommit
  22. 11
    Grattis!!! Så kul att första bebisen i vår grupp kommit
  23. Medlem sedan
    Oct 2010
    #12
    Stort grattis!! Jättefint namn med. Låter som det var en snabb förlossning, hoppas att pappan hann komma dit i tid
    Sa just till sambon att det är dags att vara på "chaufförvakt" från och med nu.
    Längtar tills det är min tur.
  24. 12
    Stort grattis!! Jättefint namn med. Låter som det var en snabb förlossning, hoppas att pappan hann komma dit i tid
    Sa just till sambon att det är dags att vara på "chaufförvakt" från och med nu.
    Längtar tills det är min tur.
  25. Medlem sedan
    Nov 2011
    #13
    Grattis till lillan!

    Maken hoppas nog på midsommarhelgen också utan att vara standby, så vi får väl hoppas jag slipper köra själv just då...
  26. 13
    Grattis till lillan!

    Maken hoppas nog på midsommarhelgen också utan att vara standby, så vi får väl hoppas jag slipper köra själv just då...
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Åh GRATTIS till dottern!
    Låter ju väldigt dramatiskt, ja alltså när det kommer så plötsligt!
    Min sambo tänker sluta efter midsommar (då är det drygt 5 veckor kvar), då är det noll tolerans som gäller :P
    Skönt att allt gick bra för er!
    Stor kram och grattis igen!
  28. 14
    Åh GRATTIS till dottern!
    Låter ju väldigt dramatiskt, ja alltså när det kommer så plötsligt!
    Min sambo tänker sluta efter midsommar (då är det drygt 5 veckor kvar), då är det noll tolerans som gäller :P
    Skönt att allt gick bra för er!
    Stor kram och grattis igen!
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Stort GRATTIS till lilla Juni! Så gulligt namn!

    Jag har också fått tillökning, den 12 juni föddes vår lilla Leon<3.

    Kram
  30. 15
    Stort GRATTIS till lilla Juni! Så gulligt namn!

    Jag har också fått tillökning, den 12 juni föddes vår lilla Leon<3.

    Kram
  31. Medlem sedan
    Nov 2011
    #16
    Grattis till lilla Juni. Och jag säger desamma, jättegulligt namn.
    Tur att allt gick bra. Och trots allt, var det inte ganska skönt att det gick fort?
  32. 16
    Grattis till lilla Juni. Och jag säger desamma, jättegulligt namn.
    Tur att allt gick bra. Och trots allt, var det inte ganska skönt att det gick fort?
  33. Medlem sedan
    Jun 2011
    #17
    Åh, vad roligt, grattis! Avundsjuk jag blir, jag vill också! Snart så... ;P


    Jag och min sambo kom överens tidigt om att han skulle skippa drickat redan 1 juni (vi har bf 27 juli) för att vara på den säkra sidan. Däremot jobbar han som lastbilschaufför och är ute och kör på veckorna, så jag hoppas hoppas hoppas att min förlossning tar tillräckligt lång tid för att han ska hinna komma hem!
  34. 17
    Åh, vad roligt, grattis! Avundsjuk jag blir, jag vill också! Snart så... ;P


    Jag och min sambo kom överens tidigt om att han skulle skippa drickat redan 1 juni (vi har bf 27 juli) för att vara på den säkra sidan. Däremot jobbar han som lastbilschaufför och är ute och kör på veckorna, så jag hoppas hoppas hoppas att min förlossning tar tillräckligt lång tid för att han ska hinna komma hem!
  35. Medlem sedan
    Nov 2011
    #18
    Stort grattis!! O vad skönt att höra att allt gick bra! Ta hand om er!!
  36. 18
    Stort grattis!! O vad skönt att höra att allt gick bra! Ta hand om er!!
  37. Medlem sedan
    Sep 2009
    #19
    Ååå så underbart Vad skönt att allt gick bra o löste sig till slut iallafall.
    Passa på att riktigt njuta av varandra och tiden nu!! All lycka och STORT Grattis till er!!
  38. 19
    Ååå så underbart Vad skönt att allt gick bra o löste sig till slut iallafall.
    Passa på att riktigt njuta av varandra och tiden nu!! All lycka och STORT Grattis till er!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar