När ska bebisen vända sig?
_1208 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2010
    #1

    När ska bebisen vända sig?

    Väntar mitt andra barn. Min första blev snitt då han inte hade vänt sig. Tror att det finns mer plats den här gången så jag hoppas att lill tjejen i magen ska vända sig så att jag kan få föda vanligt. Det jag undrar är när de vänder sig? Känner man när de gör det?
    Ska leta lite på nätet också och håller tummarna att hon kan å vill vända på sig....
  2. 1
    När ska bebisen vända sig? Väntar mitt andra barn. Min första blev snitt då han inte hade vänt sig. Tror att det finns mer plats den här gången så jag hoppas att lill tjejen i magen ska vända sig så att jag kan få föda vanligt. Det jag undrar är när de vänder sig? Känner man när de gör det?
    Ska leta lite på nätet också och håller tummarna att hon kan å vill vända på sig....
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    Det är nog väldigt olika, men min var sen att vända på sig och här i Uppsala där jag bor vill de att den ska ha vänt sig när man är i v35+0 annars gör de vändningsförsök. Min lilla vände sig bara några dagar innan det och jag kände det inte för jag sov men morgonen efter kunde jag helt klart känna att den låg annorlunda än på kvällen. Hoppas din lilla tjej vänder sig så du får föda som du vill!
  4. 2
    Det är nog väldigt olika, men min var sen att vända på sig och här i Uppsala där jag bor vill de att den ska ha vänt sig när man är i v35+0 annars gör de vändningsförsök. Min lilla vände sig bara några dagar innan det och jag kände det inte för jag sov men morgonen efter kunde jag helt klart känna att den låg annorlunda än på kvällen. Hoppas din lilla tjej vänder sig så du får föda som du vill!
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Tittar man i graviditetskalendern här på AFF så är det vanligt i v.34 att barnet har vänt sig, men det kan säkerligen variera en hel del. Vår andra har redan vänt sig i början av v.32, vilket iofs medför andra problem med betydligt mer foglossning och värk denna gången än förra...
    Hoppas det går bra för dig och att lill tjejen vänder sig
  6. 3
    Tittar man i graviditetskalendern här på AFF så är det vanligt i v.34 att barnet har vänt sig, men det kan säkerligen variera en hel del. Vår andra har redan vänt sig i början av v.32, vilket iofs medför andra problem med betydligt mer foglossning och värk denna gången än förra...
    Hoppas det går bra för dig och att lill tjejen vänder sig
  7. Medlem sedan
    May 2012
    #4
    Jag har läst att den inte "måste" vända sig fören v 37! Har inte kännt när fröet vände sig - fast förra besöket hos BM v31+3 låg den med huvet ned men rörlig så hon sa att den kan mycket väl vända sig både upp och ned igen innan det är dags för fixering.
    Man känner ju dock skillnad när den väl har huvet ned - det liksom "surrar" och trycker nedåt istället för upp mot bröstkorgen.
    Var lugn du
  8. 4
    Jag har läst att den inte "måste" vända sig fören v 37! Har inte kännt när fröet vände sig - fast förra besöket hos BM v31+3 låg den med huvet ned men rörlig så hon sa att den kan mycket väl vända sig både upp och ned igen innan det är dags för fixering.
    Man känner ju dock skillnad när den väl har huvet ned - det liksom "surrar" och trycker nedåt istället för upp mot bröstkorgen.
    Var lugn du
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar