Kramphugg i ljumsken?
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Kramphugg i ljumsken?

    Är det någon som känner igen sig i att få helt sjuka kramphugg i ljumsken ibland? Det är helt annorlunda än ilningarna i underlivet som kommer när bebisen fixerar sig. Huggen kan komma när som helst och gör så sjukt ont att det inte går att stå rakt. Går över på några sekunder. Det började för några veckor sedan, men då väldigt sällan. Idag har det däremot kommit heeeela tiden, med bara några minuters mellanrum.

    Är det någon slags förvärksvariant eller har bebis bara hittat någon väldigt rolig nerv att leka med?
  2. 1
    Kramphugg i ljumsken? Är det någon som känner igen sig i att få helt sjuka kramphugg i ljumsken ibland? Det är helt annorlunda än ilningarna i underlivet som kommer när bebisen fixerar sig. Huggen kan komma när som helst och gör så sjukt ont att det inte går att stå rakt. Går över på några sekunder. Det började för några veckor sedan, men då väldigt sällan. Idag har det däremot kommit heeeela tiden, med bara några minuters mellanrum.

    Är det någon slags förvärksvariant eller har bebis bara hittat någon väldigt rolig nerv att leka med?
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Det låter precis som det jag har upplevt de senaste dagarna. Var på stan och skrek rakt ut och flög fram med överkroppen när en sån där jäkel kom. Det gör något fruktansvärt ont. Hade nästan tänkt ringa BM i morgon och höra vad det kan vara. Om det är något jag kan göra för att undvika det. Kommer även när jag ligger ner. Är det så för dig med, att det kommer lite när som helst?
  4. 2
    Det låter precis som det jag har upplevt de senaste dagarna. Var på stan och skrek rakt ut och flög fram med överkroppen när en sån där jäkel kom. Det gör något fruktansvärt ont. Hade nästan tänkt ringa BM i morgon och höra vad det kan vara. Om det är något jag kan göra för att undvika det. Kommer även när jag ligger ner. Är det så för dig med, att det kommer lite när som helst?
  5. Medlem sedan
    Jan 2012
    #3
    Ni är inte ensamma! Jag har det också. Det är förmodligen väldigt vanligt, en förvärksgrej
  6. 3
    Ni är inte ensamma! Jag har det också. Det är förmodligen väldigt vanligt, en förvärksgrej
  7. Medlem sedan
    Dec 2011
    #4
    Jag har det också. Fast det går inte över på några sekunder det kan ta några minuter och det gör väldigt ont. Det är mitt fjärde gravidet och det är första gången jag upplever något sådant. Har aldrig haft såna förvärkar eller kramper. Mina andra förlossningar började med vanlig värkar och vattnet gick nästan med en gång.
  8. 4
    Jag har det också. Fast det går inte över på några sekunder det kan ta några minuter och det gör väldigt ont. Det är mitt fjärde gravidet och det är första gången jag upplever något sådant. Har aldrig haft såna förvärkar eller kramper. Mina andra förlossningar började med vanlig värkar och vattnet gick nästan med en gång.
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Här har vi en till med ljumskkramper!

    I väldigt tidig graviditet hade jag ligamentssmärtor, sen avtog de. Kom tillbaka runt v 17-20 som sedan avtog. Och kom tillbaka runt v 33.

    Men detta är något annat! Och det går över snabbare. Ligamenten va mer kramp. Detta är mer hugg som sedan snabbt försvinner!

    Btw är i v 40+2 idag *suckar* ingen bebis än…
  10. 5
    Här har vi en till med ljumskkramper!

    I väldigt tidig graviditet hade jag ligamentssmärtor, sen avtog de. Kom tillbaka runt v 17-20 som sedan avtog. Och kom tillbaka runt v 33.

    Men detta är något annat! Och det går över snabbare. Ligamenten va mer kramp. Detta är mer hugg som sedan snabbt försvinner!

    Btw är i v 40+2 idag *suckar* ingen bebis än…
  11. Medlem sedan
    Feb 2012
    #6
    Jag har samma problemet med kramper, fast det känns mer som att klämma en nerv och det kommer i båda ljumskarna, fast som tur är inte samtidigt.

    Idag har jag oxå gått över tiden med två dagar, hade BF i lördags.

    Jag har en tid hos min barnmorska den 25, då är det dax att boka tid för igångsättning, och jag stirrar mej blind på den tiden, jag vill verkligen ha fött innan den tiden, det känns som ett misslyckande annars.
  12. 6
    Jag har samma problemet med kramper, fast det känns mer som att klämma en nerv och det kommer i båda ljumskarna, fast som tur är inte samtidigt.

    Idag har jag oxå gått över tiden med två dagar, hade BF i lördags.

    Jag har en tid hos min barnmorska den 25, då är det dax att boka tid för igångsättning, och jag stirrar mej blind på den tiden, jag vill verkligen ha fött innan den tiden, det känns som ett misslyckande annars.
  13. Medlem sedan
    Nov 2011
    #7
    Absolut, jag hittar ingen koppling till någon särskild aktivitet... liggande, sittande, stående, gående... om du frågar bm så skriv gärna svaret!
  14. 7
    Absolut, jag hittar ingen koppling till någon särskild aktivitet... liggande, sittande, stående, gående... om du frågar bm så skriv gärna svaret!
  15. Medlem sedan
    Nov 2011
    #8
    Flera minuter?! Usch, det låter hemskt! Men man får väl hoppas att det är en sådan där grej som kommer preciiiiis på slutet så att man inte behöver ha det så länge!
  16. 8
    Flera minuter?! Usch, det låter hemskt! Men man får väl hoppas att det är en sådan där grej som kommer preciiiiis på slutet så att man inte behöver ha det så länge!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar