Jordgubbar o nypotatis
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Jordgubbar o nypotatis

    Hörde att när man ammar ska man inte äta nypotatis eller jordgubbar..är det verkligen sant??
    Vill inte ge upp mina älskade jordgubbar o nypotatis...det är ju nästan grymt
  2. 1
    Jordgubbar o nypotatis Hörde att när man ammar ska man inte äta nypotatis eller jordgubbar..är det verkligen sant??
    Vill inte ge upp mina älskade jordgubbar o nypotatis...det är ju nästan grymt
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Kolla på livsmedelsverket, de har rekommendationer även för ammande. Jag har inte hört att man inte ska äta jordgubbar men att man kanske ska vara lite försiktig och inte smälla i sig en hel liter själv kanske

    Och står det inte något på deras hemsida ska det vara lugnt. Men är du osäker ändå så kolla med din BM, de vet allt
  4. 2
    Kolla på livsmedelsverket, de har rekommendationer även för ammande. Jag har inte hört att man inte ska äta jordgubbar men att man kanske ska vara lite försiktig och inte smälla i sig en hel liter själv kanske

    Och står det inte något på deras hemsida ska det vara lugnt. Men är du osäker ändå så kolla med din BM, de vet allt
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Va? Nä, det har jag aldrig hört talas om och kan inte tänka mig!
    Men som jofre säger, kolla in på livsmedelsverket.
    http://www.slv.se/grupp1/Mat-och-nar...epslanguage=sv

    Kollade och jag hittade inget, utan det är insjöfisk, kosttillskott, ginseng och alkohol som man ska vara försiktig med.
  6. 3
    Va? Nä, det har jag aldrig hört talas om och kan inte tänka mig!
    Men som jofre säger, kolla in på livsmedelsverket.
    http://www.slv.se/grupp1/Mat-och-nar...epslanguage=sv

    Kollade och jag hittade inget, utan det är insjöfisk, kosttillskott, ginseng och alkohol som man ska vara försiktig med.
  7. Medlem sedan
    Oct 2011
    #4
    När man ammar så kan bebis bli röd i rumpan av jordgubbar (samma med kiwi). Men jordgubbar är ju en jättebra källa till järn så det skall man ju äta när man är gravid. Och att nypotatis skulle vara kasst? Har aldrig hört. Nä. Låter som buffel och båg. Kommer vräka i mig jordgubbar och knö i mig massa färskpotatis. MUMS!
  8. 4
    När man ammar så kan bebis bli röd i rumpan av jordgubbar (samma med kiwi). Men jordgubbar är ju en jättebra källa till järn så det skall man ju äta när man är gravid. Och att nypotatis skulle vara kasst? Har aldrig hört. Nä. Låter som buffel och båg. Kommer vräka i mig jordgubbar och knö i mig massa färskpotatis. MUMS!
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    åååå, nej... jordgubbar kan man inte va utan
  10. 5
    åååå, nej... jordgubbar kan man inte va utan
  11. Medlem sedan
    Dec 2011
    #6
    Det där verkar bero på från barn till barn. Endel reagerar när ammande mamman äter choklad, endel reagerar på jordgubbar, stark mat, mjölk etc etc
    Men det märker man ganska snart, antingen med magont och skrik, eller så kan bebisen få prickar. Men jag tror inte att de inte rekommenderar att äta detta. Utan det är något man får pröva fram!

    För gubbar och potatis är väl bland det godaste under sommaren?
  12. 6
    Det där verkar bero på från barn till barn. Endel reagerar när ammande mamman äter choklad, endel reagerar på jordgubbar, stark mat, mjölk etc etc
    Men det märker man ganska snart, antingen med magont och skrik, eller så kan bebisen få prickar. Men jag tror inte att de inte rekommenderar att äta detta. Utan det är något man får pröva fram!

    För gubbar och potatis är väl bland det godaste under sommaren?
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Min son skrek som en tok när jag hade ätit jordgubbar Vissa barn reagerar och får ont i magen andra inte. Potatis vet jag inte.
  14. 7
    Min son skrek som en tok när jag hade ätit jordgubbar Vissa barn reagerar och får ont i magen andra inte. Potatis vet jag inte.
  15. Medlem sedan
    Aug 2009
    #8
    Hej igen!
    Det jag menar är att allt du äter går ut i mjölken och vissa små får ont i magen. Jordgubbar, lök, kaffe, kål mm är sådant som är vanligt. Passa på att njut av jordgubbarna nu när ni är gravida.
  16. 8
    Hej igen!
    Det jag menar är att allt du äter går ut i mjölken och vissa små får ont i magen. Jordgubbar, lök, kaffe, kål mm är sådant som är vanligt. Passa på att njut av jordgubbarna nu när ni är gravida.
  17. Medlem sedan
    Nov 2011
    #9
    Man kan äta så gott som allt, men man får vara lite uppmärksam på hur bebisen reagerar... många småttingar verkar få ont i magen om man äter för mycket jordgubbar, men farligt är det inte!
  18. 9
    Man kan äta så gott som allt, men man får vara lite uppmärksam på hur bebisen reagerar... många småttingar verkar få ont i magen om man äter för mycket jordgubbar, men farligt är det inte!
  19. Medlem sedan
    Nov 2011
    #10
    O det kan jag definitivt vara utan
  20. 10
    O det kan jag definitivt vara utan
  21. Medlem sedan
    Nov 2011
    #11
    Amningsbajset kan visst bli mörkt av jordgubbar också, så ni inte blir skrämda när det plötsligt är chokladpudding istället för senap i blöjan
  22. 11
    Amningsbajset kan visst bli mörkt av jordgubbar också, så ni inte blir skrämda när det plötsligt är chokladpudding istället för senap i blöjan
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar