Har haft en jobbig sommar, men sista dagarna på semestern och nu första arbetsveckorna känns allt betydligt bättre. Jag har så svårt för att göra sådant jag aldrig gjort förut. Men har plockat en massa vinbär sista tiden, fixat en saftkokare och ska nu ge mig på att göra egen saft, men det känns bara så jobbigt själsligt, för jag är så orolig att något ska gå fel eller att barnen bränner sig... Men det är liksom nu eller aldrig. Har gjort persikor i sockerlag, som måste in i frysen och jag har ingen plats alls, halva frysen är fylld med vinbär. Jag som aldrig klarat av att plocka vinbär innan har funnit ett enormt lugn i att bara stå vid buskarna och plocka. Lite mindfulness över det hela. Får mig att må riktigt bra. Dessutom är det ju roligt att kunna servera hemlagad saft och hemlagad vinbärsmarmelad, eller vad det nu må vara. Är glad att hyresvärden har några buskar och träd att plocka från. har plommonkompott, äppelmos i frysen, samt jordgubbs- och hallonmarmelad (fast de två sistnämnda har jag fått betala för) men jag har i alla fall gjort marmeladen själv. Det ger mig en energi som jag inte haft på länge, Att göra med händerna gör bra i själen, Nu håller jag tummarna för att det går bra med saften. Kram på er och tack för att du läste