Jag har en bebis!
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Jag har en bebis!

    Ligger här med en liten pojke på bröstet och funderar på om han somnat dygnssömnen. Vi fick en 12 timmars deadline på amningen, så jag är lite stressad för det.

    Blev snittad till slut och vet inte så många detaljer än, mer än välskapt liten pojke. Får återkomma...
  2. 1
    Jag har en bebis! Ligger här med en liten pojke på bröstet och funderar på om han somnat dygnssömnen. Vi fick en 12 timmars deadline på amningen, så jag är lite stressad för det.

    Blev snittad till slut och vet inte så många detaljer än, mer än välskapt liten pojke. Får återkomma...
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    Ääääääntligen

    Stort grattis till er pojke!
    Tokigt att det blev ks, men nu är er pojke här!!!

    Stressa inte med snutt/amningen. Och BE om hjälp! Det gjorde jag _hela tiden_ tills jag kände att jag träffade en på BB som verkligen visade och tog sig tid! Och se till att få hjälp av någon som inte bara säger "det ser bra ut!" Utan som verkligen visar hur du ska hålla, de små knepen och vad du ska titta efter!

    Kram kram och grattis igen
  4. 2
    Ääääääntligen

    Stort grattis till er pojke!
    Tokigt att det blev ks, men nu är er pojke här!!!

    Stressa inte med snutt/amningen. Och BE om hjälp! Det gjorde jag _hela tiden_ tills jag kände att jag träffade en på BB som verkligen visade och tog sig tid! Och se till att få hjälp av någon som inte bara säger "det ser bra ut!" Utan som verkligen visar hur du ska hålla, de små knepen och vad du ska titta efter!

    Kram kram och grattis igen
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Ah nu ser jag ju vad du skrivit! Den första snutten och bebis har somnat?
    Kan inte någon hjälpa dig/er? Att få till det?
    För oss kom bm med vår pojke medan jag låg på uppvaket med slangar överallt och la honom intill mig och mjölkade. Sen skötte han det själv! Med hjälp av oss!
  6. 3
    Ah nu ser jag ju vad du skrivit! Den första snutten och bebis har somnat?
    Kan inte någon hjälpa dig/er? Att få till det?
    För oss kom bm med vår pojke medan jag låg på uppvaket med slangar överallt och la honom intill mig och mjölkade. Sen skötte han det själv! Med hjälp av oss!
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Åh GRATTIS!!!
  8. 4
    Åh GRATTIS!!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Grattis
  10. 5
    Grattis
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Grattis så härligt!
  12. 6
    Grattis så härligt!
  13. Medlem sedan
    Nov 2011
    #7
    Grattis! Äntligen Passa på och njut nu
  14. 7
    Grattis! Äntligen Passa på och njut nu
  15. Medlem sedan
    Dec 2011
    #8
    Så skönt att han äntligen är ute! Jättegrattis!
  16. 8
    Så skönt att han äntligen är ute! Jättegrattis!
  17. Medlem sedan
    Nov 2011
    #9
    Grattis till pojken
  18. 9
    Grattis till pojken
  19. Medlem sedan
    Oct 2010
    #10
    GRATTIS!!! Äntligen! Så avundsjuk jag är, vill oxå ha min lilla kille nu. Hoppas du reder dig snabbt efter snittet.
  20. 10
    GRATTIS!!! Äntligen! Så avundsjuk jag är, vill oxå ha min lilla kille nu. Hoppas du reder dig snabbt efter snittet.
  21. Medlem sedan
    Nov 2011
    #11
    jag tror min förlossningsplan spökade, där jag skrivit att jag vill ett bebisen provar själv.
    Han löste det såklart galant, lille Malte! Startslurken fixad så får vi finlira grepp mm i lugn och ro. Hade säkert kunnat lösa slurken med utpumpat annars vad det verkade.

    Vänster pekfingervals liggande med sovande bebis på magen, så jag återkommer...
  22. 11
    jag tror min förlossningsplan spökade, där jag skrivit att jag vill ett bebisen provar själv.
    Han löste det såklart galant, lille Malte! Startslurken fixad så får vi finlira grepp mm i lugn och ro. Hade säkert kunnat lösa slurken med utpumpat annars vad det verkade.

    Vänster pekfingervals liggande med sovande bebis på magen, så jag återkommer...
  23. Medlem sedan
    Nov 2011
    #12
    Stort grattis!!
  24. 12
    Stort grattis!!
  25. Medlem sedan
    Oct 2010
    #13
    Grattis! Det blev en julibebis! Jag är så glad för din skull.
  26. 13
    Grattis! Det blev en julibebis! Jag är så glad för din skull.
  27. Medlem sedan
    Dec 2011
    #14
    Vad skönt att det löste sig!
    Stort grattis nu å njut å vila å sniffa
  28. 14
    Vad skönt att det löste sig!
    Stort grattis nu å njut å vila å sniffa
  29. Medlem sedan
    Nov 2011
    #15
    Sitter och varvar ner efter en låååång dag. På läkarkollen imorse noterade man att Malte var lite blek. Lång historia kort, han bor nu på barn-iva och allt är toppen. Behövde bara lite starthjälp, pga en infektion i kroppen, som troligen beror på att vattnet gick och förlossningen inte kom igång inom 3 dygn, säkert i en massa olyckliga kombinerade omständigheter med snitt, hormoner m.m. Det är absolut inget livshotande, även om de drar igång gigantiska maskineriet för vår lilla pöjk.
    Vi blir väl omhändertagna av proffsig personal och kan vara helt trygga och bara bry oss om lillpojken, men har det såklart ganska tufft alla tre, och vi vet inte vilken dag, år eller vad som är upp och ner längre, så vi är beordrade vila inatt så vi får ny energi till imorgon då amningen ska igång.
    Malte är fin och rosig efter sondmatning, kombinerad med yttepytte-bröstmjölk och vi har trots allt stök fått ägna timmavis med en bebis i famnen för att bara mysa. Må-bra-hormoner och energier är det vi allihop behöver allra mest och en toppenordination för alla.
    Det har varit en ganska omtumlande tredje bröllopsdag för oss - vi satsar på en lugnare till nästa år istället.

    Hoppas alla har det bra med sina mysbebblor nu när julibebisarna kommit ut allihopa, och att ni som får augustibebisar istället inte ska behöva vänta för länge på era underverk!
  30. 15
    Sitter och varvar ner efter en låååång dag. På läkarkollen imorse noterade man att Malte var lite blek. Lång historia kort, han bor nu på barn-iva och allt är toppen. Behövde bara lite starthjälp, pga en infektion i kroppen, som troligen beror på att vattnet gick och förlossningen inte kom igång inom 3 dygn, säkert i en massa olyckliga kombinerade omständigheter med snitt, hormoner m.m. Det är absolut inget livshotande, även om de drar igång gigantiska maskineriet för vår lilla pöjk.
    Vi blir väl omhändertagna av proffsig personal och kan vara helt trygga och bara bry oss om lillpojken, men har det såklart ganska tufft alla tre, och vi vet inte vilken dag, år eller vad som är upp och ner längre, så vi är beordrade vila inatt så vi får ny energi till imorgon då amningen ska igång.
    Malte är fin och rosig efter sondmatning, kombinerad med yttepytte-bröstmjölk och vi har trots allt stök fått ägna timmavis med en bebis i famnen för att bara mysa. Må-bra-hormoner och energier är det vi allihop behöver allra mest och en toppenordination för alla.
    Det har varit en ganska omtumlande tredje bröllopsdag för oss - vi satsar på en lugnare till nästa år istället.

    Hoppas alla har det bra med sina mysbebblor nu när julibebisarna kommit ut allihopa, och att ni som får augustibebisar istället inte ska behöva vänta för länge på era underverk!
  31. Medlem sedan
    Oct 2010
    #16
    Vad härligt att de har sådan koll på er. Skönt när sjukvården verkligen står upp och drar fram kavalleriet. Mys på och bara gott till er alla 3 och Grattis på bröllopsdagen!
  32. 16
    Vad härligt att de har sådan koll på er. Skönt när sjukvården verkligen står upp och drar fram kavalleriet. Mys på och bara gott till er alla 3 och Grattis på bröllopsdagen!
  33. Medlem sedan
    Dec 2011
    #17
    Grattis på bröllopsdagen Ja nästa år ser det helt annorlunda ut!

    Och vad skönt att ni känner er så omhändertagna! Det är fantastiskt vilken bra sjukvård vi har. Det har vi också fått uppleva!

    Hoppas verkligen Malte mår bättre nu!
    Och du känner dig piggare efter allt!
  34. 17
    Grattis på bröllopsdagen Ja nästa år ser det helt annorlunda ut!

    Och vad skönt att ni känner er så omhändertagna! Det är fantastiskt vilken bra sjukvård vi har. Det har vi också fått uppleva!

    Hoppas verkligen Malte mår bättre nu!
    Och du känner dig piggare efter allt!
  35. Medlem sedan
    Nov 2011
    #18
    Infektionen på väg ner, så vi får snart komma hem. Maten ska igång också på ett eller annat sätt och han bli frisk nog.
    Har världens vackraste barn, som föddes med pappas ögonbrynshöjarflirt som får mig att ler stort varje gång han flashar iväg det!
  36. 18
    Infektionen på väg ner, så vi får snart komma hem. Maten ska igång också på ett eller annat sätt och han bli frisk nog.
    Har världens vackraste barn, som föddes med pappas ögonbrynshöjarflirt som får mig att ler stort varje gång han flashar iväg det!
  37. Medlem sedan
    Nov 2011
    #19
    Glömde säga tack - forumet och gruppen betyder så mycket vid korta datorpauser. Läser allt och skriver ikapp senare. *stöd finns överallt*
  38. 19
    Glömde säga tack - forumet och gruppen betyder så mycket vid korta datorpauser. Läser allt och skriver ikapp senare. *stöd finns överallt*
  39. Medlem sedan
    Jun 2011
    #20
    Grattis till er lilla och skönt att sjukvården är så bra som den är! Hoppas ni får komma hem och bara njuta snart
  40. 20
    Grattis till er lilla och skönt att sjukvården är så bra som den är! Hoppas ni får komma hem och bara njuta snart
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar