Cravings
_1208 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Cravings

    I början var det allt surt. Mest citroner, för de är ju surast. Men även godispåsen fylldes med bara suringar. (Brukar annars fyllas med salt och mint.) Sen så fick jag ett otroligt jobbigt sug på blöta stenar och spackel!! Riktig pina att vara så sugen på något som man inte kan äta. Och nu till sist har mitt sug efter stenar lugnat sig och min nya stora craving är IS. Tror inte det är själva smaken, utan mer konsistensen. Att det knastrar typ som sten i munnen...

    Vad har ni gått igenom för "cravings-stadier" under grav?
  2. 1
    Cravings I början var det allt surt. Mest citroner, för de är ju surast. Men även godispåsen fylldes med bara suringar. (Brukar annars fyllas med salt och mint.) Sen så fick jag ett otroligt jobbigt sug på blöta stenar och spackel!! Riktig pina att vara så sugen på något som man inte kan äta. Och nu till sist har mitt sug efter stenar lugnat sig och min nya stora craving är IS. Tror inte det är själva smaken, utan mer konsistensen. Att det knastrar typ som sten i munnen...

    Vad har ni gått igenom för "cravings-stadier" under grav?
  3. Medlem sedan
    May 2012
    #2
    hahaha! Låter smaskigt det där .
    Jag har aldrig gillat godis utan mer varit en chips-människa - förutom när jag är gravid! Sura och söta godisar - inte choklad! Och glass kan jag säkert äta flera gånger om dagen! MEN, jag har utvecklat en talang - fönstershopping på ny nivå! Så jag äter inte alls mycket av alla dessa godsaker - tar ett varv runt godishyllorna och glassboxen i affären, funderar lite...kan inte bestämma mig...så jag väntar till lördag tänker jag . Men suget finns där jämt!!!!
  4. 2
    hahaha! Låter smaskigt det där .
    Jag har aldrig gillat godis utan mer varit en chips-människa - förutom när jag är gravid! Sura och söta godisar - inte choklad! Och glass kan jag säkert äta flera gånger om dagen! MEN, jag har utvecklat en talang - fönstershopping på ny nivå! Så jag äter inte alls mycket av alla dessa godsaker - tar ett varv runt godishyllorna och glassboxen i affären, funderar lite...kan inte bestämma mig...så jag väntar till lördag tänker jag . Men suget finns där jämt!!!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Jag har sånt där typiskt kolhydratssug.Först bröd, bröd och bröd sen Potatis i alla dess former och nu mest pasta. Chips har jag varit sugen på och hela tiden, men har lyckats hålla mig till helgerna. Jag blir väldigt sugen på sura och salta godisar också, men mår väldigt illa av de så jag håller mig borta. Annars är det mest iskallt vatten och frukt som är godast.

    Hahah, jag är glad att jag sluppit vara sugen på blött spackel, för det låter lite jobbigt
  6. 3
    Jag har sånt där typiskt kolhydratssug.Först bröd, bröd och bröd sen Potatis i alla dess former och nu mest pasta. Chips har jag varit sugen på och hela tiden, men har lyckats hålla mig till helgerna. Jag blir väldigt sugen på sura och salta godisar också, men mår väldigt illa av de så jag håller mig borta. Annars är det mest iskallt vatten och frukt som är godast.

    Hahah, jag är glad att jag sluppit vara sugen på blött spackel, för det låter lite jobbigt
  7. Medlem sedan
    Feb 2011
    #4
    Inga cravings som jag absolut måste tillfredställa men jag gillar att äta bär och nötter... sen försöker jag äta mkt protein som mellis tex kokt ägg, tonfisk etc för jag märker att jag mår bättre av det än carbs men det var ju det där med en kopp te, färskt bröd, marmelad....
  8. 4
    Inga cravings som jag absolut måste tillfredställa men jag gillar att äta bär och nötter... sen försöker jag äta mkt protein som mellis tex kokt ägg, tonfisk etc för jag märker att jag mår bättre av det än carbs men det var ju det där med en kopp te, färskt bröd, marmelad....
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    Hahaha, blöta stenar och spackel, det låter faktiskt lite jobbigt. Men väldigt lustigt.
    Jag har/är sugen på allt. Det var mer i början att jag inte var så sugen på fisk och tacos, men det går ner i magen det med nu. Eller kanske att jag märkt ett större sug efter potatis i olika former, men det är jag alltid sugen på ändå.
  10. 5
    Hahaha, blöta stenar och spackel, det låter faktiskt lite jobbigt. Men väldigt lustigt.
    Jag har/är sugen på allt. Det var mer i början att jag inte var så sugen på fisk och tacos, men det går ner i magen det med nu. Eller kanske att jag märkt ett större sug efter potatis i olika former, men det är jag alltid sugen på ändå.
  11. Medlem sedan
    Feb 2011
    #6
    Fish tacos som är så gott
  12. 6
    Fish tacos som är så gott
  13. Medlem sedan
    Nov 2011
    #7
    Det har jag då aldrig provat ens. Låter inte som det hade varit något för mig då, men nu kanske
  14. 7
    Det har jag då aldrig provat ens. Låter inte som det hade varit något för mig då, men nu kanske
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar