Fostervattenprov
_1302 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Fostervattenprov

    Har haft 2 tuffa veckor som vi nu har lagt bakom oss. Visade sig att det fanns risk att barnet hade kromosomfel. Fick göra fostervattenprov förra veckan och fick de glada nyheterna i fredags att allt såg bra ut. Nu går jag och är orolig över at barnet inte lever i magen, helt sjukt orolig. Några som har varit med om samma sak? behöver verkligen stöd. Funderar på att ringa MVC på måndag och be om att få lyssna på hjärtljuden.
  2. 1
    Fostervattenprov Har haft 2 tuffa veckor som vi nu har lagt bakom oss. Visade sig att det fanns risk att barnet hade kromosomfel. Fick göra fostervattenprov förra veckan och fick de glada nyheterna i fredags att allt såg bra ut. Nu går jag och är orolig över at barnet inte lever i magen, helt sjukt orolig. Några som har varit med om samma sak? behöver verkligen stöd. Funderar på att ringa MVC på måndag och be om att få lyssna på hjärtljuden.
  3. Jobbar på trean
    #2
    Grattis till de mycket glada nyheterna! Gjorde ni KUB-test först då?
    Jag ska göra moderkaksprov imorgon och även om det skulle verka som om det gick bra tänkte jag försöka få till ett uppföljande ultraljud efter någon vecka för att se att bebisen lever därinne.
    Men fostervattenprov har ju mycket låg risk för att det ska bli något fel och har det gått en hel vecka så borde allt ju vara OK. Ring MVC och be att få lyssna på hjärtljuden, det är klart att du borde få göra det!

    Håller tummarna för att allt har gått bra!
  4. 2
    Grattis till de mycket glada nyheterna! Gjorde ni KUB-test först då?
    Jag ska göra moderkaksprov imorgon och även om det skulle verka som om det gick bra tänkte jag försöka få till ett uppföljande ultraljud efter någon vecka för att se att bebisen lever därinne.
    Men fostervattenprov har ju mycket låg risk för att det ska bli något fel och har det gått en hel vecka så borde allt ju vara OK. Ring MVC och be att få lyssna på hjärtljuden, det är klart att du borde få göra det!

    Håller tummarna för att allt har gått bra!
  5. Medlem sedan
    Jun 2012
    #3
    Vi gjorde KUB och NUPPtest först.
    Ska ringa till MVC imorgon, hoppas de kan fixa en tid så jag får komma och lyssna på hjärtljuden.
    Lycka till med moderkaksprovet, hoppas ni få glada nyheter.
  6. 3
    Vi gjorde KUB och NUPPtest först.
    Ska ringa till MVC imorgon, hoppas de kan fixa en tid så jag får komma och lyssna på hjärtljuden.
    Lycka till med moderkaksprovet, hoppas ni få glada nyheter.
  7. Medlem sedan
    Dec 2011
    #4
    Hej! vad skönt att allt såg bra ut. jag skall göra fostervattensprov om 1 1/2 och är jättenervös. då kubtestet visade högrisk. Gjorde det ont att göra fostevattensprov?
    Lyssnade du på hjärtljuden?
    När skall du ha?

    Lycka till
  8. 4
    Hej! vad skönt att allt såg bra ut. jag skall göra fostervattensprov om 1 1/2 och är jättenervös. då kubtestet visade högrisk. Gjorde det ont att göra fostevattensprov?
    Lyssnade du på hjärtljuden?
    När skall du ha?

    Lycka till
  9. Jobbar på trean
    #5
    Klinga81, hur har det gått? Jag fick en ultraljudstid på min superba MVC för att se om pyret överlevde provet. Vi har inte fått provsvar ännu men jag vill kolla hur det ser ut i magen oavsett.
  10. 5
    Klinga81, hur har det gått? Jag fick en ultraljudstid på min superba MVC för att se om pyret överlevde provet. Vi har inte fått provsvar ännu men jag vill kolla hur det ser ut i magen oavsett.
  11. Medlem sedan
    Jun 2012
    #6
    Jag fick komma till MVC förra veckan. Fick inte riktigt den stöttning jag ville ha. Det kändes som de tyckte jag var fånig som oroade mig. Började prata om att man inte kan oror sig för mycket får då kan man ju inte ha barn. Men till slut fick jag höra hjärtljuden. Skönt!
  12. 6
    Jag fick komma till MVC förra veckan. Fick inte riktigt den stöttning jag ville ha. Det kändes som de tyckte jag var fånig som oroade mig. Började prata om att man inte kan oror sig för mycket får då kan man ju inte ha barn. Men till slut fick jag höra hjärtljuden. Skönt!
  13. Medlem sedan
    Dec 2011
    #7
    har nu gjort fostervattensprov och fick svar idag efter 4 dagar att allt var bra. Men jag var igår hos MVC och lyssnade på hjärtljuden dom var härliga att höra.
    Nu är det ultraljud om 2 veckor. Har ni gjort ultraljud och fått svar på fostervattensprov?
  14. 7
    har nu gjort fostervattensprov och fick svar idag efter 4 dagar att allt var bra. Men jag var igår hos MVC och lyssnade på hjärtljuden dom var härliga att höra.
    Nu är det ultraljud om 2 veckor. Har ni gjort ultraljud och fått svar på fostervattensprov?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar