Pops skaloverall -hur varm är den?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Pops skaloverall -hur varm är den?

    Jag har - såklart! - börjat fundera på vinteroverall. Min son, som snart är 5, är väldigt varm av sig. Dagispersonalen vill alltid ta på honom för mycket kläder och han avskyr att bli var moch svettig. Jag funderar på att köpa Pops skaloverall med fleecefoder till honom och ha som vinteroverall. Vi bor i Göteborg och det är ju oftast milda, blaskiga vintrar. Tror ni det räcker med den som vintoverall om jag dessutom har en ärvd Didriksson att ha om det blir en köldknäpp. Didriksson brukar ju inte vara så vattentäta men isf kan han ju använda den är det är fruset ela dagen (om vi ens får någon nter). Vad tror ni om det här? Hur varm är skaloverallen när fleecefodret sitter i?
    Sorry alla nyfikna, här finns inget spännande att läsa.
  2. 1
    Pops skaloverall -hur varm är den? Jag har - såklart! - börjat fundera på vinteroverall. Min son, som snart är 5, är väldigt varm av sig. Dagispersonalen vill alltid ta på honom för mycket kläder och han avskyr att bli var moch svettig. Jag funderar på att köpa Pops skaloverall med fleecefoder till honom och ha som vinteroverall. Vi bor i Göteborg och det är ju oftast milda, blaskiga vintrar. Tror ni det räcker med den som vintoverall om jag dessutom har en ärvd Didriksson att ha om det blir en köldknäpp. Didriksson brukar ju inte vara så vattentäta men isf kan han ju använda den är det är fruset ela dagen (om vi ens får någon nter). Vad tror ni om det här? Hur varm är skaloverallen när fleecefodret sitter i?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    jag skulle köpa en reimatec + overall dom andas och är varma utan att man blir svettig och sunkig i eller en mikk-line skulle funka till ditt barn den är inte lika varm som en reima tec men lika bra då är det bara overallen och ut inga lager på lager som det blir med sklakläder + fleece
  4. 2
    jag skulle köpa en reimatec + overall dom andas och är varma utan att man blir svettig och sunkig i eller en mikk-line skulle funka till ditt barn den är inte lika varm som en reima tec men lika bra då är det bara overallen och ut inga lager på lager som det blir med sklakläder + fleece
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Jag brukar ju köra Reimatec. Var lite sugen på förnyelse.
  6. 3
    Jag brukar ju köra Reimatec. Var lite sugen på förnyelse.
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Tycker Pop är ok men inte alls prisvärt längre. Skulle nog oxå satsa på reima. Eller möjligen gneis. Vi hade en sån vinteroverall nu i vintras. Den var tunn. Andas. Värmde vårt mkt varma barn alldeles lagom. Men den är kanske mest för snöiga vintrar, inte blaskiga? Nackdelen var att den gick sönder på flera sätt och ställen. Gneis fixade det, ersatte oss och var superbra på kundservice o tillmötesgående. Men det blir ju en del pyssel att hålla på med sånt...
  8. 4
    Tycker Pop är ok men inte alls prisvärt längre. Skulle nog oxå satsa på reima. Eller möjligen gneis. Vi hade en sån vinteroverall nu i vintras. Den var tunn. Andas. Värmde vårt mkt varma barn alldeles lagom. Men den är kanske mest för snöiga vintrar, inte blaskiga? Nackdelen var att den gick sönder på flera sätt och ställen. Gneis fixade det, ersatte oss och var superbra på kundservice o tillmötesgående. Men det blir ju en del pyssel att hålla på med sånt...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar