6 åring ont i mage och underben
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    6 åring ont i mage och underben

    Har en dotter på 6 år. Nu har hon sagt att hon har ont i magen och även underbenet (under knät fast på baksidan). Vi var ute idag och skulle gå/cykla. Hon hade så ont i benet ibland att hon skrek aj flera gånger. Sedan i Magen (höger sida under revbenet).

    Ska man gå till vårdcentralen för detta? känner mig orolig.
    Dottern brukar inte ha ont och hon är van att vara ute och röra sig.

    Nu på kvällen så ligger vi i soffan och ser på film. Hon har inte ont.

    Jag vet att våran vårdcentral är jobbigt. De säger alltid att det inte är något fel. Hon ser så pigg ut. Hennes storasyster har fått en allvarlig sjukdom (narkolepsi) och ssk och läkarna säger hela tiden att 6 åringen säger saker för att få uppmärksamhet. Jag har varit till VC en gång i somras för att dottern hade ont i huvudet. De sa att det var inte fel (tog inga prover eller gjorde undersökning). Någon remiss till optiker fick jag inte. Det behövdes inte. Ssk kunde se direkt att det inte var fel på ögonen. Jag vill inte vara orolig ska jag gå till VC?
  2. 1
    6 åring ont i mage och underben Har en dotter på 6 år. Nu har hon sagt att hon har ont i magen och även underbenet (under knät fast på baksidan). Vi var ute idag och skulle gå/cykla. Hon hade så ont i benet ibland att hon skrek aj flera gånger. Sedan i Magen (höger sida under revbenet).

    Ska man gå till vårdcentralen för detta? känner mig orolig.
    Dottern brukar inte ha ont och hon är van att vara ute och röra sig.

    Nu på kvällen så ligger vi i soffan och ser på film. Hon har inte ont.

    Jag vet att våran vårdcentral är jobbigt. De säger alltid att det inte är något fel. Hon ser så pigg ut. Hennes storasyster har fått en allvarlig sjukdom (narkolepsi) och ssk och läkarna säger hela tiden att 6 åringen säger saker för att få uppmärksamhet. Jag har varit till VC en gång i somras för att dottern hade ont i huvudet. De sa att det var inte fel (tog inga prover eller gjorde undersökning). Någon remiss till optiker fick jag inte. Det behövdes inte. Ssk kunde se direkt att det inte var fel på ögonen. Jag vill inte vara orolig ska jag gå till VC?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Det är så olika med olika barn hur och vad de berättar om vad som gör ont. Ofta är det inte något medicinskt fel som gör att de får ont - utan kanske gaser i magen eller träningsvärk. NU är det här ett sent svar - men jag hade nog vänt mig till sjukvårdsrådgivningen först och bett dem om en åsikt om ifall ni ska söka. De brukar kunna ställa rätt frågor så att du kan utesluta att det är ngt allvarligt.
  4. 2
    Det är så olika med olika barn hur och vad de berättar om vad som gör ont. Ofta är det inte något medicinskt fel som gör att de får ont - utan kanske gaser i magen eller träningsvärk. NU är det här ett sent svar - men jag hade nog vänt mig till sjukvårdsrådgivningen först och bett dem om en åsikt om ifall ni ska söka. De brukar kunna ställa rätt frågor så att du kan utesluta att det är ngt allvarligt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar