magmått
_1208 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2012
    #1

    magmått

    hej!
    blev lte nyfiken på vad andra har för "Magmått"...
    vilken vecka och vilket mått lite olika har
    va på återkontroll idag för mätning, för magen hade inte vuxit på 2 veckor..
    men nu efter 3 veckor hade den fortfarande inte vuxit..
    är i vecka 35+6och magmåttet är 33 cm.
  2. 1
    magmått hej!
    blev lte nyfiken på vad andra har för "Magmått"...
    vilken vecka och vilket mått lite olika har
    va på återkontroll idag för mätning, för magen hade inte vuxit på 2 veckor..
    men nu efter 3 veckor hade den fortfarande inte vuxit..
    är i vecka 35+6och magmåttet är 33 cm.
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    Jag mätte i torsdags då var jag i v 38+5 och hade ett mått på 35. Precis på "normal linjen"
    Din bebis kommer nog växa till sig ska du se, de växer ju lite i perioder som jag förstått det.
  4. 2
    Jag mätte i torsdags då var jag i v 38+5 och hade ett mått på 35. Precis på "normal linjen"
    Din bebis kommer nog växa till sig ska du se, de växer ju lite i perioder som jag förstått det.
  5. Medlem sedan
    Feb 2011
    #3
    Hej! Mina bm mäter inte alls, de kollar lite med händer etc ( men vete sjutton om de gör några noteringar ens? För sent att oroa sig för nu iaf ) så jag har inget att jämföra med...
  6. 3
    Hej! Mina bm mäter inte alls, de kollar lite med händer etc ( men vete sjutton om de gör några noteringar ens? För sent att oroa sig för nu iaf ) så jag har inget att jämföra med...
  7. Medlem sedan
    Mar 2012
    #4
    okej! oj, trodde de alla mätte !
    även om det inte är något att oroa sig för så gör man det lite ändå..
    men de har skickat mig nu till ett tillväxt ultraljud, så ska på det i morgon!
    så då får jag se om bebisen växer som den ska fast det inte märks på magen!
  8. 4
    okej! oj, trodde de alla mätte !
    även om det inte är något att oroa sig för så gör man det lite ändå..
    men de har skickat mig nu till ett tillväxt ultraljud, så ska på det i morgon!
    så då får jag se om bebisen växer som den ska fast det inte märks på magen!
  9. Medlem sedan
    Jan 2012
    #5
    Min bebis följer också "normallinjen-kurvan". I v 35+6 idag och var och mätte. Dock kom jag på när jag kom hem att jag inte fick veta måttet i cm, hade ny bm då min ordinarie är på semester. Men jag fick ändå veta att bebisen följer sin kurva fint. Själv var jag mitt uppe i tankarna kring sammanfattningen av graviditeten och min förlossningsplan :P
  10. 5
    Min bebis följer också "normallinjen-kurvan". I v 35+6 idag och var och mätte. Dock kom jag på när jag kom hem att jag inte fick veta måttet i cm, hade ny bm då min ordinarie är på semester. Men jag fick ändå veta att bebisen följer sin kurva fint. Själv var jag mitt uppe i tankarna kring sammanfattningen av graviditeten och min förlossningsplan :P
  11. Medlem sedan
    Apr 2012
    #6
    Nu är jag i v 38+2 och idag mätte magen nästan 35cm. Känns som världens kanonkula på magen nu =)
  12. 6
    Nu är jag i v 38+2 och idag mätte magen nästan 35cm. Känns som världens kanonkula på magen nu =)
  13. Medlem sedan
    Mar 2012
    #7
    okej! fick veta idag att min bebis ligger under "normal-kurvan".. så där av att magen knappt växer! men allt såg bra ut, känns skönt !! roligt att få se bebisen på ultraljud så här sen i graviditeten.
  14. 7
    okej! fick veta idag att min bebis ligger under "normal-kurvan".. så där av att magen knappt växer! men allt såg bra ut, känns skönt !! roligt att få se bebisen på ultraljud så här sen i graviditeten.
  15. Medlem sedan
    Feb 2011
    #8
    Jag bor i usa och jag tror det är väldigt olika hur de gör. Jag tänkte inte på det ens, fastän jag ju följde kurvan noga med barn nr 2 som jag fick i Sverige. Gammal och gaggig kanske.
  16. 8
    Jag bor i usa och jag tror det är väldigt olika hur de gör. Jag tänkte inte på det ens, fastän jag ju följde kurvan noga med barn nr 2 som jag fick i Sverige. Gammal och gaggig kanske.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar