vad gäller?
Ensamförälder
  1. mamma333
    #1

    vad gäller?

    Lillen har nu sovit två nätter hos sin far. det var inte alls planerat, men blev så då jag fick hämta hem en magsjuk storebror från fritids igår, då de inte fick tag på exet (hans vecka nu). Så då kom vi överens om att jag har storebror kvar och han hämtar lillen på förskolan. Skönt att vi kunde samarbete för en gångs skull. Och för mig känns det som semester med en magsjuk 8-åring. Han kräktes hela kvällen, och vi sov på soffan halva natten, men sedan kunde han sova i alla fall, och vaknade först halv nio i morse.

    Visst är det så att om han har Lillen flera dagar så kan han dra av en viss del på underhållet. Hur mycket är det han får dra av i såfall. Han har hört talas om det, så den frågan kommer säkert komma upp när han ska betala underhållet.

    Kram till er alla.
  2. 1
    vad gäller? Lillen har nu sovit två nätter hos sin far. det var inte alls planerat, men blev så då jag fick hämta hem en magsjuk storebror från fritids igår, då de inte fick tag på exet (hans vecka nu). Så då kom vi överens om att jag har storebror kvar och han hämtar lillen på förskolan. Skönt att vi kunde samarbete för en gångs skull. Och för mig känns det som semester med en magsjuk 8-åring. Han kräktes hela kvällen, och vi sov på soffan halva natten, men sedan kunde han sova i alla fall, och vaknade först halv nio i morse.

    Visst är det så att om han har Lillen flera dagar så kan han dra av en viss del på underhållet. Hur mycket är det han får dra av i såfall. Han har hört talas om det, så den frågan kommer säkert komma upp när han ska betala underhållet.

    Kram till er alla.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Barnet måste bo minst fem dygn i sträck eller minst sex dygn per kalendermånad för att avdrag ska komma ifråga. Här kan du läsa om det:

    http://www.forsakringskassan.se/wps/...rue&CACHE=NONE
  4. 2
    Barnet måste bo minst fem dygn i sträck eller minst sex dygn per kalendermånad för att avdrag ska komma ifråga. Här kan du läsa om det:

    http://www.forsakringskassan.se/wps/...rue&CACHE=NONE
  5. mamma333
    #3
    Tack Malinau. Stort tack,
  6. 3
    Tack Malinau. Stort tack,
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar