Barnmorskebesök
_1210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Barnmorskebesök

    Hej tjejer! Hur har ni det med magarna såhär i försommaren? Detta är ju en underbar tid, lagom värme och så många härliga dofter ute

    Idag, eller igår blir det ju nu kl är ju mittinatta...var jag iaf på mitt första "riktiga" barnmorskebesök. Sifforna såg ut såhär i vecka 23+6:

    Hb: 124
    P-glucos: 7,6
    Bltr: 115/70
    Urinprov: ua
    Vikt: 4+ sen inskrivning
    Fosterljud: 152
    Sf mått: 30(!)

    Hur ser era siffror ut? Det jag oroar mig för det stora sf måttet, så stort har jag aldrig haft för tiden även om jag legat över kurvan med de två andra. Barnmorskan var inte oroad utan kände på livmodern och den var "tom" neröver och bebis låg högt, men ändå...? Om inte måttet planat ut till nästa besök blir det ett tillväxtul, fast det skulle jag fått göra iaf då jag kommer snittas. Jaja, bebis mår bra och det är huvudsaken
    (¯`°•.¸ ♥ Liam Mars -06 ♥¸.•°´¯) ♥ (¯`°•.¸ ♥ Alicia Mars -08 ♥¸.•°´¯) (¯`°•.¸ ♥ Charlie Oktober -12 ♥¸.•°´¯)
  2. 1
    Barnmorskebesök Hej tjejer! Hur har ni det med magarna såhär i försommaren? Detta är ju en underbar tid, lagom värme och så många härliga dofter ute

    Idag, eller igår blir det ju nu kl är ju mittinatta...var jag iaf på mitt första "riktiga" barnmorskebesök. Sifforna såg ut såhär i vecka 23+6:

    Hb: 124
    P-glucos: 7,6
    Bltr: 115/70
    Urinprov: ua
    Vikt: 4+ sen inskrivning
    Fosterljud: 152
    Sf mått: 30(!)

    Hur ser era siffror ut? Det jag oroar mig för det stora sf måttet, så stort har jag aldrig haft för tiden även om jag legat över kurvan med de två andra. Barnmorskan var inte oroad utan kände på livmodern och den var "tom" neröver och bebis låg högt, men ändå...? Om inte måttet planat ut till nästa besök blir det ett tillväxtul, fast det skulle jag fått göra iaf då jag kommer snittas. Jaja, bebis mår bra och det är huvudsaken
  3. Medlem sedan
    Feb 2012
    #2
    Härligt att allt såg bra ut!
    Jag ska till bm och mäta magen första gången om en dryg vecka
    Vad är tidsintervallet sedan till nästa besök? 3 v?
  4. 2
    Härligt att allt såg bra ut!
    Jag ska till bm och mäta magen första gången om en dryg vecka
    Vad är tidsintervallet sedan till nästa besök? 3 v?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar