Höstjacka till tjej
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Höstjacka till tjej

    Vad köper ni/har ni tänkt köpa till era tjejer i 9-10-årsåldern? Har finkammat stan men hittar inte riktigt vad jag söker. Tar gärna emot era tips!
  2. 1
    Höstjacka till tjej Vad köper ni/har ni tänkt köpa till era tjejer i 9-10-årsåldern? Har finkammat stan men hittar inte riktigt vad jag söker. Tar gärna emot era tips!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Min dotter är 10,5 och jag tror aldrig att hon haft någon höst- eller vårjacka. Barnen brukar ha skaljacka, vindjacka, softshell och vinterjacka (under hela året alltså). Softshelljackorna är väl det närmaste höstjacka vi haft och har.
  4. 2
    Min dotter är 10,5 och jag tror aldrig att hon haft någon höst- eller vårjacka. Barnen brukar ha skaljacka, vindjacka, softshell och vinterjacka (under hela året alltså). Softshelljackorna är väl det närmaste höstjacka vi haft och har.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Ok, men vilken skaljacka blir det då
  6. 3
    Ok, men vilken skaljacka blir det då
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Just nu har hon en ärvd Craftjacka som storebror och en av kusinerna har haft. När den blir för liten vet jag inte riktigt. Sonen (13 år) har just nu en från Lindex, men till honom har vi köpt en från Englelsons (tror jag de heter). Han har sett makens grön och ville ha en likadan när den nuvarande blir helt för liten.
    Vi kollar nog på vinden och sedan på Stadium åt dottern :-)
  8. 4
    Just nu har hon en ärvd Craftjacka som storebror och en av kusinerna har haft. När den blir för liten vet jag inte riktigt. Sonen (13 år) har just nu en från Lindex, men till honom har vi köpt en från Englelsons (tror jag de heter). Han har sett makens grön och ville ha en likadan när den nuvarande blir helt för liten.
    Vi kollar nog på vinden och sedan på Stadium åt dottern :-)
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Behöver vi också...
    Dotter 10 år börjar femman (på högstadieskola).
    Vad 17 har de då?
    Hon har en jeansjacka och en halvt urvuxen skaljacka från helly hansen...
    Vet inte alls vad vi ska hitta på. FUnderade på en snygg softshell jag såg på peak performance men jag vet inte om hon sätter på sig den. Hon har en liten bit till skolan och i den här stan känns det som det regnar rätt så frekvent....

    Säg till om du hittar något. (är det så att man måste ha regnjacka OCH annan jacka???)
  10. 5
    Behöver vi också...
    Dotter 10 år börjar femman (på högstadieskola).
    Vad 17 har de då?
    Hon har en jeansjacka och en halvt urvuxen skaljacka från helly hansen...
    Vet inte alls vad vi ska hitta på. FUnderade på en snygg softshell jag såg på peak performance men jag vet inte om hon sätter på sig den. Hon har en liten bit till skolan och i den här stan känns det som det regnar rätt så frekvent....

    Säg till om du hittar något. (är det så att man måste ha regnjacka OCH annan jacka???)
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Vi har en från Pop och en från TTH. Den från Ticket to heaven har storassyter på 13, den är lite mönstrad och klart godkänd av henne och mig . Snygg och ändå funktionell. Annars har Helly Hansen fina ibland, har du tittat på dom? Norrbaggen.se brukar väl ha fina med?
  12. 6
    Vi har en från Pop och en från TTH. Den från Ticket to heaven har storassyter på 13, den är lite mönstrad och klart godkänd av henne och mig . Snygg och ändå funktionell. Annars har Helly Hansen fina ibland, har du tittat på dom? Norrbaggen.se brukar väl ha fina med?
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    här finns det skaljackor 2 olika från 8848 skinnjacka och en softshelljacka och en typ primaloft som igentligen är foder till en annan skaljacka som dottern tog ut och gillar
    förra hösten användes skinnjackan mest
  14. 7
    här finns det skaljackor 2 olika från 8848 skinnjacka och en softshelljacka och en typ primaloft som igentligen är foder till en annan skaljacka som dottern tog ut och gillar
    förra hösten användes skinnjackan mest
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Tack för svar!! Har fortfarande inte hittat någon supersnygg jacka men vi sitter inte i sjön. Upptäckte att vårens fungerar ännu storleksmässigt..
  16. 8
    Tack för svar!! Har fortfarande inte hittat någon supersnygg jacka men vi sitter inte i sjön. Upptäckte att vårens fungerar ännu storleksmässigt..
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar